مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهمترین فواید خوردن ماهی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات و سبزیجات 3 منبع طبیعی پروتئین هستند. در ادامه به مقایسه پروتئین های ماهی، مرغ و گوشت قرمز می پردازیم و مزایای هر کدام را بیان می کنیم. یکی از مهمترین مزایای ماهی در رابطه با گوشت مرغ و گوشت قرمز این است که سرشار از چربی های سالم و اسیدهای چرب است. امگا 3 است.

1) ماهی و مرغ دارای سطح بالایی از پروتئین هستند

یکی از فواید مرغ و یک ماهی در مقایسه با گوشت قرمز، سطح پروتئین بالاتری دارند. در هر سه اونس گوشت ماهی حدود 25 گرم پروتئین دارد. این میزان پروتئین در همین مقدار مرغ به 27 گرم می رسد. بنابراین مرغ و ماهی سرشار از پروتئین هستند که به خوبی می توانند نیازهای بدن را تامین کنند. به همین دلیل توصیه می شود علاوه بر گوشت قرمز، ماهی و مرغ را نیز به رژیم پروتئینی خود اضافه کنید و از ترکیب این مواد به طور متعادل لذت ببرید و از فواید هر کدام بهره مند شوید.

۲) ماهی سرشار از چربی های مفید و اسیدهای چرب امگا ۳ است!

اما یکی از مهم ترین مزایای ماهی در رابطه با گوشت مرغ و گوشت قرمز این است که سرشار از چربی های سالم و اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی ها یکی از مهم ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند و فواید بی شماری برای سلامتی دارند. امگا 3 سلامت را بهبود می بخشد قلب عملکرد سیستم بینایی را بهبود می بخشد، به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند، افسردگی را درمان می کند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و همچنین برای زنان باردار بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید  ساخت 2200 واحد مسکونی برای پرسنل نیروی هوایی

از سوی دیگر، گوشت قرمز دارای سطح بالاتری از چربی های غیراشباع است که می تواند بر سلامت سیستم قلبی عروقی تأثیر منفی بگذارد. کلسترول بد خون بودن. بنابراین، روی آوردن به مصرف ماهی و غذاهای دریایی و جایگزینی مقداری گوشت قرمز مصرفی با این غذا فواید زیادی برای سلامتی شما خواهد داشت.

مصرف بیش از حد مرغ همچنین می تواند مقاومت به انسولین را افزایش داده و خطر ابتلا به دیابت و چاقی را افزایش دهد.

3) مصرف ماهی برای کاهش وزن و افزایش سرعت کاهش وزن مناسب است!

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان و دانشمندان، گوشت ماهی به دلیل داشتن پروتئین های سالم تری نسبت به گوشت قرمز و مرغ و همچنین مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش وزن بسیار مفید است.

بنابراین افرادی که از رژیم های غذایی مختلف برای کاهش وزن استفاده می کنند و می خواهند غذاهای مناسب را در برنامه غذایی خود بگنجانند، می توانند با توجه بیشتر به فواید ماهی و سایر غذاهای دریایی گام مثبتی در جهت افزایش میزان کاهش وزن بردارند. گام های هوشمندانه ای بردارید تا رژیم غذایی خود را لذت بخش تر کنید. انواع رژیم های غذایی را می توانید در اپلیکیشن بنتو ببینید!

آیا ترکیب گوشت قرمز، مرغ و ماهی با هم یک رژیم غذایی سالم ایجاد می کند؟

به گفته کارشناسان و دانشمندان، یک ترکیب متعادل از هر یک منابع پروتئین حیوانی آنها به همراه سایر منابع پروتئین گیاهی مانند حبوبات و سبزیجات به ایجاد یک رژیم غذایی مناسب کمک می کنند. بنابراین نباید مصرف غذاهایی مانند گوشت قرمز را به طور کامل قطع کنید. از آنجایی که رژیم غذایی باید شامل مقدار مورد نیاز گوشت قرمز باشد، بنابراین غذاهایی مانند ویتامین B12، نیاسین و سلنیوم که از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند، فقط در گوشت قرمز به وفور یافت می شوند. و مصرف گوشت قرمز را کاملا قطع کنید و در صورت عدم توجه به تامین این مواد می تواند برای بدن مضر باشد.

بیشتر بخوانید  این موجودات تیزترین دندان‌ها را دارند! / عکس -

و در مرغ به دلیل وجود ویتامین K2 در آن کلاژن در پوست مرغ نباید این غذا را به طور کامل قطع کرد. زیرا این مواد برای قسمت های مختلف بدن مانند پوست و مو فواید سلامتی دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *