مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیوگرافی ساوانا گاتری – روزنامه نگار و وکیل و مجری شبکه ان بی سی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ساوانا گاتری کیست؟


ساوانا گاتری متولد ملبورن استرالیا و در Tucson، آریزونا، بزرگ شده است و در شبکه های تلویزیونی وابسته به NBC در میسوری، آریزونا و واشنگتن کار کرده است. گاتری مدرک وکالت خود را در دانشگاه جورج تاون کسب کرد. در سال 2011، او در برنامه «امروز» کار خود را آغاز کرد و در تابستان 2012 جایگزین “آن کوری” شد.


زندگی نامه ساوانا گاتری


Savannah Guthrie


ساوانا گاتری

ساوانا گاتری


اوایل زندگی ساوانا گاتری


خبرنگار تلویزیونی ساوانا کلارک گاتری که به نام مادر مادربزرگش نامگذاری شده بود، در دسامبر 1971 میلادی در ملبورن استرالیا متولد شد، جایی که پدرش برای کارش مستقر بود. هنگامی که او 2 ساله بود، گاتری و خانواده اش به توسان، آریزونا نقل مکان کردند. او یکی از سه فرزند بود و تنیس و پیانو را در کودکی فرا گرفت. وقتی 16 ساله بود، پدرش فوت کرد، و مادرش، مادری که خانه دار بود، مشغول به کار شد. ساوانا گاتری بعدا گفت که مادرش بزرگترین قهرمان او بوده است.


اوایل زندگی حرفه ای ساوانا گاتری


پس از دبیرستان، گاتری در دانشگاه آریزونا حضور یافت. او در ابتدا مطمئن نبود که چه چیزی بخواهد مطالعه کند، و مادرش پیشنهاد کرد کلاس های روزنامه نگاری را آغاز کند. او در دوران مدرسه، گاتری در یک ایستگاه تلویزیونی محلی کار میکرد. وقتی در سال 1993 مدرک لیسانس هنر خود را در روزنامه نگاری بدست آورد، در سال 1993 در یک ایستگاه تلویزیونی محلی در کلمبیا، میسوری کار میکرد.

پنج سال بعد، ساوانا گاتری به سمت دیگری در یکی از برنامه های وابسته به شبکه NBC رسید. در جایی که او در 11 سپتامبر 2001 حملات پنتاگون را تحت پوشش قرار داد. او در حالی که به عنوان یک خبرنگار آزاد کار می کرد، مدرک وکالت خود را از مرکز حقوق دانشگاه جورج تاون نیز کسب کرد. وی در سال 2002 فارغ التحصیل شد، و بالاترین امتیاز را در آزمون آریزونا دریافت کرد.

بیشتر بخوانید  رفتم کربلا خوب کردم به کسی ربطی نداره!


در سال های 2002 و 2003 بیشتر وقت خود را صرف وکالت کرد. وی در سال 2004 به خبرنگاری تلویزیون بازگشت و به عنوان یک خبرنگار حقوقی تلویزیون به فعالیتش ادامه داد.


” برنامه امروز” NBC


در سال 2007، ساوانا گاتری به عنوان یک خبرنگار حقوقی به NBC بازگشت، قبل از تبدیل شدن به خبرنگار کاخ سفید در سال های 2008 تا 2011. او انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 را تحت پوشش قرار داد و به طور عمده با کمپین سارا پالین سفر کرد. گاتری بخشی از تیم بود که در نهایت جایزه امی را برای پوشش خود در شب انتخابات به دست آورد. در سال های 2010 و 2011، او همچنین با Daily Rundown در MSNBC همکاری داشته است.


در ماه ژوئن 2011، به عنوان خبرنگار ارشد منصوب شد. همچنین وی با افرادی همچون هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ و مریل استریپ مصاحبه هایی انجام داده است.

یک سال بعد، در ماه ژانویه 2012، ساوانا گاتری در برنامه “امروز”، جایگزین Ann Curry شد. در اولین روز خود، مت لئور، مجری همکاری به او خوش آمد گفت، و به مخاطبان گفت که او یک نگرش بزرگ و حس «عجیب و غریب» طنز داشت.

در سال 2017 همکار لو به دلیل اتهاماتی که به او در موضوع آزار و اذیت های جنسی وارد شده بود، اخراج شد.


ساوانا گاتری

ساوانا گاتری


زندگی شخصی ساوانا گاتری


ساوانا گاتری ، مارتین ارچارد، روزنامه نگار بی بی سی را در حالی ملاقات می کند که محاکمه ی محرمانه ی کودکی مایکل جکسون در سال 2005 را پوشش می دهد. او در دسامبر همان سال با Orchard ازدواج کرد و در ژانویه 2009 طلاق گرفت. در ماه می 2013، گاتری ، نامزدی خود را با مشاور رسانه ای مایک فلدمن اعلام کرد. فلدمن به ساوانا گاتری در حالی که در تعطیلات در کارائیب بودند پیشنهاد ازدواج داد. رابطه این زوج چهار سال قبل از ازدواج در توسان در 15 مارس 2014 شروع شده بود. دختر آن ها واله ساوانا گاتری فلدمن در تاریخ 13 اوت 2014 متولد شد. در 7 ژوئن سال 2016، گاتری اعلام کرد که او دوباره باردار است و در بازی های المپیک تابستانی در ریو از نگرانی های مربوط به ویروس زیکا که با نقص های شدید زایمان مرتبط است، شرکت نمی کند. این خانواده از پسر خود چارلز مکس در 8 دسامبر سال جاری از استقبال نمودند.

بیشتر بخوانید  زلزله ۳.۷ ریشتری خراسان رضوی را لرزاند


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با بیوگرافی ساوانا گاتری آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *