مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بین زن و مرد در رنگ تمایز قائل شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این ممکن است برای بسیاری از زنانی که از انتخاب رنگ لباس همسرشان ناامید شده اند طبیعی باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که مردان و زنان رنگ ها را متفاوت می بینند.

بین زن و مرد در رنگ تمایز قائل شوید

تحقیقات نشان می دهد که پردازش رنگ در مغز مردان و زنان به روش های مختلفی انجام می شود.
یعنی اگر زن و مردی به پرتقال نگاه کنند، مرد نارنجی قرمزتر از زن می بیند. همین طور علف به چشم مردان زرد بیشتر می رسد و به چشم زنان سبز، این تفاوت ها به اینجا ختم نمی شود.
آزمایش های انجام شده توسط دانشگاه نیویورک نشان می دهد که مردان سعی می کنند تفاوت های ظریف در سایه های زرد، سبز و آبی را تشخیص دهند. این جلوه بسیار کوچک است، اما می تواند به این معنی باشد که انتخاب یک سایه رنگ بین چندین رنگ در نمودار رنگ، کاری است که خانم ها بهتر انجام می دهند.
اینها نتایج جالب آزمایشاتی است که در آنها به مردان و زنان نورهای رنگی نشان دادند و از آنها خواستند رنگی را که می بینند بیان کنند.
همه شرکت کنندگان در این آزمایش دید طبیعی داشتند و هیچکدام کور رنگ نبودند.آبراموف، محقق کالج بروکلین در نیویورک، گفت که تفاوت رنگ بین دو جنس را نمی توان با تفاوت در ساختار چشم توضیح داد.
بنابراین، پاسخ به نحوه پردازش رنگ ها در مغز برمی گردد، زیرا هورمون مردانه تستوسترون احتمالا بر نحوه پردازش رنگ ها تأثیر می گذارد.
این محقق تفاوت های جنسیتی را در مشاهده رنگ های کوچک اما واقعی بیان کرد و اظهار داشت که فرضیه ما این است که تستوسترون نقش مهمی در این تفاوت ها دارد.
این مقاله در مجله Biology of Gender Differences منتشر شده است.
تحقیقات دیگری نیز نشان داده است که زنان نسبت به مردان حس شنوایی، بویایی و چشایی بهتری دارند. برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهند که مردان نیز در یافتن جزئیات دقیق در تصاویر متحرک بهتر از زنان هستند، ویژگی که توضیح می‌دهد چرا اجداد مرد انسان شکارچیان خوبی بوده‌اند.
در دنیای مردان این ویژگی هنگام تماشای فوتبال موثر است.

بیشتر بخوانید  لیست تعطیلات و مناسبت های جهانی و ملی تیر ماه سال ۹۸

منبع: asemoni


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *