مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیوگرافی مون جائه این

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مون جائه این کیست ؟


مون جائه این در پایان جنگ کره و در جزیره کوچکی در جنوب کره متولد شد. او سال های ابتدایی زندگی خود را در فقر گذراند. وی در هنگام تحصیل در دانشگاه کیونگ هی رهبر تظاهرات دانشجویی شد و پس از گذشت دو دهه در سال 2002 به عنوان وکیل حقوق بشر به کابینه ی رئیس جمهور روه مو هیون پیوست. مون جائه این فعالیت سیاسی خود را به عنوان عضو مجلس ملی در سال 2012 شروع کرد. پس از رسوایی که رئیس جمهور سابق پارگ گیون هی به بار آورد، مون در می سال 2017 رئیس جمهور کره شد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


زندگینامه مون جائه این


Moon Jae-in


سال های ابتدایی زندگی مون جائه این


مون جائه این در 24 ژانویه 1953 در جزیره ی جیوج کره جنوبی چشم به جهان گشود. والدین او که از رژیم کمونیستی کره شمالی فرار کرده بودند، تلاش کردند تا خانواده را در برابر فقر محافظت کنند. اغلب، مون داستان اینکه در هنگام تخم مرغ فروشی مادرش پشت او بوده است را تعریف می کرد.


علیرغم سختی ها، مون کودک باهوشی بود و در دبیرستان معتبر گئونگنام در بوسان پذیرفته شد. فعالیت های او در دبیرستان گئونکنام شروع شد و بعدها در جریان تحصیل در دانشگاه کیونگ هی ، در اعتراض علیه رئیس جمهور پارک چانگ هی حضور داشت و منجر به دستگیری وی در یک نظاهرات شد.


مون جائه این برای خدمت سربازی به نیروی ویژه ارتش اعزام شد و در سال 1976 در عملیات پاول بونیان در واکنش به کشته شدن دو سرباز امریکایی در منطقه غیرنظامی کره حضور داشت. او پس از یک دهه به درس و دانشگاه بازگشت. طبق گزارشات او امتحان وکالت را پس از دستگیری دیگری در تظاهرات 1980 قبول شد.

بیشتر بخوانید  جملاتی که راز موفقیت کریستیانو رونالدو شد !


موون از طریق موسسه تحقیق و تعلیمات قضایی، تحصیلات آکادمیک خود را ادامه داد و در سال 1982 فارغ التحصیل شد. با این حال، با توجه به دخالت گسترده اش دراعتراضات ضد دولتی، در استخدامی به عنوان قاضی رد شد.


مون جائه این و دونالد ترامپ

مون جائه این و ترامپ


از وکالت تا مشاور عالی سیاسی


در این زمان، مون، راوه موو هیون را ملاقت کرد ، وکیل دیگری که اعتقادات مشابه با او داشت. آنها با همکاری هم یک دفتر حقوقی تخصصی در زمینه حقوق بشر را در بوسان راه اندازی کردند که غالبا برای دانشجویان و کارگران کم درامد کار می کردند.


مون جائه این پس از آن از راوه جدا شد تا در سال 1987 به یک حرفه ای در سیاست تبدیل شد. در سال 2002 پس از اینکه راوه رئیس جمهور کره شد، با او همکار شد تا دوباره با دوست سابقش، این بار به عنوان دبیر ارشد امور مدنی همکاری کند.


در سال 2004 با نظارت بر بازسازی پارک صنعتی کائسونگ به یک پروژه ی اقتصادی مشترک بین دولت های کره شمالی و جنوبی کمک کرد. در سال 2007 او به عنوان رئیس هیئت راوه به عنوان رئیس اجلاس پیشرفت برای اجلاس سران با رهبر کره شمالی کیم جونگ ایل به کار گرفته شد.


رهبری سیاسی


پس از پایان کار در دولت راوه، مون جائه این بازگشت خوشایندی به کار خصوصی داشت، پس از به پایان رسیدن دوران راوه ، در سالهای اخیر توجهات به سمت مون آمد تا به عنوان یک چهره مردمی برای یک اتفاق سرنوشت ساز خدمت کند.


موون در سال 2012 برای یک ملاقات ملی از ناحیه سسانگ در بوسان برگزیده شد. در آن سال برای رقابت ریاست جمهوری با پارک گوان های ، دختر دشمن دیرینه او پارک گوان هی، قبل از یک شکست ضعیف، به رقابت پرداخت.


موون در سال 2015 به عنوان رئیس جدید اتحاد سیاسی دموکراسی، که خیلی زود به حذب دموکرات کره تبدیل شد، انتخاب شد. او در اواخر سال 2016، پس از انتشار اخبار مربوط به معاملات نادرست پارک با یک مقام بلندپایه، جلودار جبهه اعتراضاتی بود که خواهان برکناری رئیس جمهور بودند و به اخراج رسمی رئیس جمهور در 10 مارس 2017 انجامید.

بیشتر بخوانید  مروری بر زندگی شخصی سیامند رحمان وزنه بردار + تصاویر


مون جائه این سریع به عنوان کاندیدای پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری بدل شد. او وعده رفتار محکم ولی صبورانه در مقابل تاکتیک های فزاینده تهاجمی کره شمالی به امید برقراری یک شبه جزیره را داد و قول داد که یک استراتژی پویا برای مبارزه با افزایش نرخ بیکاری داشته باشد. در 9 می 2017 مون جائه این با کسب نزدیک به دو برابر رای نسبت به نزدیکترین رقیبش به 19 امین ریاست جمهوری کره جنوبی رسید.


مون جائه این

مون جائه این


رئیس جمهور کره جنوبی


مون جائه این در پست جدیدش، در ماه نوامبر برنامه خود را برای خروح از “خانه آبی” سنتی اعلام کرد و از طریق رئیس کوانگامون در اختیار عموم قرار داد. او همچنین اهداف سیاسی دولتش را که شامل بررسی و تحقیق بر نابرابری درآمد و عدم تمرکز قدرت دولتی بود را مطرح کرد.


در عین حال ، رئیس جمهور با مشکل فوری اقدامات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای توسعه تسلیحات هسته ای خود، مواجه است. مون جائه این در عین اینکه با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، در این مساله اعلام همبستگی کرده است، با یک نطق محکم که در مورد مذاکره و استراتژی نظامی در ژوئن 2017 می گوید: فعال سازی سیستم هواپیمایی امریکا در کره مستلزم بازنگری های زیست محیطی است.

چند ماه بعد، در دوران ریاست جمهوری خود در مجلس ملی، او مجددا هدف خود در مورد از بین بردن سلاح های هسته ای در شبه جزیره را اعلام کرد و گفت: ” بر اساس توافق مشترک دو کره در زمینه انحلال هسته ای، دولت هسته ای کره شمالی قابل پذیرش و تحمل نیست، همچنین ما نیز سلاح هسته ای را توسعه نخواهیم داد. “

بیشتر بخوانید  بازیگرانی که فامیل هستند!


در شروع سال 2018، در این مسئله پیشرفت صورت گرفت چرا که تمایل کیم برای توافق با همسایه جنوبیش را بدست آورد. نمایندگان کره شمالی و جنوبی در ژانویه در روستای پانمونجوم در مرز دو کشور با هم ملاقات کردند و توافق کردند که ورزشکارانشان در المپیک زمستانی که در ماه بعد در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شد، تحت یک پرچم متحد کره شرکت کنند. علاوه بر این ، رهبر کره شمالی خواهرش کیم یو جونگ را به عنوان نماینده اش به بازی ها فرستاد.


این ارتباطات حتی پس از المپیک نیز باقی ماند، برخی از دستیاران ارشد رئیس جمهور مون برای اولین ملاقات رسمی در حد وزرا پس از 2011، به پیونگ یانگ سفر کردند. مشاوران همچنین تمایل کیم را برای صحبت با همتایان امریکاییشان در واشنگتن را تقویت کردند تا یک اجلاس تاریخی در این زمینه برگزار شود.


در همین حال ، مقامات کره جنوبی اعلام کردند که کیم و مون جائه این برای اولین بار در 27 آوریل در مکان صلح پانمونجوم با هم ملاقات خواهند کرد.


مون جائه این و کیم جونگ اون

مون جائه این و کیم جونگ اون


زندگی شخصی مون جائه این


مون همسرش کیم جونگ سوک خواننده را وقتی که هر دو در دانشگاه کیونگ هی درس می خواندن ملاقات کرد و در سال 1981 ازدواج کردند و 2 فرزند دارند.


رئیس جمهو چندین کتاب از جمله کتاب زندگی نامه خود در سال 2011 به عنوان سرنوشت موون جائه را منتشر کرده است.



امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *