تاثیر آب میوه در کاهش وزن



غوره و آبغوره به دلیل خواص و کاربردهای متعددی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده از آبغوره در کاهش وزن موثر است اما استفاده صحیح از آن بسیار مهم است.

چگونه با غور یا آبغوره لاغر شویم؟

با نزدیک شدن به فصل و زهکشی آن، بیشتر افراد علاقه مند به استفاده و نگهداری از بهترین آب در منازل خود هستند زیرا این میوه نارس انگور دارای خواص بسیاری است. این رب میوه و ترشی را علاوه بر آب خوب می توان تهیه کرد. آب خوب برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، بنابراین از استفاده از این ادویه خوشمزه در سالادها و غذاها غافل نشوید. برخی برای کاهش وزن و کاهش وزن از غوره و آب استفاده می کنند که در این قسمت بیشتر به آن می پردازیم.

کاهش وزن و کاهش وزن با خون یا آب؟

برخی از افراد برای بهتر شدن داروهای خود را جایگزین می‌کنند و معتقدند بهترین آب باعث کاهش چربی‌های خون می‌شود، در حالی که برخی دیگر با معده خالی آب مصرف می‌کنند و معتقدند بهترین آب چربی‌های اطراف معده را آب می‌کند. اما این ایده ها چقدر درست است؟

غوره حاوی اسیدهای زیادی است و طعم ترش و طبیعت سرد آن باعث کاهش دمای بدن می شود. با استفاده از آن در سالاد و غذا تشنگی را برطرف می کند.

شیره باعث افزایش ترشح معده و در نتیجه تحریک اشتها می شود، بنابراین مصرف آن بعد از غذاهای چرب و سنگین برای هضم غذا مفید است. آب خوب سرشار از ویتامین C است که التهاب غشای مخاطی دهان را کاهش می دهد و از خونریزی لثه ها جلوگیری می کند. همچنین حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده است که معده و روده را تمیز می کند.

بیشتر بخوانید  اولیانوف: پنج ثانیه تا خط پایان فاصله داریم

آیا آب میوه بر کاهش وزن و کنترل وزن تأثیر می گذارد؟

برخی افراد برای کاهش وزن آب میوه مصرف می کنند، این افراد باید بدانند که روزه داری و مصرف مداوم آب میوه می تواند به مخاط دستگاه گوارش آسیب برساند و آن را مستعد ابتلا به زخم کند. تغییرات سبک زندگی مانند افزایش فعالیت بدنی همراه با رژیم غذایی کم کالری می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. اما افزودن آب گوشت به سالاد به خوش طعم شدن آن کمک می کند و از آنجایی که کالری کمی دارد می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

طعم دادن به سالاد با آب خوب به جذب بیشتر مواد مغذی موجود در سالاد مانند آهن کمک می کند. آب میوه حاوی اسیدهای آلی حاوی پتاسیم است که در درمان سیاتیک و روماتیسم و ​​دفع سموم بدن از طریق کلیه ها مفید است. علاوه بر این آب غوره به دلیل طبع سردی که دارد دمای جگر را کاهش می دهد و تا حدودی صفراوی می شود.

جایگزینی آب میوه با دارو ممنوع!!!

تاکنون هیچ تحقیقی در مورد تأثیر آب میوه در کاهش چربی خون انجام نشده است. اما بسیاری از مردم به جای داروی خود از آب میوه استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که شیره تا حدودی چربی خون را از بین می برد و اگر فردی چربی و فشار خون بالا دارد باید با پزشک مشورت کند و به مصرف آبغوره راضی نگردد.

چه کسانی برای آبمیوه مناسب نیستند؟

افرادی که سرد مزاج یا اعصاب ضعیفی دارند باید از نوشیدن آب میوه پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید  عکس/ بهاره رهنما از یک اپیدمی جدید خبر داد!

اسیدیته بالای شیره و اسیدی بودن آن باعث حل شدن بسیاری از املاح در بدن می شود، بنابراین برای بیماران و افراد مسن مناسب نیست.

برخی افراد برای جلوگیری از کپک زدن آب نمک اضافه می کنند که برای افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

نکات مهم برای نگهداری آبمیوه

برای تهیه شیره بهتر است از نوع عسگری استفاده کنید. آب چاه ها که هسته های بزرگی دارند تلخ و قابض می شود.

پس از تهیه بهترین آب در منزل، محصول را در لیوانی ریخته و در آب جوش قرار دهید. این از رشد باکتری ها و کپک ها در طول نگهداری جلوگیری می کند. برای جلوگیری از ورود و خروج هوا، لیوان را تا حد امکان پر از آب کنید و درب آن را محکم کنید.

فواید آب میوه در طب سنتی

خوب در طب سنتی سرد و قابض است. همچنین در درمان ورم لثه مردانه، مخاط دهان و یرقان مفید است.

آب خوب درمان خوبی برای اسکوربوت است که به دلیل کمبود ویتامین C ایجاد می شود.

آب خوب حاوی تارتارات پتاسیم است که برای درمان سیاتیک و روماتیسم حاد عالی است.

شیره آن علاوه بر دفع حرارت و صفرا از بدن باعث تقویت کبد و ضد عفونی کننده روده می شود.

غلتاندن آب میوه برای رفع گلودرد مفید است.

برای تقویت معده و دفع خامه از روده باید به مدت 5 روز آش زیره سیاه مصرف کرد.

آب خوب برای درمان کمردرد و پا درد مفید است. برای درمان این بیماری ها می توان آبگوشت را به مدت 10 روز مصرف کرد. البته در این دوران نباید غذاهای سنگین بخورید.

بیشتر بخوانید  فوری/ خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید