مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تحصیل داروسازی در سرزمین گلادیاتورها (ایتالیا)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با توجه به وجود تخفیف‌های دانشجویی، ارائه هزاران مدرک کارشناسی ارشد و زیبایی منحصر به فرد ایتالیا، بسیاری از دانشجویان این کشور را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب می‌کنند.


با ما در ویزا موندیال همراه باشید تا به بررسی تحصیل در یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی در سرزمین گلادیاتورها بپردازیم. تحصیل داروسازی در ایتالیا شامل یک برنامه آموزشی جامع می‌باشد که به 5 سال زمان نیاز دارد. در طول تحصیل جهت اخذ تخصص در زمینه داروسازی و ساخت محصولات مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت، دانشجویان دانش لازم در رشته داروسازی را کسب می‌کنند. تحصیل داروسازی در ایتالیا شامل آموزش تئوری و عملی در این زمینه می‌باشد و آموزش داروسازی مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌شود.


با تحصیل داروسازی در ایتالیا، دانشجویان دانش و مهارت مورد نیاز در این رشته درسی را آموخته و در این زمینه پژوهش‌های لازم را انجام می‌دهند. برخی از آموزش‌های ضروری جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا شامل موارد زیر می‌باشند:


تبعیت از درمان در ارتباط با دارودرمانی و درمان بیماری‌های مزمن ارائه اطلاعات در ارتباط با داروهای بیوتکنولوژیک مراقبت‌های دارویی آشنایی با تجهیزات پزشکی


همچنین برنامه آموزشی داروسازی در ایتالیا شامل دوره‌های تحصیلی مانند بیو اِتیک ، ژنتیک، اپیدمیولوژی و آسیب‌شناسی بالینی می‌باشد که مکمل اشتغال فارغ‌التحصیلان در این زمینه می‌باشد.


تحصیل داروسازی در سرزمین گلادیاتورها (ایتالیا)


دلایل تحصیل داروسازی در ایتالیا


کسب تجربه در حوزه داروسازی که در زمینه حفظ سلامت انسان مورد نیاز می‌باشد. آموزش توسط متخصصین معتبر در دانشگاه دارای تجربه کاری بین‌المللی کسب دانش داروسازی به عنوان نقطه تلاقی علوم دارویی، علوم بهداشت و سلامت، بیولوژی و شیمی آماده‌سازی دانشجویان به طور مستقیم برای مطالعات داروسازی جهت معرفی استانداردهای جهانی در رشته داروسازی به دانشجویان فراهم آوردن فرصت‌های شغلی مختلف در زنجیره تامین محصولات دارویی و بهداشتی

بیشتر بخوانید  لذت شنا در استخری در دل طبیعت+عکس


دانشکده‌های داروسازی در ایتالیا


دانشجویان در دانشکده داروسازی در ایتالیا می‌توانند به تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی یا ایتالیایی بپردازند. در اکثر این دانشکده‌ها به زبان ایتالیایی آموزش داده می‌شود ولی در برخی از دانشکده‌های داروسازی دانشجو می‌تواند به زبان انگلیسی تحصیل کند. در ابتدا دانشجویان بایستی در آموزن TOLC-F شرکت کنند. این آزمون شامل سوالات مرتبط با زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و منطق می‌باشد. جهت تحصیل داروسازی، دانشجو می‌تواند در آزمون انگلیسی TOLC-F شرکت کند.


از سال 2020، تنظیم و تدوین آزمون TOLC-F به زبان انگلیسی آغاز شده است.


رشته داروسازی در چه دانشگاه‌هایی ارائه می‌شود؟


بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیایی در حال حاضر دوره‌های داروسازی را ارائه می‌دهند ولی تنها دو دانشگاه معتبر در ایتالیا دوره‌های داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که به شرح زیر می‌باشند:


دانشگاه رُم (Università degli Studi di Roma)


دانشگاه بولونیا – پردیس ریمینی


دانشگاه‌های ایتالیا جهت تحصیل داروسازی


دانشگاه تورورگاتا رُم دانشگاه ساپینزای رُم دانشگاه بولونیا دانشگاه میلان دانشگاه میلان- بیکوکا دانشگاه پاویا دانشگاه لوئیجی وان‌ویتلی ناپل دانشگاه فردریکو دوم ناپل دانشگاه تورین دانشگاه پیزا دانشگاه مسینا دانشگاه باری آلدو مورو


نحوه شرکت در دوره‌های داروسازی


جهت شرکت در دوره‌های داروسازی، دانشجو بایستی در ابتدا در آزمون مورد نظر در دانشگاه داروسازی ایتالیا شرکت کرده و نمره قبولی در این آزمون را کسب کند. در صورت قبولی در این آزمون، متقاضی می‌تواند تحصیل در رشته داروسازی را آغاز کند. اخیرا، دانشگاه بولونیا شرایط پذیرش برای تعداد محدودی از دانشجویان (به جهت عملکرد و سوابق تحصیلی و مدارک زبان) بدون آزمون را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مناطق دیدنی و تفریحی غرب تهران


شرایط پیش‌نیاز به منظور شرکت در این آزمون، ارائه مدرک مبنی بر دوازده سال تحصیلی (دیپلم نظام آموزشی جدید و دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی قدیم) می‌باشد. متقاضیان از هر سنی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.


شهریه دانشگاه داروسازی در ایتالیا


تحصیل داروسازی در سرزمین گلادیاتورها (ایتالیا)


هزینه شهریه دانشگاه‌های ایتالیا بر اساس درآمد خانواده تعیین می‌شود. شهریه دانشگاه‌های ارائه‌دهنده دوره‌های تحصیلی داروسازی در ایتالیا بین 500 تا 3000 یورو می‌باشد. جهت بهره‌مندی از تخفیف، دانشجو می‌تواند با مشاورین مربوطه در این زمینه مشورت کند.


بورسیه تحصیلی رشته داروسازی در ایتالیا


جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا، بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شود. در ایتالیا، بورسیه‌های تحصیلی بین 2000 تا 5200 یورو در هر سال قابل ارائه می‌باشد. در ارتباط با اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا دانشجو می‌تواند از مشاورین مربوطه کسب اطلاع کند.


تحصیلات تکمیلی در رشته داروسازی در ایتالیا


حرفه داروسازی تنها به توزیع دارو محدود نمی‌شود. شرکت‌های معتبر دارویی ایتالیا در بخش داروسازی در حال فعالیت می‌باشند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های علمی در جهان محسوب می‌شود.


به علاوه، صنعت داروسازی در فعالیت‌های تجاری بسیاری از کشورها با ایتالیا دارای نقش بسیار مهمی می‌باشد.


پس از تحصیل در ایتالیا در رشته داروسازی به زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی، در صورت تمایل دانشجو می‌تواند حرفه داروسازی را در اروپا ادامه دهد. به عبارت دیگر، با تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا دانشجو می‌تواند در این زمینه به کار مشغول شود. حرفه داروسازی یکی از معتبرترین مشاغل در سراسر جهان محسوب می‌شود.


جهت اشتغال در زمینه داروسازی، شرکت در آزمون مربوطه به این منظور الزامی است. آزمون شامل موارد عملی و آزمایشگاهی به علاوه 300 تست و آزمون شفاهی می‌باشد. در صورت قبولی در آزمون، شخص مجوز لازم برای اشتغال در این زمینه را کسب خواهد کرد. همچنین جهت شروع کسب و کار، مراحل ثبت تجاری در شهر محل اشتغال به این منظور بایستی انجام شوند. در هر محل سکونت با جمعیت کمتر از 12500 نفر، به یک داروخانه برای هر 5000 نفر نیاز است و در دیگر شهرها نیز به یک داروخانه برای هر 40000 نفر نیاز می‌باشد.

بیشتر بخوانید  هزینه های سفر زمینی به باکو و زیبایی این شهر 


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *