مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاریخچه ایدز، بیماری خطرناک قرن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاریخچه ایدز

تاریخچه ایدز

در سال 1981، هشت مورد جدی از KAPOSI’S SARCOMA، یک سرطان عروقی بدخیم، در میان مردان همجنس‌گرا در شهر نیویورک گزارش شد. این نوع سرطان نادر است و معمولا افراد مسن را درگیر می کند. همزمان، تعداد افراد مبتلا به عفونت های نادر ریه در نیویورک و کالیفرنیا افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی ایالات متحده در آن زمان علت شروع ناگهانی این دو بیماری را نمی دانستند، اما امروز این دو رویداد پزشکی همزمان با تولد ایدز در زندگی انسان مورد توجه قرار می گیرد. در عرض یک سال، این بیماری ناشناخته شیوع پیدا کرد و در سال 1982، ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) به عنوان سندرم نقص ایمنی اکتسابی شناخته شد. به تدریج، این بیماری نه تنها همجنس گرایان، بلکه گروه های مختلف مردم را نیز درگیر کرد. گروه های بعدی بیماران هموفیلی و معتادان بودند.

تاریخچه ایدز

طی این سالها بیماری جدیدی در فقیرترین قاره جهان این به یک مشکل جدی تبدیل شده است. این بیماری توسط آفریقایی ها به زبان مادری اسلیم (SLIM) “ایدز” نامیده می شد. تحقیقات بیشتر نشان داد که این بیماری همان ایدز است. تائیدیه. یک تیم تحقیقاتی به رهبری رابرت گالو ادعا می کند که علت این بیماری را شناسایی کرده است. با این حال، این اظهارات با مخالفت شدید محققان فرانسوی مواجه شد که چند ماه پیش ویروس HIV را شناسایی کردند.

بر اساس آخرین تحقیقات در مورد Fr. ویژگی های ژنتیکی HIVاین ویروس از ترکیب دو ویروس مختلف در شامپانزه ها ایجاد می شود. ویروس اچ آی وی از دیدگاه ویروس شناسی به گروهی از ویروس ها تعلق دارد که در میمون ها بیماری زا هستند. یافته های ژنتیکی این نظریه را تایید می کند که ایدز در طول قرن گذشته در جنگل های غرب آفریقا ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید  خواص گل گاوزبان و طرز تهیه نوشیدنی آن

دانشمندان بر این باورند که انسان برای اولین بار در نیمه اول قرن گذشته در نتیجه شکار و تغذیه گوشت شامپانزه به این بیماری مبتلا شد، سنتی که در آفریقا ادامه دارد. بسیاری از دانشمندان معتقدند که این ویروس بیش از یک بار منتقل می شود، زیرا انواع مختلف ویروس باعث ایجاد ایدز در انسان می شود.

تاریخچه ایدز

جالب اینجاست که اگرچه اولین مورد ابتلا به ایدز در سال 1981 در ایالات متحده گزارش شد، اما شواهد نشان می دهد که اولین قربانی ایدز در این کشور یک جوان سیاهپوست بود که در سال 1969 درگذشت.
در توجیه تشخیص همزمان این بیماری در دو موقعیت جغرافیایی، گفته می شود که افزایش سفرهای بین المللی پس از دهه 1960 به گسترش ویروس اچ آی وی در نقاط مختلف جهان کمک کرد.

ادوارد هوپر روزنامه‌نگار انگلیسی در کتاب خود به نام رودخانه نظریه جالبی را در مورد Fr. نحوه انتقال این ویروس از شامپانزه به انسان منتقل شد.

به گفته هوپر، در اواخر دهه 1950، 400 شامپانزه برای تولید اولین نمونه های واکسن فلج اطفال خوراکی توسط کلیه ها گرفته شده و مورد استفاده قرار گرفتند. شامپانزه های آلوده به HIV به منظور تولید واکسن، ویروس به حداقل یک میلیون نفر در کنگو، رواندا و بوروندی منتقل شده است. شواهد نشان می‌دهد که 28 شهرک پروژه واکسن با مکان‌هایی که اولین موارد عفونت HIV گزارش شده‌اند همپوشانی دارند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *