مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تزریق 10 میلیون نوبت سوم واکسن کرونا در کشور

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پناهی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 80 درصد مردم کشور نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و کار واکسیناسیون در حال انجام است. سریع و جدی

وی واردات 120 میلیون دوز واکسن به کشور را یادآور شد و تصریح کرد: برای نگهداری واکسن مشکلی نداریم و هموطنان در انواع واکسن می توانند علیه این ویروس وحشی واکسینه شوند.

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سیاست دولت قبل مبنی بر واردات انواع داروها و رویکرد درمان محور در حوزه کرونا خبر داد و گفت:

پناهی کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و بستری شدن در بیمارستان را مورد توجه قرار داد و افزود: ابعاد جدیدی از این ویروس وحشی روز به روز در حال ظهور است، به طوری که سرعت انتشار ایمیکرون بسیار بالاست و مانند کبریت در جنگل است که می تواند به سرعت آتش بگیرد. “وجود دارد.

وی در بخش دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت احتیاطات و اقدامات پیشگیرانه، طی هفته های آینده به بیماری ایمیکرون مبتلا خواهیم شد، زیرا این ویروس در بسیاری از کشورهای جهان در حال گسترش است.

پناهی بهترین راه مقابله با این سویه جدید را واکسیناسیون و تزریق هر 3 دوز واکسن کرونا عنوان کرد و ادامه داد: واکسن های تولید داخل و خرید از خارج به اندازه کافی وجود دارد و هموطنان نگران این موضوع نباشند.

کاهش هزینه های درمان در اولویت دولت سیزدهم است

بیشتر بخوانید  پلیس تخلف پارکینگ‌داران موتورسیکلت‌های توقیفی را پذیرفت

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر کاهش هزینه های درمانی و تحقیقاتی تاکید کرد و افزود: باید به سمت نظام سلامت کارآمدتر حرکت کنیم و اولویت اصلی در این زمینه اقدامات پیشگیرانه است.

وی گفت با گذر از دانشگاه های نسل اول و دوم به رسالت دانشگاه نسل سوم رسیدیم. اجازه دهید هموطنان زمین را لمس کنند تا از مزایای تحقیقات در زندگی خود بهره مند شوند و سلامت خود را بهبود بخشند.

پناهی ادامه داد: تمامی پژوهش های پژوهشی در دانشگاه ها باید مبتنی بر نیاز و پاسخ محور باشد که انتظار می رود استقلال دانشگاه ها در این حرکت مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دوم ارائه خود اظهار داشت: تولید پژوهش، علم و پژوهش بدون استفاده از سیستم کاربردی قابل قبول نیست و لازم است افراد بیشتر و بهتر در این زمینه از نتایج طرح های تحقیقاتی استفاده کنند.

پناهی استان اردبیل را با آمار بسیار بالای سرطان دستگاه گوارش یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه باید تحقیقاتی انجام شود تا آثار و نتایج این امر خطیر منجر به ارتقای سلامت انسان شود و اقدامات پیشگیرانه دقیق انجام شود.

وی گفت: همه این تحقیقات باید به بهبود زندگی مردم منجر شود و مردم بتوانند از ثمرات و نتایج آن به نحو محسوسی استفاده کنند.

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در حوزه پژوهشی هیچ کمبودی نداریم و حمایت های لازم در این زمینه از استان های مختلف انجام می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *