مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تعجب بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق خرداد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلام نو گفت: افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با حقوق خردادماه به حساب آنها واریز می شود.

حجت الله عبدالملکی افزود: این افزایش حقوق پس از تصویب ابلاغ و همزمان با حقوق خردادماه به مستمری بگیران پرداخت می شود.

وی در مورد افراد عقب افتاده و مشمول یارانه تصریح کرد: معوقات سال های گذشته که یارانه پرداخت نشده است می توانند به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه و ثبت نام کنند و در صورت دریافت یارانه اردیبهشت و خرداد. در نهایت تایید می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروهی از خانوارهایی که قبلا یارانه دریافت کرده بودند و در این مرحله در دهک دهم محسوب می شوند، با دستور رئیس جمهور یارانه یک ماهه پرداخت شدند، بنابراین امکان انصراف وجود دارد. پس از بررسی مشخص شود.»

عبدالملکی افزود: یک ماه به ما فرصت دادند تا نتایج را بررسی و منتشر کنیم تا پس از بررسی نهایی و انتشار وضعیت تجمع کنندگان، این افراد بتوانند در اردیبهشت ماه مبلغ را برداشت کنند.

وی می گوید: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و معاونین و روسای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل سفر و از شهرهای مختلف بازدید کردند.

عبدالملکی در قسمت دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار اردبیل تشکیل شد مقرر شد پروژه های نیمه تمام زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و اجتماعی اجرایی شود. حفاظت، پروژه های اقتصادی و توسعه کارآفرینی.

وی از تکمیل طرح مصوب دامداری با حمایت شستا و سایر طرح های اقتصادی و اشتغالزایی جدید خبر داد و افزود: با تامین زمین مقرر شد هزار واحد مسکونی کارگری در این استان احداث شود.

بیشتر بخوانید  اعطای اینماد به واحدهای صنفی بدون نیاز به پروانه کسب مجازی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و توزیع 200 بسته جهیزیه برای خانواده های تحت پوشش کمیته مددکاری اجتماعی خبر داد و بیان کرد: در حوزه اشتغال مقرر شد در ازای افزایش سهم مشاغل خانگی در شهرهای محروم افزایش یابد. نیمه اول مشاغل پرداختی برای ایجاد مشاغل مولد از این طرح ها.

افزایش حقوق بازنشستگان به امضای دولت بستگی دارد

حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی به حساب کارکنان سازمان و مستمری بگیران واریز شد اما خبری از افزایش حقوق نشد.

20 اردیبهشت ماه، سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت حقوق اردیبهشت ماه به مستمری بگیران به ترتیب حروف الفبا خبر داد.

این پرداخت تا 27 اردیبهشت ادامه داشت. پس از تکمیل واریزی بازنشستگان از عدم افزایش حقوق در سال 1401 گلایه کردند و حقوق خود را همانند سال قبل اعلام کردند.

بر اساس مصوبه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی از 7 اردیبهشت ماه سال جاری، مستمری های این سازمان بر اساس مواد 96 و 111 قانون اساسی برابر مصوبات شورای عالی قضایی و متناسب و برای موارد مختلف می باشد. سطح بازنشستگی در پایان ماه مه.

بر اساس ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی، سازمان موظف است نسبت به افزایش میزان کلیه مستمری ها، ازکارافتادگی کلی و مستمری کل عائله مندی در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال، متناسب با افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیأت وزیران اقدام کند. .

طبق ماده 111 قانون بیمه های اجتماعی، قاعده کلی پرداخت مستمری این است که مستمری ها نباید کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد.

پیش از این موسوی، مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که پس از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق‌های تامین اجتماعی در دو روز پایانی اردیبهشت، افزایش مستمری‌ها اعمال و به حساب آنها واریز می‌شود. اتفاق نیفتد

بیشتر بخوانید  تا حالا سالاد انار و مرغ رو امتحان کردی؟ | طرز تهیه سالاد انار و مرغ

مابه التفاوت فروردین ماه خرداد و تیر طبق اطلاعیه مجمع شهرداری به حساب مستمری بگیران واریز می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *