مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تعویض دیسک کمر ارزان تر از فرش ماشینی است! / تعرفه های پزشکی واقعی می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن ابراز نگرانی از شیب منحنی مهاجرت پزشکان، در عین حال خبر «افزایش وثیقه دانشجویان پزشکی» را تکذیب کرد. خروج از کشور تحت پوشش». بهانه ای برای جلوگیری از مهاجرت» و تاکید کرد: با درد موضوع مهاجرت را به پزشکان اعلام می کنیم تا از کوچکترین آسیب هم جلوگیری شود، اما برخی سوء استفاده کرده اند و می خواهند فضا به گونه ای باشد که همه بروند. اگرچه اینطور نیست، اما تعداد زیادی از پزشکان به دلیل فداکاری و عشق به خدمت به مردم در کنار مردم هستند و تحت هر شرایطی خدمت می کنند.

دکتر محمد رئیس زاده در خصوص برخی اخبار مبنی بر افزایش ارتباطات خروجی دانشجویان پزشکی برای مواجهه با پدیده مهاجرت پزشکان گفت: چنین ذهنیتی برای افزایش ارتباطات خروجی دانشجویان پزشکی برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان وجود ندارد. با وزارت بهداشت درباره این موضوع صحبت کردیم و اعلام شد که اصلا اساس و هدفی وجود ندارد اما مستندات را طبق قانون به روز کردند. افزایش بودجه اصلا هدفی برای مقابله با مهاجرت پزشکان ندارد و قطعا چنین راهکاری به نتیجه نخواهد رسید و مسئولان نیز به دنبال چنین راهکاری نیستند.

وی با بیان اینکه وثیقه ها بر اساس آخرین قانون، صریح و ادغام شده و با توجه به شرایط اقتصادی به روز شده است، گفت: هیچ مبنایی برای افزایش وثیقه برای جلوگیری از مهاجرت وجود ندارد و اگر فردی چنین ذهنیتی داشته باشد، اینطور نیست. . یک راه حل کارآمد دوستان وزارت بهداشت به دنبال چنین راه حلی نیستند و با افزایش مدارک خروج از کشور چنین راه حلی به ذهنشان خطور نکرده است و در عین حال معتقدند چنین راهکاری جواب نمی دهد. بنابراین طبق روال معمول مدارک به روز شده و بحثی برای افزایش ودیعه دانشجویان پزشکی خروجی از کشور برای کاهش مهاجرت پزشکان وجود ندارد.

2 نگرانی در مورد مهاجرت پزشکان

رئیس زاده ادامه داد: باید توجه داشت که پدیده مهاجرت پزشکان از قدیم الایام وجود داشته است. البته مقدار آن در مقایسه با سایر مناطق و لایه ها کمتر است، اما آنچه ما را نگران می کند دو سوال است. یکی این که منابع پزشکی منابعی هستند که جایگزین آنها غیرقابل جایگزین یا سخت است. مثلاً وقتی شما یک جراح قلب دارید که بعد از 28 سال آموزش جراح قلب شده و 10 یا 15 سال در کشور تجربه کسب کرده است، اگر آن فرد بخواهد از کشور مهاجرت کند، ضرر بزرگی است. حتی ترک یکی از این صندوق ها ضرر بزرگی است. پس این وجوه از یک سو غیر قابل جایگزینی و سخت جایگزین هستند و از سوی دیگر منحنی ما در حوزه مهاجرت پزشکان اگرچه عدد مطلق زیاد نیست، اما سیر منحنی ما نگران کننده است.

بیشتر بخوانید  ویدیو فجیع از لحظه اقدام به قتل جوان تهرانی توسط پسر افغان -

وی با بیان اینکه رفتن یکی از این افراد برای ما ضرر محسوب می شود، گفت: چون جامعه پزشکی نیرو و سرمایه بسیار ارزشمندی است. بر همین اساس ما روی موضوع مهاجرت پزشکان حساس هستیم اما از طرفی نمی خواهیم موجی ایجاد کنیم که یک نفر سوء استفاده کند و بگوید همه پزشکان مهاجرت می کنند. چون اصلاً اینطور نیست و تعداد زیادی از پزشکان جوان ما با تحمل شرایط سخت و به عشق مردم در نقاط دور کشور مشغول خدمت هستند. چه کسانی از مرز سراوان تا میرجاوه و مهران و جلفا و … خدمات بهداشتی ارائه می دهند؟

مدیرعامل سازمان نظام سلامت با بیان اینکه برای جلوگیری از کوچکترین آسیب دردناک، مهاجرت پزشکان را اعلام می کنیم، گفت: اما برخی سوء استفاده کرده اند و می خواهند فضا به گونه ای باشد که همه بروند. اگرچه اینطور نیست، اما تعداد زیادی از پزشکان به دلیل فداکاری و عشق به خدمت به مردم در کنار مردم هستند و تحت هر شرایطی خدمت می کنند. اکنون می خواهیم حداقل نیروهای مهاجر را از دست ندهیم.

ضرورت آسیب شناسی در مهاجرت پزشکان

رئیس زاده درباره راهکارهای ماندگاری پزشکان در کشور گفت: ابتدا باید علت خروج افرادی که می روند را شناسایی کنیم. البته برخی زودتر مهاجرت کردند. یعنی زمانی که شرایط زندگی پزشکان خیلی خوب بود، باز هم تعدادی از آنها مهاجرت کردند. بنابراین بحث آنها مربوط به مسائل مالی و تجاری نبود و به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت گرفتند. پس باید تحلیل کنیم. برخی از این مهاجرت ها در سال های گذشته روتین بوده است. برخی از این مهاجرت ها ممکن است به این دلیل باشد که پزشکان جوان ما احساس می کنند شرایط کاری در کشور برایشان مناسب نیست. ما باید در مورد صدور مجوز کلینیک ها، رعایت این اقدامات را برای پزشکان جوان آسان تر کنیم.

بیشتر بخوانید  زلزله ۴.۶ ریشتری خوزستان را لرزاند / جزییات

صورت حساب های پزشکی واقعی می شود

زنگ خطر «قاچاق پزشک» به نام مهاجرت

وی ادامه داد: در عین حال باید تعرفه ها را واقعی کنیم و این بحث جدی است. و کشورهای حوزه خلیج فارس متوجه شده اند که وضعیت ما این است. بر همین اساس مشوق ها و جذابیت های جدی برای پزشکان ما در نظر گرفته اند تا بتوانند نیروهای نخبه ما را جذب کنند. به همین دلیل باید شرایط کاری همکاران جوانمان را تسهیل کنیم و قیمت های تعرفه را واقعی کنیم. چگونه می توان تشخیص داد که آرد، دارو و غیره. ارزان، قاچاق است؟ وقتی خدمات پزشکی و پرسنل پزشکی بسیار ارزان هستند، آن پرسنل معامله می شوند. آیا برنامه ما در حوزه دارو این نبود که قیمت را واقعی کنیم تا دارو قاچاق نشود؟ در نتیجه باید قیمت قدرت دارویی خود را واقعی کنیم تا قاچاق نشود. وقتی ارزان باشد، نیروی ما را جذب کرده و از بین می برد.

رئیس زاده ادامه داد: باید توجه داشت که اصلی ترین راه مقابله با پدیده مهاجرت پزشکان، واقعی سازی تعرفه های پزشکی است. ضمن اینکه افزایش پوشش بیمه ای باید به گونه ای باشد که مردم متضرر نشوند. ما ترجیح می دهیم که هیچ رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود نداشته باشد. راه حل این است که اولاً منابع بیمه ای تقویت شود و ثانیاً وسایل مدیریتی تضمین شود که پوشش کاملی برای مردم داشته باشند و سربار مردم نباشند و از طرفی جامعه پزشکی حداقل حقوق خود را داشته باشد. آیا می توانید تصور کنید که تعویض دیسک کمر ارزان تر از فرش ماشینی باشد؟ در حالی که به نوعی این سوال از قبل وجود دارد.

بیشتر بخوانید  جاده کرج - چالوس و آزاد راه تهران-شمال به سمت مازندران بسته شد

منابع بیمه باید تقویت شود

وی افزود: وقتی هزینه خدمات پزشکی را کاهش می دهیم، نیروی انسانی ما به نوعی معامله می شود. راه این کار افزایش هزینه شهروندان نیست و ما نمی خواهیم به بهانه فشار بر مردم این قیمت ها واقعی شود، بلکه دولت باید منابع بیمه ها را تقویت کند و بیمه نیز مدیریت شود. . کاهش منابع و قیمت دارو امکان پذیر است شعار واقعی ما این است: “قیمت مناسب، برای خدمات مناسب”. بنابراین شرکت های بیمه باید از خدمات غیرواقعی یعنی درمان های اولیه پرهیز کنند و از طرفی خدمات مناسب را با قیمت واقعی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از اعتبارات بیمه ای صرف خدمات غیرواقعی و تحمیلی می شود که باید به آن پایان داده و به هر قیمتی خدمات واقعی ارائه شود. ممکن است، بنابراین ما اصلاً خوشحال نیستیم که به مردم فشار بیاوریم. جامعه پزشکی در هر شرایطی همراه مردم بوده و خواهد بود. مسئله مهاجرت پزشکان موضوع غالب ما نیست، اما از آنجایی که برای تک تک دارایی های خود ارزش قائل هستیم و مطمئن هستیم که این افراد نیرویی بی بدیل در دنیا هستند، نمی خواهیم چند برابر مردم کشور را ترک کنند، با وجود این شرایط. ، جامعه پزشکی در کشو می ماند و خدمات ارائه می دهد. با این حال حتی یک نفر از جامعه پزشکی کشور را ترک کند، برای ما دردناک است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: البته باید توجه داشت که این مبلغ را نمی توان به صفر رساند. آمار مهاجرت پزشکان نیز منطقی است و درصد آن زیاد نیست، اما نگران شیب منحنی مهاجرت پزشک هستیم. باید به بچه ها کمک کنیم تا با امید و آرزو در کشور بمانند و خدمت کنند. راهبرد اصلی ما تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد امید و نشاط در جوانان فارغ التحصیل جامعه پزشکی برای ماندن و خدمت داوطلبانه به مردم است که عشق آنهاست. پزشکانی که به هر دلیلی مجبور به مهاجرت می شوند خوشحال نمی روند و همه باید کمک کنیم تا شادی و امید زنده بماند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *