مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با 5 راهکار از پرخوری در شب پرهیز کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تصمیم «شب غذا نمی‌خورم» برای خرید در سوپرمارکت بسیار مهم است. هنگام خرید باید با آگاهی کامل عمل کنید و از خرید غذاهای بی فایده و ناسالم خودداری کنید.

یکی از آشنایان ما معتقد است که شامی که می خورید انگار شکم شما را باز می کند. سپس باید مرحله اول غذا خوردن هدفمند را شروع کنیم. ابتدا میوه، پای و تنقلات، سپس مقداری تخمه، حتی اگر مغزها و به خصوص پسته باشد. بالاخره نود برنامه یا سریال را نمی شود بدون تخمه دید. با گذشت زمان، چیزی در قلب شما ضعیف می شود. اگر چنین است، یک لیوان شیر با یک موز اضافی عالی است.

آخرین دور خوردن و شب مانی هدفمند این دوستمون یک لیوان بستنی است. البته الان میبینی که داره کم کم داره شبیه گلابی بامزه میشه ولی هیچوقت قبول نمیکنه کاری که میکنه اشتباهه و اضافه وزن داره. او نمی خواهد کسی این “قطعه شانس” را از او بگیرد!

بسیاری از ما عادت داریم بعد از شام وعده های غذایی کوچک بخوریم. اما این به نفع سلامتی و تناسب اندام ما نیست. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در ترک این عادت کمک می کند. لطفا به ما بپیوندید.

به میان وعده های سبک فکر کنید

برای جلوگیری از پرخوری در شب، یک شب خوب بهتر است. یک واحد میوه، یک فنجان ماست یا دو یا سه بیسکویت تا شام به راحتی شما را سیر می کند و مجبور نیستید برای شام و بعد از آن پرخوری کنید.

به طور کلی وقتی با معده خالی و با گرسنگی زیاد به شام ​​می روید، احتمال پرخوری بسیار زیاد می شود. اما وقتی چند ساعت قبل از شام غذا می خورید، معده شما با درایت منتظر یک شام خوب و مناسب می ماند بدون این که نیمی از بربرها با سبزیجات و همه چیز روی میز یا میز تا شام ناپدید شوند.

بیشتر بخوانید  گیاهان برای چربی سوزی (برای کاهش وزن) در طب سنتی

شام کافیه

درست است که همیشه توصیه می شود شام سبکتر از سایر وعده های غذایی باشد (چون بعد از آن وقت خواب است) اما باز هم باید به اندازه کافی شام بخورید. زیرا اگر شکم شما سیر نباشد و احساس سیری نکنید، بعد از شام شروع به خوردن چیزهای کوچک می کنید و این بدتر است. برای داشتن یک شام خوب سعی کنید از سیب زمینی، هویج و … استفاده کنید. زیرا این مواد مغذی در معده حجیم می شوند و باعث احساس سیری زودرس می شوند. به همین دلیل نباید پرخوری کرد.

تلویزیون دائماً غذاها و تنقلاتی را تبلیغ می کند که ذهن را از بین می برد. به جای تماشای تلویزیون، گپ زدن با خانواده، احیای بازی های قدیمی، بازی کردن نام ها، حل معماها، حالا که هوا خوب است، با خانواده و دوستان خود به یک پارک محلی بروید و کمی پیاده روی کنید.

از خرید فست فود و تنقلات خودداری کنید

تصمیم «شب غذا نمی‌خورم» برای خرید در سوپرمارکت بسیار مهم است. هنگام خرید باید با آگاهی کامل عمل کنید و از خرید غذاهای بی فایده و ناسالم خودداری کنید. به عنوان مثال، از چیپس، شیرینی، کلوچه خامه ای، شیرینی پف دار و غذاهای ناسالم اجتناب کنید. این بدان معناست که در سبد شما جایی برای غذاهای خیلی چرب، شور یا خیلی شیرین وجود ندارد. بهتر است هر از گاهی قبل از غذا چنین غذایی بخورید تا اینکه تا پایان برنامه های تلویزیونی روی مبل دراز بکشید و غذا بخورید و فیلم تماشا کنید.

زودتر دندان های خود را مسواک بزنید

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره بیماری خطرناک قانقاریا

یکی از ترفندهایی که خیلی خوب عمل می کند و اجازه نمی دهد بعد از شام پرخوری کنید، شستن است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم خیلی زود بعد از شام دندان های خود را مسواک بزنید. طعم خمیردندان یکی از راه های طبیعی و خوب برای سرکوب اشتها است. حتما شما هم این تجربه را داشته اید. بعد از مسواک زدن، به ندرت اتفاق می افتد که چیزی بخوریم، زیرا فکر می کنیم باید دوباره شست و شو بدهیم، بنابراین غذا را حذف می کنیم. اگر قبلا آن را تجربه نکرده اید، ارزش امتحان کردن را دارد. بعد از مسواک زدن امکان خوردن چیزهای کوچک بسیار بسیار کم است.

تلویزیون را خاموش کن

این روزها فکر کردن به آن سخت است، چه رسد به انجام آن. اما باید بدانید که تلویزیون خود یکی از عوامل محرک پرخوری است. تماشای تلویزیون ناخواسته شما را به سمت کمدها و کمدهایی می کشاند که تنقلات را در خود جای می دهند. تلویزیون دائماً غذاها و تنقلاتی را تبلیغ می کند که ذهن را از بین می برد.

به جای تماشای تلویزیون، گپ زدن با خانواده، احیای بازی های قدیمی، بازی کردن نام ها، حل معماها، حالا که هوا خوب است، با خانواده و دوستان خود به یک پارک محلی بروید و کمی پیاده روی کنید.

منبع: تبجان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *