مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیمه های اجتماعی چه خدماتی را به افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی ارائه می دهند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه حدود 45 درصد از معلولان تحت پوشش بهزیستی تهران از نظر جسمی و جسمی معلول هستند ، گفت: حداکثر 4 نفر در نظر گرفته شده است تا خودرو را برای افراد معلول با راننده تطبیق دهند. میلیون تن اعتبار و همچنین برای بهسازی منزل با ارائه فاکتور معتبر تا سقف 10 میلیون تومان پرداخت می شود.

سیداحمد هادم در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به مددجویان دارای معلولیت جسمی و اختلالات حرکتی تحت پوشش بهزیستی استان تهران ، با بیان اینکه 67 هزار و 209 معلول جسمی و معلولیت دارای پرونده در بهزیستی استان تهران هستند ، عنوان کرد: تعداد آنها در آنجا وجود دارد. حدود 25565 زن و 41،644 مرد دارای معلولیت جسمی و معلولیت هستند که پرونده دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود 45 درصد کل معلولان تحت پوشش بهزیستی استان تهران از نظر جسمی و جسمی معلولیت دارند ، اظهار داشت: لازم به ذکر است که این آمار در کل کشور یکسان است و 43 درصد کل معلولان از نظر جسمی هستند. و معلولیت جسمی ، از جمله وقتی افراد معلول تشخیص داده می شوند ، تمام معلولیت های آنها به ترتیب ثبت می شود. به عنوان مثال ، یک مشتری ممکن است علاوه بر اختلالات جسمی و حرکتی ، از جمله ناتوانی در بینایی ، شنوایی ، عصب کشی یا مشکلات روانی دارای معلولیت دیگری باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه طبق اطلاعات موجود تعداد مستمری بگیران دارای معلولیت جسمی و جسمی 41804 نفر است ، گفت: بیش از 45 درصد مستمری بگیران دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی این سازمان هستند. استان تهران از نظر جسمی و طبیعی دارای معلولیت هستند.

بیشتر بخوانید  «قهرمان» فرهادی به شبکه سینمای خانگی می آید

وی در ادامه به افراد دارای ضایعات نخاعی اشاره کرد و گفت: همچنین در بین معلولان جسمی و جسمی ، سه هزار و 16 نفر دچار ضایعات نخاعی هستند که از این تعداد 2 هزار و 737 نفر ماهیانه یک میلیون تن به عنوان حق پرستاری دریافت می کنند.

معاون امور توانبخشی توانبخشی استان تهران با اشاره به وضعیت تأهل و تجرد افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی یادآور شد: طبق آمار از 67 هزار و 209 معلول جسمی و حرکتی ، 41 هزار و 897 نفر متاهل و 21 هزار و 21 نفر نیز ازدواج نکرده اند. .

خادم همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی ، یادآور شد: از کل افراد معلول جسمی و جسمی تحت پوشش ، بیش از 39 هزار نفر از آنها درآمد ندارند. این افراد همان افراد دارای معلولیت هستند که ممکن است غیر از معلولیت های جسمی و جسمی معلولیت داشته باشند و این باعث می شود آنها نتوانند کار کنند. همچنین 6931 نفر از این افراد مستمری دریافت خواهند کرد که البته این فقط مستمری بگیر مراقبت های اجتماعی نیست بلکه از سایر بخش ها نیز مستمری دریافت می کند. همچنین تعدادی از معلولین مستمری بگیر و حقوق دولتی دریافت می کنند.

خادم معتقد است معلولانی که فقط معلولیت جسمی و حرکتی دارند اغلب می توانند در مقاطع بالاتر تحصیلات خود را ادامه دهند و از کمک های مالی سازمان رفاه اجتماعی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته علاوه بر معلولان جسمی و جسمی ، سایر معلولانی که فرصت تحصیل داشته اند نیز از خدمات م ofسسات دانشجویی استفاده کرده اند. “طبق تفاهم نامه با دانشگاه ها ، حداکثر 4 میلیون ها آموزش رایگان است. افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان ، و برای دانشگاه های غیر دولتی حداکثر 60٪ از هزینه های دانشجویی توسط سازمان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  امکانات جالب ربات های انسان نما - ایسنا

وی افزود: از ترم مهرماه 1399-1400 ، طبق دستورالعمل جدید سازمان و تفاهم نامه های منعقد شده ، شهریه های زیر 5 میلیون تن کامل و طبق روال (بیش از 5 میلیون تن) طبق روش (اگر مشتری زیر کلاس 7 است و از کارافتادگی بسیار شدید و شدید و متوسط ​​یا فرزندان سازمان هستند) 100٪ پرداخت می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به استفاده از پلاک های مخصوص ثبت نام برای معلولان جسمی و حرکتی گفت: طبق بخشنامه جدید ، معلولان جسمی و جسمی دارای معلولیت متوسط ​​و شدید در اندام تحتانی هستند و یک گواهی معلولیت معتبر. “، ممکن است از شماره ثبت صندلی چرخدار استفاده شود ، که پس از مکاتبه ، شماره ثبت آنها به شماره ثبت صندلی چرخدار تغییر می کند و ممکن است از خدمات مربوطه بهره مند شود. سایر افراد دارای معلولیت واجد شرایط ممکن است از خدمات دیگری برای ترافیک استفاده کنند ، که شامل توصیه نامه های روزانه برای برنامه حرکت و هزینه های حمل و نقل ، با توجه به بررسی کمک ها و مطابق با دستورالعمل های خاص ترافیک.

به گفته خادم ، در صورت نیاز افراد معلول به خودروی سازگار ، این سازمان تا 4 میلیون تن بابت آن به آنها پرداخت خواهد كرد. همچنین برای کمکهای سازگاری و توانبخشی در خانه ADL (این دستگاهها یا کمکهای توانبخشی در واقع دستگاهها و تجهیزات طراحی شده ای هستند که افراد معلول می توانند به تنهایی در زندگی روزمره از آنها استفاده کنند) با ارائه فاکتور معتبر تا 10 میلیون تومان. برای سازگاری به آنها پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  ابراز علاقه متولدین هر ماه چگونه است؟ + تصاویر

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مراکز فعال توان بخشی اجتماعی در استان تهران اشاره کرد و گفت: در استان تهران 6 مرکز توان بخشی جسمی و حرکتی وجود دارد و حدود 214 نفر از این مراکز خدمات دریافت می کنند. همچنین دو مرکز توان بخشی و آموزش برای افراد دارای ضایعات نخاعی در تهران وجود دارد که افراد دارای ضایعات نخاعی می توانند از خدمات آموزشی و توان بخشی آن بهره مند شوند که در حال حاضر حدود 188 نفر از این مراکز مشغول به کار هستند.

به گفته خادم ، سه مرکز آموزش حرفه ای معلولان جسمی و جسمی در استان تهران وجود دارد که 275 نفر در آن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *