مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصمیم الجزیره برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین المللی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا به نقل از ایرنا، الجزیره گزارش داد که پرونده قتل شیرین ابوعکل، گزارشگر این شبکه به دادگاه کیفری بین المللی ارسال می شود و کمپین حقوقی برای پیگیری جنایات در عدالت بین المللی راه اندازی می شود.

این شبکه تلویزیونی قطر اعلام کرد که همه دست اندرکاران و عاملان قتل ابواکلا را برای پاسخگویی و مجازات به دادگاه بین المللی می کشاند.

الجزیره گفت: پرونده ارسال شده به دادگاه کیفری بین‌المللی برای جنایات رژیم صهیونیستی شامل بمباران دفتر الجزیره در غزه توسط رژیم صهیونیستی در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) و قتل شیرین ابوعقله است.

نیروهای اسرائیلی روز چهارشنبه 12 مه، خبرنگار قطری الجزیره، ابو اکلو را در جریان اخباری مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در کرانه باختری اشغالی کشتند. او کلاه و جلیقه ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابواکله که از سال 1997 با این شبکه همکاری می کرد، در جریان اخباری مبنی بر حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله های جنگی و سربازان واقعی صهیونیست به سمت وی ​​کشته شد.

دولت قطر نیز در بیانیه ای به کشته شدن خبرنگار الجزیره توسط ارتش اسرائیل واکنش نشان داد و او را به شدت محکوم کرد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان های بین المللی در واکنش به ترور ابوعقلی جنایت صهیونیست ها را محکوم کردند و خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی به این جنایت و انجام تحقیقات شدند.

در همین رسانه آمریکایی، در گزارش های اخیر همراه با انتشار اسناد مستند، مشخص شد که نظامیان صهیونیست عمدا به سمت ابوعقله تیراندازی کرده و رژیم صهیونیستی را مسئول قتل روزنامه نگار فلسطینی الجزیره می دانند.

بیشتر بخوانید  شهردار شیراز: من به دنبال کار سیاسی در شهرداری نبودم - اخبار فارس - اخبار تسنیم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *