ترکیه در معرض خطر خشکسالی است – اخبار ترکیه و اوراسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم، خشکسالی و بروز مشکلات جدی در تولید محصولات زراعی و کشاورزی در ترکیه نگرانی ها را در مورد امنیت غذایی این کشور افزایش داده است.

بر اساس گزارش موسسه منابع جهانی ، ترکیه در بین 488 کشور از نظر از دست دادن آب ، خطرات خشکسالی و آسیب پذیری برای کشاورزی و دام در رتبه 48 ام قرار دارد و خطر خشکسالی و از بین رفتن قدرت کشاورزی و دامداری وجود دارد.

در این لیست ، ایران در رده 52 و کمی بهتر از ترکیه قرار دارد ، اما سوریه در مکان ششم قرار دارد و خطر بسیار جدی را تهدید می کند و از آنجا که هیچ تحقیقی در عراق انجام نشده است ، وضعیت خطرات کشاورزی آبزیان در این کشور دقیقاً اطلاعات در دسترس نیست

بوقلمون،

لیست 10 کشور جهان که بیشترین خطر از بین رفتن آب را دارند و در زمینه کشاورزی و تولید مواد غذایی با ضعف روبرو هستند به شرح زیر است:

مولداوی

2. اوکراین.

3. بنگلادش.

4. هندی ها.

5. صربستان.

6. سوریه.

7. رومانی.

8. هائیتی.

9. مراکش.

10. اندونزی.

دکتر اورول کپلوهان ، کارشناس برجسته و استاد دانشگاه ، معتقد است که خشکسالی علاوه بر مشکلات عمده در بخش کشاورزی که منجر به جابجایی جمعیت ، مهاجرت خارج از کنترل و بحران های بزرگ خواهد شد ، پیامدهای شدید اجتماعی و فرهنگی برای ترکیه خواهد داشت. . شد.

بوقلمون،

گزارش سازمان ملل در مورد خشکسالی جهانی خطرات احتمالی و پیامدهای غیرمستقیم این پدیده را بررسی کرده و آن را “بحران پنهان جهانی” خوانده است.

این گزارش از طرفین می خواهد که فوراً در زمینه مدیریت آب اقدام کنند. از آنجا که حداقل 1.5 میلیارد نفر به طور مستقیم تحت تأثیر خشکسالی در این قرن قرار گرفته اند ، هزینه های اقتصادی آن حدود 124 میلیارد دلار است.

در همین حال ، ترکیه با 84 میلیون نفر جمعیت و نزدیک به 6 میلیون آواره و مهاجر در تلاش برای تهیه مواد غذایی و افزایش قیمت انواع مواد غذایی ، غلات ، غلات و نان در این کشور ، میلیون ها خانوار است. .

بیشتر بخوانید  مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ کنید

بی خبری از آب و کشاورزی

کارشناسان بر این باورند که در چند سال گذشته ، دولت اردوغان تمام توجه خود را معطوف تجارت کرده است ، صادرات و واردات و به دنبال آن گردشگری در راس اهداف دولت قرار دارد. از آنجا که صادرات و جهانگردی بسیار سودآور و پردرآمد است ، اما تمرکز بر صرفه جویی در مصرف آب ، اجرای دقیق سیاست های مدیریت حوضه آبریز و چشم انداز آینده نادیده گرفته می شود.

فایک تونا ، سیاستمدار ترکیه ای که همچنین کشاورز و متخصص تحقیقات کشاورزی و امنیت غذایی است ، در مورد سیاست های آب و کشاورزی ترکیه اظهار داشت: “دیدگاه ما در مورد آب و مسائل کشاورزی در مورد درمان نیست و” در نهایت حساب این بیش از یک بانداژ موقت “

دولت نقشه راهی به نام برنامه مدیریت سرزمین دارد که اهداف و مبانی آن در سال 2017 علنی شد ، اما هنوز عملی نشده است.

متأسفانه تاکنون تغییری در قانون کشاورزی ایجاد نشده است. ماده 21 قانون کشاورزی 2006 ، تحت عنوان “تأمین مالی حمایت از کشاورزی” ، منبع بودجه حداقل یک درصد از تولید ناخالص داخلی را پیش بینی کرده است. “اما این بند عملی نشده است و هیچ اقدام خاصی در رابطه با خطرات خشکسالی و مشکلات بخش کشاورزی انجام نشده است.”

وی افزود: متأسفانه در کشور ما ، ترکیه ، کشاورزی در وضعیت اسفناکی قرار دارد و به نظر می رسد در چشم اندازهای کلان اقتصادی و مدیریتی ، کشاورزی یک فرزند خوانده سرکوب شده است که با ناخوشایند مادربزرگ خود روبرو است. ترکیه از منابع طبیعی ارزشمند مانند نفت و گاز محروم است. اما در عوض ، سرزمین های بسیار ارزشمند و حاصلخیز و در عین حال جمعیت زیاد ما یک مزیت بی نظیر است که می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. همین حالا به بازار بروید و قیمت مواد غذایی را بررسی کنید. خواهید دید که به دلیل تاج و افت تولیدات کشاورزی چه اتفاقی افتاده است. وی ادامه داد: البته کاهش غذا طی این دو سال یک مشکل جهانی است و غذا در سراسر دنیا گران شده است اما قیمت مواد غذایی در ترکیه حداقل 5 برابر بیشتر از سایر کشورها است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

مشکلات کشاورزی باران

طبق آخرین گزارش های رسمی وزارت کشاورزی ترکیه ، 80٪ کل کشاورزی ترکیه از طریق باران تأمین می شود و در نتیجه به بارندگی بستگی دارد. در نتیجه ، خشکسالی ها طی دو دهه گذشته بارها از ظرفیت کشاورزی کشور کاسته و هر بار هزاران کشاورز محصول را رها کرده و به مشاغل دیگر روی می آورند.

بین سالهای 2000 و 2012 و به ویژه در دو مرحله مهم در سالهای 2001 و 2007 ، خشکسالی ارزیابی شده توسط انجمن کشاورزان ترکیه و همچنین بحران اقتصادی و خشکسالی دست به دست هم داده و بر رشد کشاورزی تأثیر منفی می گذارد.

فقط در سال 2001 ، كشاورزي تركيه 8٪ كاهش يافت و در سال 2007 شاهد انقباض 7٪ در توليدات كشاورزي تركيه بوديم.

نکته مهم ، خشکسالی نه تنها بخش های کشاورزی و باغی بلکه دام را نیز تحت تأثیر قرار داده است و کمبود تولید علوفه کشاورزان را در برخی از استان ها مجبور به وارد کردن علوفه از خارج از کشور و فروش مستقل گوشت و محصولات لبنی با قیمت بیش از حد می کند ، در حالی که در استان های دیگر کشاورزان قادر به خرید علوفه وارداتی نبودند و مجبور به فروش دامهای مولد شدند.

در نتیجه طی سالهای اخیر قیمت گوشت و لبنیات در ترکیه چند برابر شده است.

گزارش های خشکسالی جهانی در سراسر جهان حاکی از آن است که در آینده ، خشکسالی در مدیترانه ، آفریقای جنوبی و آسیای جنوب شرقی دو برابر خواهد شد.

در نتیجه کاهش تولید ، افزایش بیماری ها و آفات ، از بین رفتن کیفیت مواد غذایی و ایجاد اختلال در چرخه تولید محصولات لبنی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  بازیکنان عجیب حاشیه ای پیشنهادات خود را ادعا می کنند

عواملی مانند کاهش تولید و کیفیت ، سو mal تغذیه گسترده ، بیماری های جدید و گرسنگی و مرگ از سناریوهای احتمالی در این مناطق هستند و افزایش قیمت ها ممکن است به جایی برسد که مشکل دسترسی به غذا به یک بحران اساسی تبدیل شود.

تقسیم کشاورزان ترک

تنها مشکل کشاورزی در ترکیه مشکل کمبود آب و خشکسالی نیست و این کشور مشکلات مهم تری در این زمینه دارد.

طبق داده های رسمی سازمان ملی آمار ترکیه (TÜİK) و همچنین اسناد تأمین اجتماعی این کشور ، تنها در 12 سال گذشته تعداد کشاورزان در ترکیه 48 درصد کاهش یافته است!

این بدان معنی است که تقریباً هر دومین کشاورز ترک کار خود را ترک کرده است. چرا؟ نخست ، کشاورزان در ترکیه گرانترین گازوئیل جهان را با قیمت 8 پوند (1 دلار) در هر لیتر خریداری می کنند. دوم ، مشکلات جدی در زمینه بیمه و آینده شغلی آنها وجود دارد. سوم ، زمینهای پراکنده و کار و تولید محصولات زراعی در مزارع پراکنده بسیار دشوارتر از مدیریت مزارع بزرگ دهها هکتاری است.

بوقلمون،

در چند سال گذشته ، واردات بسیاری از محصولات کشاورزی با ظرفیت تولید و علایق کشاورزان همخوانی نداشته و اجاره واردات کشاورز را به زنجیر انداخته است.

در بسیاری از مناطق زیبا و آب و هوایی ، استفاده از زمین های کشاورزی به اشکال مختلف قانونی و غیرقانونی صورت گرفته است و طی 18 سال تقریباً 13٪ از زمین های کشاورزی و باغ ها و 15٪ از علف های هرز به برج تبدیل شده اند. ویلا و محل زندگی تبدیل شده است.

کارشناسان معتقدند که دولت حزب عدالت و توسعه صادرات و جهانگردی را به عنوان دو منبع ارزشمند و ساخت و ساز را به عنوان الگوی اصلی توسعه و تبلیغ احزاب با توجه به مشکل خشکسالی و خسارت در راس اهداف خود قرار داده است. کشاورزی و تولید غذا.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید