مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تأثیرات حوزه دفاعی جایزه “کتاب جایزه پیشرفت” مورد بررسی قرار گرفت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش فارس ، نشست خلاصه هیئت داوران آثار در زمینه دفاع و امنیت ، جایزه اول کتاب “حکایت پیشرفت” ، عصر سه شنبه ، 6 ژوئیه 1400 ، در مجموعه فرهنگی منبع برگزار شد.

در این جلسه سرتیپ امیر دربندی ، از فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس ، پیمان عرب ، محقق و نویسنده داستان پیشرفت ، حسین دلیریان ، روزنامه نگار و فعال رسانه ای در زمینه دفاع و محمد نمازی ، دبیر علمی. در جایزه کتاب پیشرفت ، هفت اثر برای ارزیابی نهایی ارسال شده است. آنها در مورد دفاع و امنیت بحث کردند و بهترین کتابها را انتخاب کردند.

قضات این بخش هفت کتاب را ارزیابی کردند: نشست جعلی ، پهپاد در دفاع مقدس ، جنگ الکترونیکی ، خط مقدم ، شام صبح ، کمین خفاش و موشک ، و نقاط قوت و ضعف کتاب ها را توضیح دادند.

امیر دربندی با بیان برخی مشاهدات خود از ایثار سربازان در دفاع مقدس ، توجه به جنبه های انسانی و اخلاقی حوزه دفاع و امنیت را بسیار مهم می داند و از ایده برگزاری کتاب پیشرفت کتاب استقبال می کند جایزه ، گفت: نیاز به انتخاب دقیق تر است. وی از این کتاب که شرح پیشرفت ارتش جمهوری اسلامی است ، انتقاد کرد.

سرتیپ دربندی گفت: وجود اغراق در برخی از كتابها در این زمینه و بیان یك جانبه موفقیت ها و نقاط قوت و ضعف دشمن در دفاع مقدس موجب تضعیف محتوا و اعتبار برخی از كتاب ها می شود.

پژمان عرب ، پژوهشگر و نویسنده در زمینه روایت پیشرفت ، داستان پیشرفت را به عنوان روایتی قهرمانانه از یک ملت روایت می کند و بیان حرکت های مثبتی است که توسط مردم ایران انجام شده است ، خالق تاریخ آینده کشور است. .

بیشتر بخوانید  رفتار زشت نوید محمدزاده با این بازیگر معروف سریال یاغی

وی افزود: داستان پیشرفت فقط به حوزه های علمی ، دفاعی و فرهنگی محدود نمی شود. بلکه هر حرکتی از مردم که مشکل در آن حل شود می تواند موضوع یک داستان باشد.

عرب ابراز امیدواری کرد که روایت پیشرفت محدود به حوزه کتاب نباشد و در زمینه هایی مانند سینما مطرح باشد. این محقق روایت انسانی از پیشرفت دفاعی را نقطه قوت برخی از کتاب ها می داند و کمبود اطلاعات فراتر از آنچه در اخبار ارائه می شود را نقطه ضعف برخی از کتاب ها معرفی می کند.

حسین دلیلیان ، روزنامه نگار و فعال رسانه ای در زمینه دفاع ، ضمن بیان اهمیت توجه به روایت دفاع مقدس ، از ایده جایزه کتاب پیشرفت پیشرفت تشکر کرد و قصد داشت در این دوره به عنوان یک آفت بزرگ باقی بماند .

وی گفت ما باید بتوانیم ادامه جنبش ایجاد شده در دوران دفاع مقدس را در زمان حال نشان دهیم.

دلیلیان با بیان برخی از خاطرات فرماندهی عملیات دفاعی در سال های اخیر گفت: اگرچه فرماندهان دفاع مقدس از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند و باید از ویژگی های اخلاقی ، معنوی ، فکری و عملیاتی خود درس بگیرند ، اما در دوران مقدس باقی می مانند ، نه گفتن در مورد پیشرفت بشر در این زمینه. از نظر محافظتی در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

دالیان ، با بیان برخی از تجربیات خود در برقراری ارتباط با فعالان دفاعی امنیتی ، گفت: “اینکه بگوییم هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرفت کنونی دفاع در دسترس نیست ، تصور اشتباهی است. با کمی تلاش می توان اطلاعات قابل توجهی در مورد داستان بدست آورد.

بیشتر بخوانید  نابغه ها زیر 5 ثانیه مشکل تصویر را پیدا کنید؟ + پاسخ

محمد نمازی ، دبیر علمی جایزه کتاب پیشرفت کتاب ، با تشکر از داوران این حوزه ، تلاش دبیرخانه را برای ارائه کتاب هایی در زمینه توسعه دفاع در سال های اخیر (پس از دفاع مقدس) بیان کرد و گفت: “متأسفانه تلاش ها ناکام بود. . “خیلی کم.

وی افزود: “برخی از آثار در زمینه حفاظت از امنیت دارای موضوع بسیار جالب و مهمی هستند ، اما به خوبی نوشته نشده است. بنابراین باید بازنویسی و بازنشر شود و انجمن داستان پیشرفت یکی از وظایف خود را در کمک به بازنشر چنین آثاری می داند.

اولین جایزه کتاب “داستان پیشرفت” در پنج حوزه فرهنگ ، علم و فناوری ، داستان ، مدیریت امنیت و حفاظت برگزار می شود و خلاصه های خلاصه به طور جداگانه برای هر یک از این حوزه ها برگزار می شود.

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *