مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاثیر نواختن آکاردئون بر جسم و ذهن انسان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اثرات و فواید نواختن آکاردئون بر سلامتی

فواید نواختن آکاردئون در زندگی انسان به اصل مربوط می شود و آن اصل این است که هر چه از طبیعت و اصل هستی دورتر شوید، ناآرامی و اضطراب بیشتری را تجربه می کنید. حال یک سوال مهم پیش می آید که ماهیت ما چیست و چه ربطی به آکاردئون دارد؟
آهنگ امواج دریا، آواز پرندگان، سکوت زیبای کویر و صدای باد در مراتع چیزهایی هستند که با خیال و شادی در رگ های ما جاری می شوند. بله، موسیقی طبیعت وجودی ماست. و آیا در موسیقی صدایی بهتر از صدایی که از روح ما می آید وجود دارد؟
امروزه موسیقی درمانی به ویژه نواختن آکاردئون یکی از موثرترین روش ها برای بهبود وضعیت روحی و جسمی یک فرد خسته است. موسیقی و به خصوص آکاردئون با دو مکانیسم اصلی می تواند وضعیت روحی و جسمی ما را بهبود بخشد.

با نواختن آکاردئون به درستی نفس بکشید

به گفته متخصصان پزشکی، مهم ترین راهکار درمانی برای سلامت عمومی افراد، تنفس صحیح است. تنفس صحیح به قدری مهم است که برخی از تمرینات مبتنی بر آرامش مبتنی بر تنفس است و افراد روزهای زیادی را صرف تمرین نحوه تنفس می کنند.
نواختن سازدهنی پیچیده و سخت نیست و افراد زیادی با کمی تمرین می توانند آکاردئون بنوازند. وقتی شروع به تمرین آکاردئون و نواختن آکاردئون می کنید در واقع درست و عمیق نفس می کشید و این نوع تنفس باعث افزایش عملکرد ریه ها و در نهایت اصلاح الگوی تنفس شما می شود.


مزایای نواختن آکاردئون

بیشتر بخوانید  نقش پدر در تربیت پسر

اثرات تنفس صحیح و عمیق در انسان

اگر بخواهیم اثرات تنفس صحیح و کارآمد را در چند قسمت خلاصه کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1- افزایش طول عمر و سلامت

تحقیقات علمی گسترده در سراسر جهان نشان داده است افرادی که عادات تنفسی خوبی دارند بیشتر از دیگران عمر خواهند کرد.
نفس های کوتاه و سریع که می تواند ناشی از هیجانات محیطی و استرس باشد، روی دستگاه تنفسی و سپس سایر اعضای بدن و در نهایت طول عمر فرد تاثیر منفی می گذارد. در واقع، هر چه آهسته تر و عمیق تر نفس بکشیم، بیشتر عمر خواهیم کرد.


2- کنترل هیجانات عصبی

تنفس صحیح و عمیق می تواند به کنترل خشم حاد و مزمن و هیجانات عصبی کمک کند. حتما بارها تجربه کرده اید که در زمان عصبانیت می توانید با چند نفس عمیق آرامشی باورنکردنی را به سیستم عصبی و به طور کلی بدن خود بیاورید.


3- آرامش

آرامش چیزی است که یک نفس مناسب و عمیق را برای شما به ارمغان می آورد. تنفس کم عمق و سریع می تواند منجر به از دست دادن قدرت تفکر درست و در نتیجه آرامش شود.
اما ما از یک آکاردئون چه می خواهیم؟ آرامش یکی از مزایای اصلی موسیقی درمانی به ویژه سازدهنی است. با نواختن آکاردئون می توانید روزهای خود را در آرامش ابدی بگذرانید. همچنین هنگام خرید آکاردئون کل ساز را با دقت انتخاب کنید زیرا از این به بعد همیشه همراه شما خواهد بود.


مزایای آکاردئون


4- کنترل میل جنسی

میل جنسی نیز موهبتی الهی است که می توان از آن برای بقای نسل بشر و همچنین ایجاد خانواده های پایدار استفاده کرد. اما اگر از این میل علیه این اهداف و در جهت اهداف منفی استفاده کنیم، تعادل عصبی و قوای حسی خود را از دست خواهیم داد.
یکی از راه های کنترل میل جنسی منفی این است که نفس های آهسته و عمیق بکشید و وضعیت بدن خود را تغییر دهید. برای مثال، اگر نشسته اید، بلند شوید و راه بروید و نفس عمیق بکشید.

بیشتر بخوانید  بهترین راه درمان این عارضه از دیدگاه روانشناسی


5- افزایش خلاقیت

آرام کردن و کاهش احساسات عصبی و سپس کنترل خواسته های منفی انسان می تواند شما را به اوج خلاقیت و موقعیتی که دوست دارید برساند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنفس خود را اصلاح کنید و به همه این اهداف برسید. اصلاح تنفس صحیح یکی از مهمترین فواید و اثرات نواختن آکاردئون برای سلامتی انسان است.

باید بخوانید:

ریتم موزیکال هماهنگ

مزیت دیگر نواختن آکاردئون این است که بسیاری از اعضای بدن را درگیر می کند و نوعی هارمونی قوی انرژی در سراسر بدن ایجاد می کند.
این ویژگی آکاردئون چیزی است که آن را از سایر آلات موسیقی متمایز می کند. آکاردئون یک ساز بادی با تیغه هایی است که با هر مکش و ضربه لرزش دارد و با انتقال انرژی به سیستم بدن، عملکرد سیستم بدن را بهبود می بخشد.
گروه های موسیقی در بسیاری از کلینیک ها و مراکز درمانی به ویژه گروه های آکاردئونی ایجاد شده است که با روش های علمی و نوین موسیقی درمانی به درمان مشکلات روحی و روانی افراد می پردازند.


آکاردئون


برخی از فواید و اثرات آکاردئون بر سلامتی

افزایش قدرت و ظرفیت ریه برای بهبود اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن انسان و در نهایت بهبود عملکرد قلب و مغز
با ریتم موسیقی ایجاد شده در سازدهنی استرس و ناراحتی را کاهش دهید
افزایش تمرکز و اعتماد به نفس
برای نواختن سازدهنی بین تمام اعضای بدن هماهنگی ایجاد کنید
گرفتن بسیاری از عضلات صورت در حین نواختن آکاردئون و بهبود مشکلات عضلات صورت با برخی اختلالات
نواختن آکاردئون علاوه بر تمام فواید مستقیمی که برای سلامتی دارد یک هنر است و هنر خود یک معجزه است.
وقتی هنر را بلد باشید و بتوانید به تنهایی و با هم برای خود و دیگران خوب باشید، اعتماد به نفس به طور معجزه آسایی غالب می شود.
با ذکر همه این موارد به این نتیجه می رسیم که سازدهنی امروزه فقط یک ساز نیست، بلکه دارویی برای افراد پرمشغله و عصبی است.

بیشتر بخوانید  ۷ عمل که نشانه ی خیانت به همسرتان است!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *