مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

امکانات جالب ربات های انسان نما – ایسنا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در ذهن ما ، مردم در تمام این سال ها رویاهایی داشته اند ، مانند رویای پرواز ، سفر به ماه ، ساخت ماشین پرنده ، ساخت روبات ، سفر به اعماق آب و سایر مواردی که در فیلم ها دیده ایم در گذشته و اکنون بسیاری از آنها به عنوان یک ما فن آوری یا فناوری را می دانیم.

به گزارش ایسنا ، خراسان در ادامه می نویسد: “تا همین چند سال پیش که فیلم های خیالی با ربات های انسان نما با قابلیت های عجیب و غریب نمایش داده می شد ، از خود می پرسیدیم که چگونه ممکن است یک ربات مانند انسان باشد و رفتار و احساسات و حرکات مشابه داشته باشد. “آیا شما یک انسان دارید؟ اما اکنون شرایط متفاوت است. رباتها مانند ما ساخته شده اند و می توانند با ابزارهای مصنوعی ارتباط برقرار کنند. از نظر جسمی حرکت کنید ، وظایف افراد را در محل کار انجام دهید ، از مهمانان استقبال کنید ، آنها را سرگرم کنید و … هفته گذشته آنها اخبار منتشر شده در دانشگاه کلمبیا به تازگی توسط روباتی به نام Eva ایجاد شده است ، که از 25 عضله مصنوعی برای تقلید از حالات صورت انسان استفاده می کند و سر و صدای زیادی در دنیای فناوری ایجاد می کند. ما این خبر را بهانه ای قرار دادیم تا در مورد Eva ، یکی از مهمترین ربات های انسان نما داخلی و خارجی در چند سال گذشته ، و مقایسه توانایی ها و توانایی های این مرد آهنین مانند ما.

ویژگی شگفت انگیز ربات تقلیدی “Eva”

محققان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده اخیراً رباتی تولید کرده اند که می تواند حالات صورت انسان را تقلید کند. سیستم های رباتیک موجود در فرودگاه ها ، بیمارستان ها و یا حتی قفسه های ذخیره سازی در فروشگاه های مواد غذایی کاملاً رباتیک هستند ، به این معنی که آنها نمی توانند به اندازه انسان طبیعی باشند و احساسات خود را بیان کنند و براساس داده ها کار خود را انجام دهند. اما یکی از موضوعاتی که اخیراً مورد توجه دانشمندان قرار گرفته این است که می توانند فاصله بین انسان و روبات را کاهش دهند و ربات هایی را ایجاد کنند که بیشتر شبیه انسان هستند. در همین حال ، گروهی از محققان دانشگاه کلمبیا ربات های EVA را برای برقراری ارتباط بهتر و ایجاد ارتباط عاطفی بین انسان و ماشین آلات ایجاد کرده اند. Eva یک ربات اتوماتیک نرم و دارای چهره های انعطاف پذیر است که قادر به تقلید از احساسات انسان است و این اولین بار است که در دنیای فناوری لباس واقعی می پوشد.

بیشتر بخوانید  برخورد اتوبوس با هواپیما در فرودگاه مهرآباد / عکس

ربات آواتار

این ربات با نام T-HR3 توسط تویوتا در سال 2017 معرفی شد و قادر به تقلید از حرکات اپراتورهای انسانی است. از این ربات می توان به عنوان دستیار جراحی به صورت کنترل از راه دور استفاده کرد و پیش بینی می شود در چند سال آینده اخبار بسیار بیشتری در مورد این ربات و ویژگی های آن مورد توجه قرار گیرد.

بازیگری کار می کند

این ربات انگلیسی در سال 2014 تولید شده است و قادر به همکاری با بازیگران ، رایانه ها و طراحان انیمیشن است. این ربات که Robo Thespian نام دارد ، می تواند احساسات مختلفی را بروز دهد. سلام و احوالپرسی ، آواز و ژست گرفتن از دیگر امکانات ربات بازیگر است.

فضانورد ربات

Vium Mitra یک ربات زن هندی است که در سال 2020 به مأموریت فضایی رفت. این ربات قرار است آزمایشاتی را درباره وضعیت جاذبه در فضا انجام دهد تا خارج از جو زمین را برای انسان راحت تر کند. این را به این واقعیت اضافه کنید که روسیه در سال 2019 یک فضانورد ربات به نام فدور تولید کرد که برای انجام تحقیقات در حین پیاده روی فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد. این ربات پس از مدتی به زمین بازگشت.

اقلام تحویل ربات ها

فورد اولین شرکتی بود که از این ربات در کارخانه خود استفاده کرد. این ربات انسان نما بدون سر مجهز به راحتی در انتقال و تحویل کالا است. بالا رفتن از پله ها ، شناسایی موانع و عبور از مناطق مختلف و حفظ تعادل هنگام حمل بسته های تا 18 کیلوگرم از قابلیت های این ربات است.

بیشتر بخوانید  این سرزمین آب ندارد اما محور توسعه ایران "آب" است

رستوران ربات

ربات “Kim” وظیفه سرو غذا و نوشیدنی را دارد و توسط یک شرکت اسپانیایی تولید می شود. این ربات می تواند هر ساعت 300 لیوان نوشیدنی را پر کند. این ربات برای مصارف خانگی نیست اما به نظر می رسد گزینه مناسبی برای کافه ها و دفاتر کار باشد.

ربات مسنجر

این ربات Sofia نیز نامیده می شود. چهره این ربات بسیار شبیه انسان است. سوفیا در سال 2016 توسط یک شرکت هنگ کنگی تولید شد و هوش مصنوعی آن در سال 2020 به عنوان سفیر ارتقا یافت. توانایی آموزش توسط انسان ، راه رفتن ، نقاشی ، صحبت کردن ، آواز خواندن و ابراز احساسات از قابلیت های شگفت انگیز این ربات است.

ربات های انسان نما ایرانی در میان 10 ربات برتر جهان قرار دارند

ممکن است بپرسید ، کشور ما در ساخت ربات های انسان نما چه جایگاهی دارد و تاکنون چند ربات انسان نما ساخته ایم؟ پروژه تولید ربات های انسان نما در ایران با نام سورنا 1 در سال 2008 آغاز شد. این پروژه امروز با نسل چهارم خود در جهان شناخته شده است و چند روز پیش اعلام شد که سورنا 4 در میان 10 ربات برتر در 2020

ربات سورنا از کجا آمده است؟

سورنا اولین ربات انسان نما در ایران است. سورنا در مرکز سیستم های پیشرفته و فناوری در دانشگاه تهران متولد شد و اکنون نسل چهارم با نام سورنا 4 به جهانیان معرفی شده است.

سورنا 4 چه کاری می تواند انجام دهد؟

سورنا 4 به نام یک رهبر نظامی حزب نامگذاری شده است که می تواند با دوستان خود سلفی بگیرد و نام خود را روی تخته سفید بنویسد. این ربات انسان نما 68 کیلوگرم وزن و 170 سانتی متر قد دارد. سورنا 4 می تواند به خوبی تعادل داشته باشد و به کمک حسگرهای حرکتی در سراسر بدن سقوط نکند. جالب اینجاست که حتی اگر آن را فشار دهید ، باز هم می تواند با حفظ تعادل از سقوط خود جلوگیری کند. سورنا 4 می تواند صورت شما را ردیابی کند ، حرکات شما را تقلید کرده و اشیا را بگیرد. از پله ها بالا رفته و به توپ ضربه بزنید. این ربات حتی می تواند با شما به زمین بازی بیاید و توپ بازی کند. این ربات همچنین توانایی شنیدن 100 فرمان صوتی را دارد. شما می توانید دستورالعمل های خاصی بدهید و سورنا 4 از آنها اطاعت می کند! نسل پنجم و ششم این ربات ها اکنون در حال طراحی و ساخت هستند.

بیشتر بخوانید  پروژه تفریحی پارک زیست در مشهد افتتاح شد

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *