مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تشخیص تاج در چند دقیقه با دقت بالا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



محققان دانشگاه غرب اسکاتلند در مطالعه‌ای اخیر از توسعه روشی مبتنی بر هوش مصنوعی خبر دادند که می‌تواند تنها در چند دقیقه کووید-۱۹ را با دقت بالا شناسایی کند. دانشمندان ادعا می کنند که این روش قادر است ویروس کرونا را با دقت 98 درصد تشخیص دهد.

این فناوری که توسط کارشناسان دانشگاه غرب اسکاتلند توسعه یافته است، قادر است تنها در چند دقیقه کووید-19 را به طور دقیق تشخیص دهد.

این فناوری جدید قادر به تشخیص ویروس کرونا بسیار سریعتر از آزمایش PCR است که معمولاً حدود 2 ساعت طول می کشد.

ما امیدواریم که این فناوری در نهایت برای کاهش استرس در بخش های اورژانس و اورژانس بیمارستان ها، به ویژه در کشورهایی که آزمایش PCR به راحتی در دسترس نیست، استفاده شود.

این روش پیشرفته از فناوری اشعه ایکس استفاده می کند و اسکن افراد را با پایگاه داده ای از حدود 3000 تصویر از بیماران مبتلا به کووید-19، افراد سالم و افراد مبتلا به پنومونی ویروسی مقایسه می کند. او سپس از فرآیند هوش مصنوعی به نام «شبکه عصبی پیچشی عمیق» (الگوریتمی که معمولاً برای تجزیه و تحلیل تصاویر بصری استفاده می‌شود) برای تشخیص آن استفاده می‌کند.

پروفسور نعیم رمضان، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «نیاز به ابزاری سریع و قابل اعتماد که بتواند کووید-19 را شناسایی کند، مدت‌هاست احساس می‌شود و اکنون با افزایش تاج Omicron این نیاز به طور فزاینده‌ای احساس می‌شود. . چندین کشور در سراسر جهان به دلیل محدودیت ابزارهای تشخیصی قادر به انجام آزمایشات گسترده کووید نیستند، اما این روش از فناوری در دسترس برای شناسایی سریع ویروس ها استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  ورود توده جدیدی از گرد و غبار عراقی به خوزستان

رمضان افزود: علائم کووید-19 در مراحل اولیه عفونت اشعه ایکس قابل مشاهده نیست، بنابراین توجه به این نکته ضروری است که این فناوری نمی تواند به طور کامل جایگزین آزمایش PCR شود. با این حال، در مواردی که آزمایش‌های PCR به راحتی در دسترس نیستند، می‌توانند نقش مهمی در محدود کردن گسترش ویروس داشته باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *