مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تغذیه مناسب برای افزایش قدرت مغز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بهترین و بدترین غذا برای مغز!

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید غذای مفید برای مغز آن ها ملاقات می کنند.

غذای مغذی که تمرکز را افزایش می دهد

غذایی برای افزایش قدرت مغز نوزاد

بدون شک با افزایش سن، بدن ما به طور اجتناب ناپذیری پیر می شود، اما خبر خوب این است که اگر رژیم غذایی مناسبی را بر اساس غذاهای تقویت کننده هوش انتخاب کنید، می توانید حتی در سنین بالا از سلامت مغز برخوردار شوید.

________________________________________________________________

مواد غذایی برای تقویت مغز

گوشت بدون چربی:

گوشت بدون چربی سرشار از ویتامین B12، آهن و روی است. این ویتامین ها و مواد معدنی به سلامت بافت مغز کمک می کنند.

توت فرنگی:

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم توت فرنگی می خورند توانایی های حرکتی و ذهنی خود را بهبود می بخشند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی این ماده مغذی از مغز در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

شکلات تلخ:

شکلات تلخ تمرکز مغز را به شدت افزایش می دهد و یک آنتی اکسیدان قوی است که دارای محرک های طبیعی است که باعث افزایش تولید اندورفین در بدن می شود تا احساس خوبی به شما بدهد.

ماهی قزل آلا یا ماهی قزل آلا:

تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این نوع ماهی برای عملکرد بهتر مغز بسیار مفید و ضروری هستند.

ارگانیک خشک شده:

برخی ادویه ها دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند. مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی این ادویه قدرتمند 40 برابر بیشتر از سیب، 30 برابر بیشتر از سیب زمینی، 12 برابر بیشتر از پرتقال و 4 برابر بیشتر از توت فرنگی و سایر انواع توت ها است.

گردو:

گردو سرشار از پروتئین و حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E و B6 است که باعث تقویت بافت مغز می شود.

غلات کامل:

غلات کامل سرشار از ویتامین E و فیبر هستند که به بهبود سلامت قلب و عروق و بهبود جریان خون به مغز کمک می کند.

ماست:

ماست و سایر محصولات لبنی منبع خوبی از پروتئین و ویتامین های گروه B هستند که دو عامل کلیدی در تقویت ارتباط بین سلول های عصبی هستند.

بادام بخورید

بادام در صورت مصرف همراه با شیر قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن در صبح، حافظه را تقویت می کند و تاثیر بهتری دارد.

بیشتر بخوانید  7 خاصیت مرهم سیاه برای درمان مشکلات پوستی

آب سیب بنوشید

آب سیب تولید یک انتقال دهنده عصبی حیاتی به نام استیل کولین را در مغز افزایش می دهد که حافظه را بهبود می بخشد.

ویتامین B کمپلکس مصرف کنید

این ویتامین حافظه را تقویت می کند. از غذاهای غنی از این ویتامین استفاده کنید. لازم به ذکر است که غذاهای نشاسته ای و نان سفید اثرات مفید این ویتامین را برای حفظ حافظه سالم خنثی می کند.

مصرف قند خود را کاهش دهید

شکر یک غذا نیست، بلکه نوعی کربوهیدرات است که انرژی کاذب تولید می کند. مصرف زیاد شکر باعث علائم عصبی و دردناک، ضعف حافظه و سایر اختلالات عصبی می شود. غذاهای بدون قند اضافه شده بخورید و از نوشیدنی های شیرین یا مقادیر زیاد شکر یا کافئین خودداری کنید.

از گندم کامل استفاده کنید

گندم کامل حاوی لسیتین است. این ماده مشکل سخت شدن رگ ها را کاهش می دهد و در نتیجه کار مغز را بهبود می بخشد.

شب ها وعده های غذایی سبک بخورید

خوردن غذای زیاد و سنگین در شب باعث استرس طولانی مدت و احساسی در خواب می شود. توصیه می شود در طول روز غذای سنگین بخورید که باعث تحرک بیشتر بدن می شود. اگر غذاهای سبک و میوه ها یا سبزیجات مصرف کنید، می توانید شب ها بهتر بخوابید. خواب خوب یعنی تقویت مغز استرس قاتل حافظه است.

________________________________________________________________

راه های تقویت مغز و حافظه:

خوب بخوابی

تحقیقات نشان می دهد که حافظه طولانی مدت در طول خواب با بازتولید تصاویر تجربه شده در طول روز بهبود می یابد.

ذهن خود را تمرین کنید

همانطور که ورزش بدنی برای داشتن بدنی قوی و سالم ضروری است، ورزش ذهنی نیز به اندازه توانایی داشتن ذهنی تیز و فعال مهم است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کودکان قدرت مغز قوی تری نسبت به بزرگسالان دارند؟ زیرا کودکان ذهن بازیگوشی دارند و چنین ذهنی باعث بهبود حافظه می شود. برای دستیابی به این توانایی می توانید پازل ها یا جداول را حل کنید، در کارهای گروهی داوطلب شوید، با دیگران ارتباط برقرار کنید، سرگرمی هایی مانند خواندن، نقاشی یا حتی تماشای پرنده را دنبال کنید، یک مهارت جدید یا زبان جدید یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید  درباره آتنولول بیشتر بدانید

از سرگرمی ساده لذت ببرید

استرس قدرت مغز ما را تحلیل می برد. ذهن پر استرس بیشتر منابع حافظه ما را مصرف می کند و ذهن ضعیف و کسل کننده ای را برای ما به ارمغان می آورد. سعی کنید عادات تفریحی ساده ای را در طول روز ایجاد کنید تا بتوانید از آنها برای رهایی از استرس از ذهن استفاده کنید. برخی از این فعالیت های ساده و مفید برای ذهن، بدن و ذهن عبارتند از: گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، بازی با کودکان، احترام گذاشتن به دیگران، پیاده روی روزانه، دوچرخه سواری یا شنا، کار با وبلاگ و در نهایت. روزانه در کلاس های یوگا و سلامت شرکت کنید.

قوه تخیل خود را تقویت کنید

یونانی ها اصل فانتزی را یاد گرفتند تا همه چیز را به خاطر بسپارند. این تکنیک به فرد نیاز دارد که تخیلی واقعی و زنده ایجاد کند که بتواند با یک موضوع یا شی خاص مرتبط شود. اگر تخیل خود را با تمام حواس خود از جمله لامسه، بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی روشن کنید، می توانید جزئیات بیشتری در مورد موضوع به خاطر بسپارید. این به شما کمک می کند تا حافظه خود را تقویت کنید.

یوگا یا مدیتیشن انجام دهید

یوگا و مدیتیشن استرس را از بین می برد. استرس قاتل حافظه است، اما یوگا و مدیتیشن با کاهش استرس، کاهش فشار خون، کند کردن تنفس، کاهش متابولیسم و ​​کاهش تنش عضلانی باعث تقویت ذهن می شود.

خشم خود را کنترل کنید

غذاهای تهیه شده از آرد سفید، مصرف زیاد نشاسته یا نان سفید می تواند منجر به آلرژی عصبی شود. در نتیجه مصرف چنین غذاهایی باعث پرخاشگری و برخی رفتارهای افسردگی می شود. در عوض سبزیجات تازه بخورید. مقدار زیادی آب بنوشید و یوگا یا مدیتیشن انجام دهید تا از شر احساسات سمی مانند عصبانیت و استرس خلاص شوید، استشمام بوی دارچین باعث تقویت مغز می شود.

________________________________________________________________

چهار ادویه مناسب برای تقویت مغز

برخی از غذاها در تولید سلول های عصبی و حفظ انعطاف پذیری مغز موثر هستند. زعفران، ریحان، دارچین و زردچوبه چهار ادویه و سبزی مفید برای مغز و اعصاب هستند.

بیشتر بخوانید  با 5 راهکار از پرخوری در شب پرهیز کنید

ریحان: دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. ریشه ریحان حاوی ترکیبی مشابه داروهای بیماری آلزایمر است.

زعفران: با افسردگی مبارزه می کند، حافظه و یادگیری را بهبود می بخشد. نتایج مطالعه ای که در سال 2005 انجام شد نشان داد که مصرف روزانه زعفران در درمان افسردگی خفیف موثر است.

دارچین: استشمام بوی دارچین باعث تقویت مغز می شود. حتی استفاده از آدامس با طعم دارچین باعث بهبود حافظه، تمرکز، توجه و شناخت می شود. سطح قند خون را تنظیم می کند، از عفونت های قارچی جلوگیری می کند، حاوی ماده معدنی منگنز است و منبع عالی فیبر، آهن و کلسیم در رژیم غذایی است.

زردچوبه: کورکومین که در این ادویه رنگ زرد ایجاد می کند، آنزیمی کلیدی است که علاوه بر خواص ضد التهابی با برخی سرطان ها و ام اس مبارزه می کند.

________________________________________________________________

کافئین هوشیاری را افزایش می دهد

هیچ غذایی نمی تواند هوش را افزایش دهد. کافئین یکی از غذاهایی است که انرژی، هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد. مواد موجود در قهوه، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا هوشیاری را افزایش می دهند، اگرچه اثر آنها کوتاه مدت است. اما زیاده روی در مصرف باعث عصبی شدن و اضطراب می شود.

قند

تصور می شود که گلوکز به مغز نیرو می دهد. کربوهیدرات ها و قندها متابولیسم را تامین می کنند. نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین حافظه کوتاه مدت را تحریک می کند. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین باعث اختلال در حافظه می شود.

صبحانه سوخت مغز را تامین می کند

آیا از صبحانه اجتناب می کنید؟ تحقیقات نشان می دهد که صبحانه حافظه کوتاه مدت و تمرکز را افزایش می دهد. دانش آموزانی که صبحانه می خورند نسبت به دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند عملکرد بهتری در کلاس دارند.

محققان برخی از غذاهایی که باعث بزرگ شدن جدی مغز می شوند را فهرست کرده اند: غلات حاوی فیبر، محصولات لبنی و میوه ها. به خاطر داشته باشید که نباید در وعده صبحانه زیاده روی کنید زیرا افراط در صبحانه باعث کاهش تمرکز می شود. .

________________________________________________________________

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *