مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۹۹

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا در سال 1399


تاریخ شهادت شهادت حضرت فاطمه (س) در سال 1399 مصادف است با روز یکشنبه 28 دی ماه سال 1399 ، 3 جمادی الثانیه سال 1442 .


تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا در سال 1399


شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 99 چند شنبه است ؟


شهادت حضرت زهرا (س) در سال 99 یکشنبه، ۲۸ دی میباشد .

۱۳۹۹/۱۰/۲۸


تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا در سال 1399


تاریخ شهادت حضرت فاطمه در تقویم قمری 1442


شهادت حضرت فاطمه در تقویم قمری 1442 مصادف است با یکشنبه 28 دی ماه 1399 / الأحد‬، ٣ جمادی الثانیه ١٤٤٢

۱۴۴۲/۰۶/۰۳


تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا در سال 1399


تاریخ و زمان دقیق ایام فاطمیه 99


یکشنبه 28 دی 99 شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها [ ٣ جمادی الثانیه ] . ۱۴۴۲/۰۶/۰۳


مراسم ایام فاطمیه جمعاً ۶ روز می‌باشد، ۳ روز در ماه جمادی‌الاول و ۳ روز در ماه جمادی‌الثانی. فاطمیّه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی‌الاول است و فاطمیّه دوم از سوم تا پنجم جمادی‌الثانی می‌باشد که شیعیان به عزاداری برای فاطمه دختر پیامبر اسلام می‌پردازند


تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) به روایتی


تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) به روایتی مصادفه با 8 دی 1399 / 13 جمادی الاول


شهادت حضرت فاطمه زهرا / شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) / تاریخ شهادت حضرت فاطمه در تقویم


علت و چگونگی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)


حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد و ۱۳ جمادی الاولی (به روایتی) یا سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، و در سن ۱۸ سالگی در مدینه منوره به شهادت رسید.


حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی حضرت خاتم الانبیاء محمدبن ‌عبدالله و حضرت خدیجه کبری (س) دختر خویلد، همسر مکرمه حضرت امام علی (ع) و مادر ارجمند حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) است.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهر گرگان


پدر بزرگوارش خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند، و مادرش خدیجه، از زنان بزرگ، شریف و ثروتمند قریش و نخستین بانویی بود که به اسلام گروید و تمامی ثروت و دارایی خود را برای خدمت به اسلام و مسلمانان صرف کرد. خدیجه در دوران جاهلیت و دوران پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی مشهور بود، تا جایی که از او به طاهره (پاکیزه) یاد می‌شد.


حضرت فاطمه زهرا سلام الله (ع) در روز ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه، چشم به جهان گشود.


در مورد تاریخ ولادت آن حضرت (س) اختلاف وجود دارد. تاریخ ولادت ایشان در بیشتر منابع اهل سنت، ۵ سال پیش از بعثت و در زمانی که قریش مشغول مرمت خانه کعبه بودند، در برخی سال دوم بعثت و در بیشتر منابع شیعی، ۵ سال پس از بعثت پیامبر اسلام (ص) ذکر شده است.


مطابق با برخی روایات رسول خدا (ص) قبل از انعقاد نطفه حضرت زهرا (س) از سوی خدا مأمور شد که چهل شبانه روز از حضرت خدیجه (س) فاصله بگیرد و خانه را ترک نموده در مکانی معتکف گردد. آن حضرت این ایام را به روزه و عبادت سپری نمود و در پایان این اعتکاف چهل روزه جبرئیل بر رسول خدا فرود آمد و در حالی که طعامی با خود به همراه آورده بود، به پیامبر گفت: به فرمان خداوند با این طعامی که به دستور خدا از بهشت برای تو آورده‌ام افطار کن. پس رسول خدا با آن غذا افطار نمود و پس از افطار به سوی خانه خدیجه روان شد و همان شب نطفه پاک فاطمه منعقد گردید.

بیشتر بخوانید  لیست مراکز بهداشت کرمانشاه + آدرس و تلفن


شهادت حضرت فاطمه(س)


برخی از دانشمندان اهل سنت برای حفظ موقعیت خلفا از بازگو کردن این قطعه از تاریخ خودداری نموده‌‏اند؛ از جمله ابن ابی الحدید در شرح خود می‏ گوید: «جساراتی را که مربوط به فاطمه زهرا (س) نقل شده، در میان مسلمانان تنها شیعه آن را نقل کرده است.»


رویدادهای تلخ، شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش از پیش شرایط جسمی و وضعیت روحی حضرت زهرا (س) را دشوارتر می‌کرد، اما حضرت فاطمه (س) با این‌که روز به روز پیکرش آب می‌ شد، هیچ شِکوه‌ای از بیماری نداشت.


حضرت فاطمه (س) سرانجام پس از رحلت پدر بزرگوار (ص)، از حق خلافت همسرش که به تعیین الهی بود به شدت دفاع نمود و در جریان هجوم عمر بن خطاب (به هواداری از خلافت ابوبکر)، به خانه‌اش به گونه‌ای میان درب و دیوار آسیب دیدند که علاوه بر صدمه‌های سخت، جنین ایشان نیز سقط شد و تازیانه‌های بیشماری بر جان و روح او نشست.


همه این رویدادهای تلخ و دردناک حضرت زهرا(س) را به بستر بیماری کشاند و به شهادت ایشان منجر شد، در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (س) چند روایت وجود دارد که ‌یکی بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (ص) در ۱۳ جمادی الاولی است و به روایت مشهورتری در سن 18 سالگی و ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی است.


بنابر وصیت خویش شبانه و به صورت پنهانی دفن گردید، به طوری که محل قبر شریفش نیز نامعلوم است.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز معاینه فنی بوکان استان آذربایجان غربی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *