مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت کفپوش لمینت و پارکت چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



انتخاب کفپوش مناسب در منزل و همچنین محل کار، یکی از نکات مهم دکوراسیون داخلی است. هرچه کفپوش محل کار و یا منزل شما زیباتر باشد و تناسب بیشتری با سایر اجزای دکوراسیون خانه شما را داشته باشد، محیط زیباتر و دلنشین تر بنظر خواهد آمد. از این رو توصیه می کنیم که مسئله انتخاب و خرید کفپوش را جدی بگیرید. به خصوص در محیط خانه.


خوشبختانه از دیرباز در بازارهای کشورمان تاکنون، انواع کفپوش های مناسب و متنوع در اختیار خریداران بوده است. از جمله انواع کفپوش های پارکت که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان عرضه می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. البته این کفپوش ها خود به چندین دسته تقسیم می شوند که کیفیت و ماندگاری آنها با یکدیگر متفاوت است.


برای قرنها استفاده از کفپوش پارکت چوبی در اروپا و بسیاری از مناطق دیگر جهان امری رایج و مرسوم بود. این کفپوش در حقیقت تشکیل شده از لایه های بریده شده تخته چوب های بریده شده از درختان بود. البته درختانی که چوب مقاوم و بادوامی دارند. مانند درخت گردو، بلوط، راش و …


نصب و استفاده از پارکت چوبی برای مدتها در جهان رواج داشت و البته این کفپوش ایرادها و اشکالاتی نیز داشت. از جمله: نیاز به چسب های مخصوص جهت چسباندن قطعات آن به یکدیگر، آسیب پذیر بودن در برابر برخی از عوامل محیطی (مانند گرما و آتش، آب، رطوبت، موریانه و غیره)، عدم قابلیت تعویض آسان قطعاتی که دچار آسیب می شدند، تنوع نسبتا کم رنگ ها و طرح ها، طولانی بودن نصب، نیاز به زیرسازی دقیق و … همه اینها به این دلیل بود که پارکت چوبی از لایه های چوب درختان بریده و تولید می شد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن دکتر لیلا سلطانی متخصص زنان در تهران


البته در عوض این معایب، این کفپوش ها کاملا طبیعت دوست و سازگار با محیط زیست بودند، دردسر کمتری نسبت به کفپوش هایی مانند بتن، سیمان و یا موکت داشتند، از لحاظ بهداشتی مناسب بودند، زیبایی خیره کننده برخی از این کفپوش ها بسیار عالی و مثال زدنی بود و همچنین مزایای دیگری که موجب می شدند استفاده از این کفپوش ها رواج پیدا کنند.


اما با ورود محصول دیگری بنام پارکت لمینت به بازارهای جهان (که با نامهایی مانند کفپوش لمینت و یا لمینت کف نیز شناخته می شود) کم کم پارکت های چوبی کنار رفتند. هر چند که هنوز هم در برخی نقاط جهان از آنها استفاده می شوند.


پارکت لمینت یا کفپوش لمینت تشکیل شده از مواد ترکیبی و کامپوزیت است که در کارخانه ها تولید می شوند و در بسته های حاوی قطعات مربعی یا مستطیل شکل این کفپوش به فروش می رسند. به هر یک از این قطعات “تایل” گفته می شود. تایل های پارکت لمینت پس از یک زیرسازی مختصر و آسان، براحتی نصب می شوند.


نصب تایل های پارکت لمینت از طریق برجستگی ها و فرورفتگی های حاشیه کناری آنها صورت می گیرد که به آنها “زبانه” و “مادگی” گفته می شود. نصب آسان پارکت لمینت این قابلیت را نیز به شما می دهد که بعدها در صورت بروز خرابی و یا آسیب دیدن هر یک از تایل ها (قطعات پارکت لمینت) براحتی بتوانید آن قطعه را از جا درآورده و تعویض کنید. به این ترتیب بر خلاف بسیاری از کفپوش های دیگر، نیازی به تعویض کل کفپوش نیست. حتی هنگام اسباب کشی نیز براحتی می توانید کل تایل های کفپوش لمینت را بیرون آورده و مجددا در محل جدید نصب کنید. امتیازی بزرگ که بیشتر کفپوش های دیگر از آن بی بهره اند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با کاکتوس آریوکارپوس


از طرف دیگر دوام و ماندگاری بیشتر کفپوش لمینت و مقاومت بالای آن نسبت به آب و رطوبت، گرما و یا حرارت، خراش، ضربه، اجسام سنگین و بطور خلاصه عوامل مختلف طبیعی و یا غیر طبیعی موجب شده تا این کفپوش به عنوان یکی از بادوام ترین، به صرفه ترین و بهترین کفپوش ها معرفی شود. تا جایی که امروزه علاوه بر خانه ها، در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها، موسسات فرهنگی، هنری، آموزشی، شرکتها و موسسات، بانک ها، اداره های دولتی، ارگان های خصوصی و یا دولتی، مراکز خرید و بازرگانی و … از آن به طور گسترده ای استفاده می شود. حتی بسیاری از رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ ها نیز جهت افزایش زیبایی محیط خود و ایجاد فضایی هنری و مشتری پسند از کفپوش لمینت استفاده کرده اند.


تنوع بالای طرح و رنگ لمینت کف نیز یکی از دیگر مزایای مهم آن است. بطوری که حتی با عرضه پارکت لمینت های سه بعدی به بازارهای جهان، مشتریان جوان، خوش سلیقه و مشکل پسند نیز براحتی می توانند از این نوع کفپوش ها سفارش داده و خریداری کنند. امروزه شما در فروشگاه ها و بازار می توانید پارکت لمینت هایی با طرح های بسیار متنوع و زیبا پیدا کرده و براحتی سفارش دهید. حتی در سالهای اخیر پارکت دیواری نیز ساخته و عرضه شده اند که با استفاده از آنها می توان زیبایی دیوارها را دوچندان کرد و حتی آسیب و خراش های دیوار را نیز به راحتی پوشاند.


البته در پایان این نکته را هم بد نیست یادآوری کنیم که تنها انتخاب و خرید کفپوش، شاید جهت بهبود دکوراسیون داخلی خانه و یا محیط کار شما، کافی نباشد بلکه عوامل دیگری مانند قرنیز چوبی و موارد دیگر (از جمله رنگ دیوارها، مبلمان، انتخاب مناسب پنجره ها، پرده ها، مبلمان و غیره) نیز در این مسئله می توانند دخیل باشند. به خصوص انتخاب قرنیزهای زیبا و خوش رنگ که در کنار کفپوش های مناسبی مانند پارکت لمینت می تواند زیبایی محیط را دو چندان کند.

بیشتر بخوانید  لیست مدارس غیرانتفاعی ابتدایی دخترانه منطقه ۱ تهران + آدرس و تلفن


منبع: شرکت اسپوتانوین چوب


شماره تماس: 26402300


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *