مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت الکترولیز موهای ناخواسته با لیزر چیست؟ کدام روش نتیجه بهتری می دهد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


الکترولیز برای رفع موهای زائد چیست و چگونه عمل می کند؟

از چه روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می کنید؟ از بین بردن موهای زائد بدن به روشی استاندارد و بدون رشد مجدد، دغدغه بسیاری از افراد است. یکی از روش های موثر تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای از بین بردن موهای زائد بدن، الکترولیز است. آیا تا به حال در مورد الکترولیز شنیده اید؟

الکترولیز چگونه انجام می شود؟

در روش الکترولیز، الکترولوژیست ها از سوزن نازکی استفاده می کنند که حتی از مو نیز ظریف تر است. آنها سوزنی را وارد دهانه فولیکول مو می کنند و با دادن جریان الکتریکی به فولیکول مو، سلول های رشد مو را از بین می برند. الکترولیز به فولیکول های مو آسیب می رساند و از رشد موهای جدید جلوگیری می کند.
نتیجه الکترولیز دائمی است به شرطی که زمان کافی برای آن صرف شود. رشد مو چند مرحله دارد: رشد، استراحت و ریزش. تمام موهای بدن در یک لحظه در یک مرحله نیستند، پس از حذف کامل موهای بدن، چندین جلسه الکترولیز لازم است.


الکترولیز موهای ناخواسته

مزایای الکترولیز

در مقایسه با سایر روش ها، الکترولیز بهترین نتایج را برای رفع دائمی موهای زائد دارد.
برای انواع مو و پوست موثر است و در هر نقطه از بدن از جمله ابرو قابل استفاده است. الکترولیز ممکن است روش بهتر و موثرتری برای افرادی باشد که لیزر برای آنها مناسب نیست.

معایب الکترولیز

فولیکول های پیچ خورده می توانند حذف موهای ناخواسته با الکترولیز را دشوار کنند. اپیلاسیون قبلی ممکن است فولیکول های مو را خم کرده یا تغییر شکل داده باشد و رسیدن سوزن به ریشه را بسیار دشوارتر کند.
جلسات بیشتری لازم است. برای از بین بردن کامل موها باید فرآیند الکترولیز را کامل کنید و 15 تا 30 جلسه را به طور منظم پشت سر بگذارید.

بیشتر بخوانید  راز گریم معروف‌ترین آرایشگران دنیا

چه قسمت هایی از بدن را می توان الکترولیز کرد؟

الکترولیز می تواند موهای ناخواسته را از بسیاری از نواحی بدن از بین ببرد، از جمله:

خط بیکینی، ران ها و پاها؛
قفسه سینه و معده؛
صورت شامل لب، چانه و ابرو؛
انگشتان دست و پا؛
زیر بغل


الکترولیز

آیا الکترولیز خطر یا عوارض جانبی دارد؟

رفع موهای زائد بدن با الکترولیز بسیار ایمن است. اگر الکترولیز به درستی انجام نشود، خطر عفونت (ناشی از سوزن غیر استریل) یا زخم وجود دارد. اگر یک مرکز الکترولیز قابل اعتماد را انتخاب کنید، احتمال این خطرات بسیار کم است.
پوست شما ممکن است در طول درمان یا بلافاصله پس از آن کمی قرمز شود. افرادی که پوست تیره‌تری دارند نیز ممکن است لکه‌های تیره موقتی را روی پوست خود تجربه کنند، اما همه این اثرات با گذشت زمان محو می‌شوند، پس نگران نباشید.

تفاوت الکترولیز موهای ناخواسته و لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد و الکترولیز دو روش محبوب حذف موهای زائد طولانی مدت هستند. در جدول زیر تفاوت لیزر و الکترولیز را مشاهده می کنید.













از بین بردن موهای زائد با الکترولیز


لیزر موهای زائد

قرار دادن پروب در فولیکول مو و ارسال جریان الکتریکی

استفاده از اشعه لیزر برای غیرفعال کردن فولیکول های مو

یک پاک کننده کامل مو

بازدارنده رشد مو

تایید شده توسط FDA

او هنوز تاییدیه دریافت نکرده است

نتایج ماندگارتر

نتایج کوتاه مدت
خطرات و عوارض جانبی کمتر

خطرات و عوارض جانبی بیشتر

جلسات بیشتری لازم است

جلسات کمتری مورد نیاز است

عدم پوشش همزمان نواحی وسیع پوست

در عین حال مناطق وسیعی از پوست را می پوشاند

بدون استفاده از مواد شیمیایی

استفاده از مواد شیمیایی

لیزر و الکترولیز موهای زائد روش های مناسبی برای از بین بردن موهای زائد از بدن هستند. اگرچه الکترولیز یک روش کندتر برای از بین بردن موهای زائد است، اما همه کاره تر است و موها را برای همیشه از بین می برد. همچنین معمولاً عوارض کمتری ایجاد می کند، بنابراین می توان گفت بهتر از لیزر است.


تفاوت لیزر و الکترولیز


سوالات متداول در مورد الکترولیز برای رفع موهای زائد


آیا از بین بردن موهای زائد با الکترولیز دردناک است؟

آستانه تحمل درد هر فردی متفاوت است. درد ناشی از الکترولیز با احساس سوزش و سوزش فوری مقایسه می شود. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از قسمت های بدن حساسیت کمتری دارند و در نتیجه درد کمتری را احساس می کنند. بسیاری از مردم هنگام الکترولیز می خوانند، به موسیقی گوش می دهند یا حتی چرت می زنند.

باید بخوانید:


بعد از الکترولیز چه نکاتی را رعایت کنیم؟

به مدت 24 ساعت پس از جلسه الکترولیز، سعی کنید از فعالیت هایی که ممکن است فولیکول های مو را تحریک کنند خودداری کنید. مثلا:

هر چیزی که باعث تعریق شود؛
برنزه کردن؛
در معرض آفتاب ماندن؛
آن را بساز


آیا می توانیم از دستگاه الکترولیز خانگی استفاده کنیم؟

دستگاه های الکترولیز برای مصارف خانگی در بازار موجود است، اما بهتر است به یک الکترولوژیست آموزش دیده مراجعه کنید. آنها از تجهیزات با کیفیت بالا و استریل استفاده می کنند و می توانند درمان را با توجه به نیاز شما شخصی سازی کنند.


آیا الکترولیز در بارداری بی خطر است؟

هیچ تحقیقی برای اثبات بی خطر بودن الکترولیز برای زنان باردار یا جنین آنها انجام نشده است، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند استفاده از این روش را به بعد از زایمان و پایان بارداری موکول کنید.


بیشتر بخوانید  میکاپ چشم و ابرو 2018 لایت و جدید + فیلم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *