مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تغییر بازیگران هری پاتر پس از 20 سال!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فیلم‌های هری پاتر که فیلم‌های انگلیسی-آمریکایی هستند، بر اساس کتاب‌های هری پاتر با عناوین مشابه کتاب‌ها ساخته شده‌اند. نویسنده این کتاب ها، جوآن «جو» رولینگ، معروف به جی. WHO Rowling (به انگلیسی: JK Rowling)، نوشته شد. او در سال 1999 این فرنچایز را با قراردادی میلیون یورویی به برادران وارنر فروخت. از نکات قابل توجه این قرارداد اصرار ج.ک. رولینگ در مورد استفاده از بازیگران انگلیسی در این فیلم ها.


فیلم خارجی / هری پاتر

آخرین فیلم ساخته شده در این مجموعه هری پاتر 20th Anniversari: Return to Hogwarts (به انگلیسی: Harry Potter 20th Anniversari: Return to Hogwarts) یک برنامه دیدار مجدد از سری فیلم های هری پاتر است که در تاریخ 1 ژانویه 2022 از HBO Max نمایش داده شد. این برنامه برای بیستمین سالگرد انتشار هری پاتر و سنگ فیلسوف (2001) ایجاد شده است. این برنامه توسط استودیوی تلویزیونی برادران وارنر با همکاری Warner Horizon و توسط کیسی پترسون تهیه شده است.


فیلم خارجی / هری پاتر

این فیلم که بر اساس کتاب های داستان هری پاتر نوشته شده است، داستان نوجوانی به نام هری پاتر است که در زمان تولد توسط یک جادوگر شیطان به نام ولدمورت، مادرش و پدری جادوگر کشته شده است. داستان این هشت فیلم، دشمنی ها و جنگ های او و ولدمورت است.


فیلم خارجی / هری پاتر

در سال 2012، هشت فیلم هری پاتر بیش از 7.7 میلیارد دلار فروش داشتند. در مجموع 8 فیلم از داستان هری پاتر ساخته شد که همگی جزو 100 فیلم پرفروش تاریخ بودند. همچنین آخرین فیلم هری پاتر، هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم، دوازدهمین فیلم پرفروش تمام دوران است.


فیلم خارجی / هری پاتر

دانیل جیکوب رادکلیف (انگلیسی: Daniel Jacob Radcliffe؛ زادهٔ ۲۳ ژوئیهٔ ۱۹۸۹) یک هنرپیشه انگلیسی است. او با بازی در نقش هری پاتر در مجموعه فیلم های هری پاتر به شهرت رسید و چندین جایزه و نامزدی برای این نقش دریافت کرد.

بیشتر بخوانید  بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از چهارشنبه

رادکلیف بازیگری را از 10 سالگی با بازی در فیلم تلویزیونی دیوید کاپرفیلد (1999) آغاز کرد و کمی بعد بازی در سینما را در فیلم خیاط پاناما (2001) نیز تجربه کرد. موفقیت او در همان سال زمانی که 11 ساله بود با بازی در اولین قسمت از مجموعه هری پاتر به نام هری پاتر و سنگ فیلسوف آغاز شد. او سپس بین سال‌های 2002 تا 2011 این نقش را در قسمت‌های بعدی بازی کرد، آخرین فیلم او هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم (2011) بود. او همچنین در فیلم پسران دسامبر (2007)، زن سیاه پوش (2012) و کشتن عزیزانت (2013) بازی کرد.


فیلم خارجی / هری پاتر

فیلم های دنیل رادکلیف بیش از 2 میلیارد دلار در ایالات متحده و بیش از 7.6 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته اند. او بارها نامزد دریافت جایزه برای مجموعه فیلم های هری پاتر شد که در مجموع 8 جایزه از باشگاه مطبوعاتی زنان هالیوود، جایزه ملی فیلم بریتانیا، جوایز انتخاب جوانان و جایزه انتخاب مردم دریافت کرد. از سال 2019، رادکلیف در سریال تلویزیونی معجزه TBS بازی می کند.


فیلم خارجی / هری پاتر

روپرت الکساندر لوید گرینت (زاده ۲۴ اوت ۱۹۸۸) یک هنرپیشه انگلیسی است که با بازی در نقش ران ویزلی در مجموعه فیلم های هری پاتر به شهرت رسید.

او در 24 آگوست 1988 در انگلستان به دنیا آمد و در جولای 2004 از دبیرستان فارغ التحصیل شد. او گلف دوست دارد و یک کامیون بستنی خرید. او قبل از حضور در سریال معروف جادوگران هری پاتر، تنها در یک نمایش در مدرسه خود بازی کرد. وقتی درباره تست بازیگری فیلم هری پاتر و سنگ جادو (2001) شنید، تصمیم گرفت آن را امتحان کند. برخلاف سایر بچه‌هایی که تست دادند، روپرت نوار خود را حاوی یک بیت هیپ هاپ با حضور ران ویزلی ارسال کرد و انتخاب شد. هری پاتر و سنگ جادو (2001) تأثیر زیادی بر بازنمایی و جهانی شدن روپرت داشت.

بیشتر بخوانید  عکس های نینا آگدال مدل ویکتوریا سیکرت

او دو خواهر به نام های سامانتا و چاز و یک برادر به نام چارلز دارد.


فیلم خارجی / هری پاتر

اما شارلوت دوئر واتسون (انگلیسی: Emma Charlotte Duerre Watson؛ زادهٔ ۱۵ آوریل ۱۹۹۰) یک هنرپیشه انگلیسی است. او به خاطر بازی در فیلم های موفق و مستقل و همچنین به دلیل فعالیت در زمینه حقوق زنان شناخته شده است. نام واتسون توسط فوربس و ونیتی فر در میان پردرآمدترین بازیگران زن جهان قرار گرفته است. مجله تایم در سال 2015 او را یکی از 100 فرد تأثیرگذار جهان معرفی کرد.


فیلم خارجی / هری پاتر

واتسون در پاریس به دنیا آمد و در آکسفوردشایر بزرگ شد. او در مدرسه اژدها تحصیل کرد و به عنوان بازیگر در شعبه آکسفورد هنرهای تئاتر Stagecoach آموزش دید. او فقط در نمایشنامه های مدرسه ایفای نقش کرد و پس از اولین بازی حرفه ای خود در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم های هری پاتر، به یک بازیگر کودک مشهور جهانی تبدیل شد. واتسون همچنین در سال 2007 در اقتباس تلویزیونی از رمان کفش باله بازی کرد و صداپیشگی The Legend of Despero (2008) را بر عهده داشت. پس از آخرین فیلم هری پاتر در سال 2011، او نقش مکمل را در هفته ای که با مرلین گذراندم (2011) بازی کرد و سپس با بازی به عنوان یک دانشجوی توجه طلب در فیلم The Perks of Being a Recuse (2012) به شهرت رسید. او به خاطر بازی در نقش الکسیس هاینز در حلقه Bling اثر سوفیا کاپولا (2013) و دختر خوانده نوح در حماسه کتاب مقدس نوح، شهرت بیشتری دریافت کرد. در همان سال، واتسون توسط آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه هنرمند سال بریتانیا را از آن خود کرد. در سال 2017، او نقش خوشگل را در موزیکال فانتزی رمانتیک دیو و دلبر بازی کرد که به یکی از پردرآمدترین فیلم های تمام دوران تبدیل شد. او در سال 2019 نقش مگ مارچ را در درام Little Women بازی کرد.

بیشتر بخوانید  فیلم یادبود زنده یاد مهرداد میناوند و اولین سالگرد ازدواجش با شبنم کمانگر!


فیلم خارجی / هری پاتر

از سال 2011 تا 2014، واتسون زمان خود را بین کار سینمایی و ادامه تحصیل تقسیم کرد و در می 2014 از دانشگاه براون با مدرک کارشناسی در ادبیات انگلیسی فارغ التحصیل شد. در همان سال، او به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل منصوب شد و به راه اندازی کمپین هرفورشی سازمان ملل، که از برابری جنسیتی حمایت می کرد، کمک کرد. در سال 2018، او به راه اندازی یک بریتانیای کافی به عنوان بنیانگذار کمک کرد. در سال 2019، واتسون با مشورت رهبران سیاست خارجی به یکی از هفت گروه مشاوره حقوق زنان منصوب شد. حرفه مدلینگ او شامل کمپین هایی برای باربری و لانکوم بود. در سال 2020، او به عنوان مدافع مد سازگار با محیط زیست به هیئت مدیره کرینگ پیوست.


فیلم خارجی / هری پاتر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *