مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تخصیص 160 هزار میلیارد تن برای ساخت 27 سد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گفته سردبیران، کااسم تگی زاده حمسی ، معاون وزیر انرژی ، در یک مصاحبه خبری ویژه در شبکه 2 اعلام کرد که حدود 8 میلیارد دلار برای احداث سدی توسط صندوق توسعه ملی اعطا شد که برای ساخت 27 یا 28 سد هزینه شد. سرشماری دلار 20 هزار تنوحدود 160 تریلیون تن فولاد در این دولت برای عملیات ساخت سد اختصاص یافته است ، متوسط ​​هزینه هر سد حدود 6 تریلیون تن است.

این مقدار را تا زمانی اختصاص دهید آسیب ها و تأثیرات اقتصادی و اجتماعی منفی سد سازی ، از جمله این تأثیرات ، اثبات شده است گران و زیاد قیمت خانه ها، رد جوامع محلی، تغییر اجباری محل سکونت، درگیری و اختلاف بین مردم، فراوانی شکست ها و بحران های اجتماعی، فقر در جوامع محلی، تشدید افسردگی، فقر فزاینده و تهدیدهای امنیت غذایی، فساد مالی و سیاسی خودگردان محلی و آوارگی مردم نقل شده

متأسفانه ، این رویکردهای تکنوکراتیک در این دولت و هدر رفتن بیت المال محدود به ساخت سد نیست و حمل و نقل آب حجم زیادی از بودجه کشور را در مدیریت آب دارد. بنابراین هزینه حمل آب از دولت به بیش از 100 تریلیون تن می رسد و هر متر مکعب آب منتقل شده بیش از 100000 تن تخمین زده می شود که بیشتر آن صرف صنعت می شود. اگرچه رئیس جمهور در ابتدا ادعا کرد که پول توسط شرکت های صنعتی و بخش خصوصی گرفته شده است ، اما اخیراً اعتراف کرد که پول از خزانه داری و صندوق ذخیره ارزی گرفته شده است (در حالی که بسیاری از کشورها ، بسیاری از این شرکت ها می توانند از طریق دریا مستقر شوند) .

بیشتر بخوانید  آیا عملکرد پسران بهتر از دختران است؟

این هزینه های بیش از حد در حالی است که استان های کشور به ویژه استان خوزستان هرچند که خود منبع آب هستند اما در روزهای اخیر به دلیل مدیریت ضعیف آب (سدهای شدید و حمل و نقل آب) تشنه هستند و کشاورزی ، دام و دام در معرض نابودی قرار گرفته است. و این نشانه ای از باورهای غلط دولت در مورد سدهای افراطی در مناطق مختلف است.

در همین رابطه ، سعید بیت عفری ، معاون حسابرسی فنی و اقتصادی دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: “مطالعات نشان می دهد که در پروژه های ساخت سد در کشور مشکلاتی وجود دارد ، به عنوان مثال سدهایی که قبلاً ساخته ایم ، کارایی خود را از دست داده اند. این نشان می دهد تصمیماتی که دولت می گیرد تصمیمات مختلفی که توسط کشورهای مختلف گرفته می شود مبتنی بر باورهای غلط است..

بی نظمی های گسترده مالی در مدیریت آب در خوزستان

یکی از مشکلات استان خوزستان سو mis استفاده مالی از مدیریت آب استان است که حدود نیمی از بودجه اختصاص یافته به مدیریت آب استان که عمدتا برای ساخت سدها در نظر گرفته شده است ، در جای خود هزینه نمی شود. در همین رابطه ، معاون رئیس حسابرسی فنی و اقتصادی دیوان محاسبات کشور می گوید: از آن زمان به بعد ۹۶ تا سالها ۹8 تقریباً ۳۵۵۴ ما میلیاردها تن در شرکت های آبرسانی و فاضلاب استان خوزستان و بیش از آن هزینه کرده ایم ۳۰۰۰ یک میلیون دلار از محل بودجه و صندوق توسعه ملی به استان خوزستان توزیع می شود ، اما مطالعات نشان می دهد امروز با ۱۵۳۱ ما با نقض یک میلیارد تن هزینه این وام ها روبرو هستیم. عمده ترین موارد نقض عدم رعایت شرایط توافق نامه ها ، پرداخت های رسمی و اعلامیه های رسمی وضعیت و عدم برگزاری مناقصه است..

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس اصفهان فردا شنبه 16 بهمن 1400 – ایران چطور

آخرین نکته این است که به دلیل تفکر نادرست در مورد احداث سد و همچنین بی نظمی های گسترده مالی در نحوه توزیع بودجه ، لازم است مجلس شورای اسلامی و دادگستری به ویژه دادستان کل کشور وارد این مشکل شوند. و مسئولین نظارتی و احیای حقوق خود را انجام دهند. مردم ، مدیران و مقامات کشور و استانی که در زمینه مدیریت ضعیف آب در استانهای کشور ، به ویژه در استان خوزستان شکست خورده یا آن را ترک کرده اند ، باید قاطعانه عمل کنند .

پایان /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *