مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تردید والدین در مورد تزریق واکسن کرونا به کودکان / کدام واکسن برای کودکان مناسب است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نشان داده شده است که Omicron کودکان بیشتری را نسبت به سایر سویه ها مبتلا می کند، در حالی که افزایش بروز ممکن است منجر به افزایش مرگ و میر در این گروه سنی شود که به نظر می رسد واکسیناسیون خطر را کاهش می دهد. با این حال، کدام واکسن برای این گروه سنی مناسب است؟

ششمین اوج کرونا نشان داده می‌شود، موارد ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب روزانه برای چندین هزار نفر جهش می‌کند، شهرها یکی پس از دیگری مستعد ابتلا به این ویروس هستند تا نقشه کرونا کشور قرمز شود. رئیس ستاد کل کشور می گوید که شاهد افزایش شدید امیکرون ها هستیم و دبیر کمیته علمی این ستاد از توصیه به بازگشت محدودیت ها می گوید. همه اینها تقریباً مانند پیک های قبلی است، اما این بار تفاوت زیادی وجود دارد، تاج از طرف omicron به مبارزه با بچه ها آمد.

افزایش تعداد بستری شدن کودکان در بیمارستان

علیرضا ناطقیان، فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص وضعیت کودکان تهران گفت: شواهد و گزارش های کارشناسی نشان می دهد که omicron کودکان را بسیار بیشتر از سویه های آلفا و دلتا آلوده می کند. روند افزایش موارد سرپایی عروق کرونر در کودکان در تهران به وضوح افزایش یافته است و به نظر می رسد تعداد بستری شدن کودکان در بیمارستان حدود 50 تا 60 درصد افزایش یافته است. است.”

همچنین محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه پیش بینی می شود روند افزایش تعداد بستری و سرپایی در یک ماه آینده ادامه داشته باشد، گفت: آلودگی کودکان زیر 18 سال در اوج ششم «تاج نسبت به قله های قبلی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  مهمترین فواید خوردن ماهی

با این حال، اگرچه هنوز تعداد مرگ و میر در کودکان کم است، اما افزایش تعداد موارد ممکن است احتمال مرگ را افزایش دهد، احتمالاً به همین دلیل است که دکتر حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا: واکسیناسیون کودکان زودتر شروع شد «اگر ما به همین میزان بر بازگشایی مدارس اصرار می‌کردیم، حداقل ایمنی کودکان افزایش می‌یابد.

تردید در مورد واکسیناسیون کودکان؛ کدام واکسن؟

با وجود تاخیر، بالاخره مجوز واکسیناسیون برای کودکان بزرگتر از 9 سال صادر می شود چگونه از شنبه گذشته با رضایت والدین علیه تاج واکسینه شدند. گزارش ها نشان می دهد والدینی که اکنون به نظر می رسد در تردید هستند که آیا فرزندان خود را واکسینه کنند یا نه. خطر ابتلا به عفونت Quid 19 در کودکان مانند بزرگسالان است. کودکان مبتلا به این بیماری می توانند عوارض شدیدی داشته باشند و حداقل چند روز را با بیماری شدید سپری کنند. کودکانی که واکسن کووید-۱۹ دریافت نکرده‌اند و به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می‌شوند ممکن است طولانی‌تر شوند یا ممکن است در بیمارستان بستری شوند یا به سندرم التهاب چند سیستمیک مبتلا شوند. برخی از این کودکان ممکن است حتی بمیرند.

در چنین مواردی پذیرش تزریق واکسن در کودکان اولین قدم است، اما سوال دوم این است که کدام واکسن مناسب است؟ خبرانلاین وی گفت: واکسن هایی که بر اساس پاسخ به کودکان بالای 9 سال در ایران مجوز داده شد، دو واکسن پاستوکوکوس و سینوفارم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *