مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصمیم نهایی دولت برای یارانه بگیران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، جزئیات یارانه مالی منتشر می شود. یارانه معیشتی به همه ایرانیان برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرد. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از 20 میلیون نفر آخرین یارانه نقدی خود را در ماه آوریل دریافت کردند. خوشنویسی جایگزین یارانه نقدی خواهد بود.

برنامه جدید یارانه نقدی دولت

سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه بودن یارانه ها گفت: چند سالی است که در توزیع یارانه ها عدم مدیریت و برنامه ریزی وجود دارد و دولت تلاش کرده این اصلاحات را به گونه ای اجرا کند که توزیع یارانه ها به صورت عادلانه انجام شود. و من بر ارز تاکید می کنم. «دارو و نان حذف نمی شود و دولت هم قصد افزایش بنزین، نان و دارو را ندارد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیررسمی در چند استان کشور اجرا می شود و تا تکمیل یارانه ها به همین صورت پرداخت می شود.

آیا کالابرگ جایگزین یارانه های نقدی می شود؟

1- اولین نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره شود و می توان از آن به عنوان یکی از مزیت های طرح کارت الکترونیکی یاد کرد تامین حداقل کالری استاندارد برای خانوار است که با اجرای این طرح تامین می شود زیرا خانوار ما غذا می خورند. به مدت یک ماه و از نیاز خود با قیمت مصوب استفاده می کند.

البته یارانه نقدی که در اینجا مزیت نسبی نسبت به کارت الکترونیکی دارد این است که به خانوار قدرت تصمیم گیری در مورد نحوه خرج کردن یارانه را می دهد، زیرا ممکن است هزینه های ضروری خانوار و سایر هزینه ها به جای آن بیشتر باشد. در عمل، این مجوز در طرح سرشماری الکترونیکی از خانوار ما سلب شده است.

بیشتر بخوانید  کاهش توجه عمومی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ روند افزایش تعداد فوتی‌های روزانه در استان فارس- اخبار فارس - اخبار استانها تسنیم

2- از سوی دیگر موضوع دیگری که قابل بحث است این است که دولت یارانه کمتری از نظر ارزش واقعی به افراد دارای کالاهای الکترونیکی می دهد.

یارانه نقدی

اگر مصرف یک خانواده چهار نفره در ماه را در نظر بگیریم، به طور متوسط ​​ماهیانه 8 لیتر شیر (هفته ای 2 لیتر)، تخم مرغ یک شانه، مرغ دو کیلویی 8 (هفته ای دو لیتر) و 5 لیتر شیر. روغن:

تفاوت بین مبلغ پرداختی دولتی که از طریق کاربرگ الکترونیکی الکترونیکی در طول یک ماه پرداخت می شود عبارت است از:

مرغ 480 هزار تومان با فرض مصرف 16 کیلوگرم در ماه، شانه تخم مرغ 50 هزار تومان، روغن 5 لیتری 300 هزار تومان و 8 لیتر شیر حدود 100 هزار تومان، در مجموع حدود 950 هزار تومان برای زیرمجموعه های الکترونیکی دولتی پرداخت می شود. در عرض یک ماه به دست مردم می رسد،

این در حالی است که یارانه مالی پرداختی به یک خانواده چهارنفره بر اساس 300 هزار تومان بالغ بر یک میلیون و دویست هزار تومان است، یعنی از طریق کاربرگ الکترونیکی برای هر خانواده چهار نفره حدود دویست و پنجاه هزار تومان در جیب دولت باقی می ماند. .

3- نکته منفی که کارشناسان همواره از پرداخت یارانه نقدی به مردم انتقاد داشته اند، رشد نقدینگی در جامعه و تشدید کسری بودجه است که از این منظر ایمیل ها نسبت به یارانه نقدی برتری نسبی دارند. .

4- اما جدی ترین مشکلی که وارد طرح موجودی الکترونیکی شد و این طرح را با چالش جدی مواجه کرد هزینه راه اندازی و اجرای این طرح است چرا که به گفته مدیر طرح هوشمند 900 میلیارد تومان برای خرید هزینه شده است. تجهیزات برای بهبود این طرح

بیشتر بخوانید  آماده باش در تهران | تهرانی ها منتظر کولاک باشید

از سوی دیگر یارانه های نقدی هزینه اولیه ای برای دولت برای تامین زیرساخت های پرداخت ندارد، بنابراین پرداخت یارانه نقدی برای تامین زیرساخت ها طرحی بسیار مقرون به صرفه برای دولت است.

5. آخرین موردی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم عدم وجود الزام قانونی به پرداخت یارانه نقدی فرم الکترونیکی است زیرا فرم الکترونیکی الزام قانونی به اجرای آن دارد.

از مجموع موارد فوق می توان نتیجه گرفت که علاوه بر استقبال بیشتر مردم از یارانه های پولی در بین عموم، شواهد حاکی از آن است که کارت الکترونیکی پروژه ای چالش برانگیز برای دولت است و همچنین زیرساخت های آن را در اختیار دولت قرار می دهد. این مهم است، بنابراین می توان گفت در این شرایط بحرانی شاید بهتر باشد دولت پرداخت یارانه نقدی را آغاز کند و اجرای طرح سرشماری الکترونیکی را به تعویق بیندازد.

موضوع بعدی که همه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند این است که به جای ارز ترجیحی از برنامه های علمی، حساب شده و دقیق استفاده شود. دولت برای حل مشکلات ناشی از اعمال ارز ترجیحی 4200 تومانی در کشور به تازگی طرح هدفمندی جدید یارانه ها را اجرا کرد که مزیت اصلی آن پرداخت نقدی یارانه ها است.

محسن رضایی روز گذشته میزان یارانه جدید را 300 و 400 هزار تومان اعلام کرد. سه دهک اول شرکت 400 هزار تومان و دهک های چهارم و پنجم 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

البته محسن رضایی گفت که هنوز تعداد قطعی یارانه ها قطعی نشده و منتظر نظرات کارشناسی است. به نظر می رسد کارشناسان ظرف یک روز به نتیجه رسیدند و حالا رئیس جمهور باید نتیجه نظرات کارشناسی را امشب اعلام کند.

بیشتر بخوانید  چیستان | آن چه شهری است که اگر بی آبش کنی منفجر می‌شود؟

اما اگر میزان یارانه و دهک های مشمول آن طبق گفته محسن رضایی باشد، تنها پنج دهک یارانه دریافت می کنند و یارانه پنج دهک اول جامعه قطع می شود. بر این اساس یک خانواده چهار نفره در دهک های اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و 600 هزار تومان و خانواده چهار نفره دهک های چهارم و پنجم ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

اما سایر یارانه ها از جمله یارانه نقدی، یارانه معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف شده.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *