مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تلف شدن 104 راس گاو و بز بر اثر شیوع طاعون در البرز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون 104 راس گاو و بز در حیات وحش طالقان تلف شده اند.

فلاح نژاد با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در 2 هفته گذشته محیط بانان منطقه شکار ممنوع طالقان حین گشت زنی و کنترل رویشگاه ها حیات وحش104 لاشه بز و بز به دلیل شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خود را خرج کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقنا در ادامه به اقدامات پیشگیرانه و کنترلی و مقابله با این بیماری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با همکاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اداره دامپزشکی در حال خارج کردن حیوانات از منطقه هستیم. شهرستان همچنین در حال انجام واکسیناسیون اضافی برای دام های منطقه است.

فلاح نژاد بیان کرد: محیط بانان منطقه در حال شناسایی نقاط آلوده، سوزاندن اجساد و دفع آنها به صورت بهداشتی و همچنین ضدعفونی آبخوری ها هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان با اشاره به اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی و به شدت واگیردار است، افزود: خوشبختانه این بیماری بین انسان و حیوان مشترک نیست و به حیوانات قابل انتقال نیست و فقط برای نشخوارکنندگان کوچک و هیچ دلیلی برای مراقبت وجود ندارد.» اینطور نیست.

فلاح نژاد در پایان با اشاره به اینکه بازی وحشی جزء ثروت ملی کشور است و حفاظت از آن ضروری است، اظهار داشت: از همه نهادهای مسئول می خواهیم در جهت سرکوب و کنترل بیماری ها با محیط زیست و ورزش و ورزش همکاری لازم را داشته باشند. هیأت‌های کوهنوردی، دوستداران محیط‌زیست، حیات وحش و جوامع محلی از ورود به مناطق آلوده بدون هماهنگی با اداره محیط زیست طالقان برای جلوگیری از تردد حیوانات وحشی و شیوع بیماری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  سقوط درخت روی خودروی پراید! / فیلم -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *