مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ترکیب جدید دلتا و اومیکرون کورون چقدر خطرناک است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به دنبال سویه ترکیبی آمیکرون و دلتا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اکنون در مورد سویه جهش یافته دیگری از ویروس کرونا هشدار داده است که سویه ای است که دو زیرگروه آمیکرون را ترکیب می کند.

این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد که نرخ رشد این نوترکیب جدید در مقایسه با نوع فرعی BA.2 10 درصد است. تاکنون سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب شناسایی شده است. دو مورد ترکیبی از دلتا و آمیکرون و مورد سوم ترکیبی از دو زیر واحد آمیکرون است.

ترکیب های جدید چیست؟

آژانس بیمه سلامت بریتانیا (UKHSA) فاش کرده است که سه سویه هیبریدی در حال حاضر در گردش هستند. دو ترکیب مختلف از Delta و sub-BA.1 وجود دارد که KSD و KSF هستند و سومی KSE است.

سویه هیبریدی KSD نام جدید دودمان دلتای فرانسوی و زیرگروه BA.1 است که حاوی پروتئین اسپایک BA.1 و بقیه ژنوم دلتا است.

سویه هیبریدی KSF نیز از زیرجنس BA.1 و دلتا از انگلستان است که حاوی خوشه ها و پروتئین های ساختاری از BA.1 و بخشی از ژنوم دلتای آن است.

سویه هیبریدی KSE دارای دودمان بزرگ BA.1 و BA.2 در انگلستان است و حاوی خوشه ها و پروتئین های ساختاری BA.2 است، اما بخشی از ژنوم آن BA.1 است.

گزارش ها نشان می دهد که سازمان بهداشت جهانی روز گذشته گزارشی با برخی یافته های اولیه در مورد KSE منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: سویه نوترکیب KSE برای اولین بار در 19 ژانویه در بریتانیا شناسایی شد و بیش از 600 توالی گزارش و تایید شده است، اما این یافته نیاز به تایید بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید محصولات فردا موتورز در کارخانه و بازار اعلام شد+ جدول

پیش از این، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در مورد ویروس های نوترکیب دلتا و آمیکرون هشدار داده بود.

چه چیزی شدیدتر است، KSD، KSE و KSF؟

تام پیکوک، ویروس شناس برجسته توضیح داد که نوترکیب هایی که حاوی خوشه ها و پروتئین های ساختاری یک ویروس هستند (مانند CSE یا CSF) می توانند مشابه ویروس مادر خود عمل کنند.

KSD می تواند کمی مشکل تر باشد. این ماده که در آلمان، هلند و دانمارک یافت می‌شود، حاوی پروتئین‌های ساختاری دلتا است و اگر نوترکیبی بسیار متفاوت از مادرش عمل کند، احتمالاً KSD خواهد بود.

وی گفت: همه این نوترکیب‌ها باید به‌دقت پایش شوند تا بر رشد نظارت شود و در صورت امکان باید تلاش کرد تا آنها را جدا و مشخص کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *