تحلیل شکست سپاهان مقابل فولاد / همان اشتباهات همیشگی – اخبار اصفهان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اصفهانرقابت های جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی شب گذشته با 3 دیدار به پایان رسید که تیم فوتبال سپاهان در یک ماراتن فوتبال با ضربه پنالتی با نتیجه (1) 5 بر (1) 4 به فولاد باخت و به مرحله صعود پرداخت. نیمه نهایی این مسابقات زنده ماند.

سپاهان و فولاد در 18 روز گذشته برای دومین بار مقابل یکدیگر صف آرایی کردند و تیم زرد پوشان اصفهانی مانند دیدار قبلی هنوز نتوانستند نکونام را شکست دهند تا به یکی از بازنده های بزرگ این فصل در کاسه ملی تبدیل شود.

دیدار شب گذشته سپاهان و فولاد یک دوئل جذاب و نفسگیر بود و همه چیز را داشت. از گل گرفته تا اخراج و پنالتی های حساس. شکست سپاهان مقابل فولاد بیش از هر چیز مربوط به اشتباهات خودش بود. زردپوشان اصفهانی نتوانستند در این مسابقه خوب بازی کنند و عملکرد چندان خوبی نداشتند و مهمترین دلیل شکست سپاهان را می توان تاکتیکهای اشتباه مقابل فولاد دانست. محرم نویدکیا در بازی شب گذشته سپاهان را با ترکیب 3-3-4 معمول به میدان فرستاده بود تا برتری و بازی تهاجمی را به نمایش بگذارد.

شاگردان نویدکی سعی کردند با چند پاس فولادی ها را در یک سوم وسط خانه قفل کنند و با تکیه بر توانایی حفظ و تسریع در انتقال توپ های جفت های حسینی-اسماعیلی فر در جناح راست و هلاتبری-نورافکن در سمت چپ با ارسال از کناره ها یا ضربات آزاد از قدرت حمله شهباززاده استفاده کنید. اتفاقی که به دلیل قدرت بالای نگه داشتن توپ حریف ، همراه با شناخت دقیق تیم نکونام از نقاط قوت و ضعف سپاهان ، عملاً رخ نداد تا در پایان زردپوشان اصفهانی شکست را بپذیرند.

به طرز عجیبی سپاهان در بازی قبلی خود مقابل فولاد دقیقاً به همین روش بازی کرد و نتوانست کار را تمام کند و تکرار او دقیقاً همان چیزی بود که نکونام و تیمش می خواستند. از طرف دیگر تعویض های دیرهنگام نویدکی در این مسابقه باعث شد سپاهان فرصت تغییر تاکتیک را از دست بدهد و در نهایت با افت فنی روبرو شود و نزدیک شدن و نظم تاکتیکی تیمش را از دست بدهد.

نگاهی به بازی دیشب نشان می دهد که نکونام آنالیز مفصلی از سپاهان انجام داده و می دانسته چگونه باید با این تیم روبرو شود. مربی Foolad از بازی شاگرداش زیاد راضی نیست و به تیمش دستور ضد حمله میده. فولادی ها با واگذاری توپ و میدان و با کنترل بازی در زمین میزبان و کشیدن حریف در وسط زمین ، با استفاده از ضد حمله های صاعقه ای و خلاقیت و توانایی حمل اسلحه انصاری می خواستند زمین را در اختیار بگیرند. و پاتوسی ، مدافعان سپاهان اشتباه می کنند و سعی می کنند با زدن گل برتری بازی را کنترل کنند. در طول بازی ، شاگردان نکونام در خانه جمع شدند و با ارائه یک بازی تخریبی و دفاعی ، همه راه ها را برای نفوذ و کنترل خوب تیم حمله سپاهانی ها بستند و در ضدحمله های طولانی مدت بین خط هافبک و دفاع سپاهان و مدافعان مدافعان از موقعیت و موقعیت استفاده کامل می کند.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه دست از سر هرمزگان برنداشت! | زلزله دوم هرمزگان

از طرف دیگر ، مشکل همیشگی سپاهانی ، یعنی. عدم وجود یک برنامه جایگزین برای زمان نیاز و تعهد به کار در این بازی دوباره ظاهر شد و تیم زرد اصفهانی نتوانست از لایه های تنگ محافظ فولاد عبور کند و موقعیت های زیادی برای گلزنی ایجاد کند. واقعیت این است که اگرچه سپاهان شب گذشته در اکثر پارامترهای فوتبال تهاجمی مانند مالکیت توپ ، تعداد و دقت پاس و تعداد شوت ها عملکرد بهتری نسبت به فولاد داشت ، شاگردان نویدکیا عملا برنامه خاصی برای گلزنی نداشتند و از نظر تاکتیکی و تیم لازم نبود انسجام

یکی دیگر از عوامل م inثر در شکست سپاهان اشتباهات فاحش فردی بازیکنان ناشی از عدم تمرکز کافی بود. واقعیت این است که سپاهان از نظر روحی و روانی برای این مسابقه آماده نبود و بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند. نگاهی به میزان اشتباهات فردی بازیکنان سپاهان نشان از استرس بالای آنها دارد و نشان می دهد شاگردان نویدکا قادر به شکست ذهنی حریف خود نبودند.

به طور خلاصه ، می توان فاکتورهای شکست تلخ سپاهان مقابل فولاد را در هنگام انتخاب تاکتیک های اشتباه و تعویض های دیرهنگام ، اشتباهات فردی و عدم تمرکز بازیکنان در نظر گرفت.

از طرف دیگر ، فولاد یک بازی هوشمندانه و برنامه نویسی را نشان داد. شاگردان نکونام که کمتر از 3 هفته پیش در لیگ برتر مقابل سپاهان به تساوی ارزشمندی دست یافتند و یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیا به حساب می آیند ، در راس تمرینات ذهنی و عاطفی خود بودند و ماهرانه از موقعیت خود استفاده کردند. سرخ پوشان فولاد با ارائه یک بازی جت ، از قدرت تخریبی هافبک خود نهایت استفاده را بردند و از شکل گیری بازی سپاهان جلوگیری کردند و در مرحله حمله به فاصله زیاد مدافعان سپاهان پرداختند و یک گل به ثمر رساندند. آنها با دور زدن مدافعان سپاهان ، شوت های از راه دور و پاس های عمقی ، سعی در دور زدن دروازه داشتند و موقعیت های خوبی را نیز به دست آوردند و اگر پاتوسی و انصاری در اجرای آخرین شوت ها دقت بیشتری می کردند ، فولاد می توانست به گل برسد. در همان زمان قانونی برنده شوید.

بیشتر بخوانید  رول دارچینی خانگی، یک شیرینی ساده و خوشمزه | طرز تهیه رول دارچینی +ویدئو

نویدکیا: رقابت ما با فولاد واقعاً شدید بود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان را یک رقابت سخت می داند.

پس از حذف سپاهان از جام فوتبال ایران با غلبه بر فولاد خوزستان در ضربات پنالتی ، محرم نویدکیا گفت: رقابت ما با فولاد واقعاً شدید بوده است. سعی کردیم خیلی خوب بازی را کنترل کنیم و در نیمه اول موقعیت های خوبی داشتیم. در اشتباهاتی که در بازی مرتکب شدیم ، به فولاد یکی دو فرصت دادیم. با این حال ، من فکر می کنم بازی فیزیکی و بسیار تاکتیکی بود و هر دو تیم سعی داشتند کار خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شاگردانش تاکتیک های خود را تغییر داده اند و سعی کرده اند به مدافعان میانی استومان اجازه بازی دهند ، گفت: “من فکر می کنم ما این کار را انجام دادیم و کار خوبی انجام دادیم.” ما در بدترین لحظه بازی یعنی ابتدای وقت اضافه به گل رسیدیم. اوضاع در تیم ما بدتر شد و با اخراج یک بازیکن وضعیت ما بدتر شد. ما سعی کردیم با یک نفر کمتر ریسک بزرگی انجام دهیم و چند تعویض هجومی انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنین خاطرنشان کرد: ما شانس خود را امتحان کردیم و موفق شدیم و یک گل نیز به ثمر رساندیم. ما با این شرایط به بازی ادامه دادیم ، اما نتوانستیم شانس خود را برای رسیدن به دروازه فولاد امتحان کنیم.

نویدکی در مورد پنالتی ها گفت: پنالتی 50-50 است. فولاد یک پنالتی بهتر از ما زد و این یک پیروزی خوشحال کننده برای این تیم بود. خدای نکرده آنها به موفقیت خود ادامه می دهند.

نکونام: ما می توانستیم سپاهان را در 90 دقیقه شکست دهیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادعا می کند تیمش توانایی پیروزی برابر سپاهان در 90 دقیقه را دارد.

جواد نکونام پس از پیروزی فولاد خوزستان مقابل سپاهان اصفهان در ضربات پنالتی و صعود شاگردانش به مرحله نیمه نهایی جام حذفی ، گفت: در مورد بازی باید بگویم ، بازی دیگری با سپاهان داشتیم. ما در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتیم و اگر کمی دقت می کردیم می توانستیم پیروز شویم. امروز فرصت ها را از دست دادیم و لیاقت ما بیش از این بود.

وی با بیان اینکه “ما می توانستیم در 90 دقیقه بازی را ببریم” ، گفت: هر دو تیم آنالیز خوبی انجام داده بودند اما در نهایت موفق شدیم تیم قدرتمند ، با استعداد و گران سپاهان را شکست دهیم. حریف ما یک تیم در زمین و یک تیم روی نیمکت داشت. فکر نمی کنم آنها تیمی را با خود آورده باشند. ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و موفق به گلزنی شدیم و اگر 11 ساله بودیم می توانستیم در وقت های قانونی بازی را ببریم.

بیشتر بخوانید  چالش های شیر مدارس در سال 1403 چیست؟

نکونام ادامه داد: داور در محل اخراج بازیکن ما کمی سختگیر بود و تمرکز خود را از دست دادیم. به همین دلیل بازی با تساوی به پایان رسید. تیمی که در شرایط غیر عادی به گل برسد ، بخشی از سر خود را از دست خواهد داد. در نیمه دوم وقت اضافه توانستیم به بازی برگردیم و دوباره توانستیم گل بزنیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و در نهایت با پنالتی به پیروزی رسیدیم. پیروزی در این تیم سپاهان واقعاً سخت است. بازی سپاهان با پرسپولیس و استقلال را تماشا کنید. این تیم همه تیم ها را اذیت کرد. ما یک بازی تاکتیکی را بردیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: به بازیکنان ما تبریک می گویم. ما این پیروزی را به همه هواداران تقدیم می کنیم و امیدواریم که فصل را برای فولاد به خوبی به پایان برسانیم. امیدوارم فولاد همیشه مغرور باشد. این آرزوی قلب من است. و در اینجا موفق شدم تجربیات جدیدی کسب کنم و در اهواز دوستان خوبی پیدا کنم. بازیکنانی دارم که از همه به آنها تشکر می کنم. دانشجویان من برای جلب رضایت هواداران برای فولاد سخت کار می کنند. پیروزی تحت هر شرایطی برای ما شیرین است و من دوباره به همه هواداران تبریک می گویم.

وی در پاسخ به این سوال: “بعد از حذف سپاهان چقدر امیدوار به قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ برتر است؟” ، وی تصریح کرد: با تعدادی از تیم هایی که واقعاً هزینه کرده اند و برنامه هایی در لیگ و جام ، ما سخت کار می کنیم. ما دست خالی کار می کنیم. در یک مسابقه اتفاق افتاد که ما چهار بازیکن از سمت چپ روی نیمکت داشتیم و به دلیل کمبود بازیکن ، مسابقات را از دست دادیم. ما شرایط سختی داشتیم و نمی توانستیم رقابت کنیم اما این کمبودها را با سخت کوشی جبران کردیم. ما شرایط خوبی در لیگ داریم و به نیمه نهایی جام حذفی رسیده ایم. ما مدعی قهرمانی را حذف کردیم و عملکرد خوبی داشتیم. ما در حال تلاش برای پیشرفت در بازی هستیم و تمرکز زیادی روی بازی های آینده داریم.

انتهای پیام / 170 / ز

دیدگاهتان را بنویسید