مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

به همین دلیل رنگ هواپیما سفید است!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چرا هواپیماها معمولا سفید می شوند؟

آیا می دانید چرا بیشتر هواپیماها سفید هستند؟ اگرچه با این رنگ، باند فرودگاه کسل کننده و بی روح به نظر می رسد، اما دلایل منطقی برای آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

دلایل سفید شدن هواپیما چیست؟

مزیت گرما

سفید انعکاس روشن نور خورشید است و تقریباً تمام نوری را که به آن می‌تابد منعکس می‌کند، بر خلاف رنگ‌های دیگر که مقداری نور را جذب می‌کنند.
اگر هواپیمای خود را به رنگی غیر از سفید رنگ کنید، نور خورشید را جذب کرده و بدنه هواپیما را گرم می کند، چیزی که می خواهید از آن اجتناب کنید. از طرفی سفیدی آن نور خورشید را منعکس می کند و از تجمع تدریجی گرما در هواپیما جلوگیری می کند.
این امر دمای سطح هواپیما را خنک می کند. این به خنک تر نگه داشتن کابین کمک می کند. هنگامی که یک هواپیما با سرعت بیش از 500 مایل در ساعت پرواز می کند، اصطکاک مولکول های هوا چارچوب هواپیما را گرم می کند. رنگ سفید به خنک نگه داشتن قاب هوا کمک می کند !!!
این یک چیز خوب است، نه تنها زمانی که هواپیما در حال پرواز است، بلکه زمانی که در باند فرودگاه پارک می شود، کمتر گرم می شود.

تشخیص آسان ترک ها و عیوب در بدنه

البته اگر رنگ تیره باشد، ترک ها یا عیوب بسیار ریز روی سطح فلزی بدنه به راحتی قابل تشخیص نیستند. بنابراین در صورت رنگ آمیزی لاشه به رنگ سفید، به راحتی می توان ترک یا عیوب فلزی روی سطح لاشه را تشخیص داد.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک در قزوین


رنگ هواپیما

رنگ سفید ارزان

البته رنگ آمیزی هواپیما مثل نقاشی خانه یا ماشین نیست. اگر از رنگ های بسیار رنگارنگ برای زرق و برق بیشتر هواپیما استفاده کنید، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. شما همیشه سعی می کنید هزینه های خود را به حداقل برسانید. به همین دلیل است که هواپیماها رنگ سفید دارند.

سفید محو نمی شود

هواپیماهای رنگی هنگام پرواز در ارتفاعات بالا، کاملاً در معرض شرایط آب و هوایی مختلف، محو می شوند و باید در اسرع وقت رنگ آمیزی شوند تا زیبایی خود را حفظ کنند. این خود هزینه زیادی دارد. از سوی دیگر، هواپیمای سفید حتی پس از گذراندن زمان زیادی در هوا، تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.


اگر رنگتان با رنگ سفید متفاوت است، زمان کمتری برای فروش دارید و با قیمت کمتری از شما خرید می کنند:

رنگ آمیزی هواپیما به رنگی غیر از سفید می تواند بر ارزش فروش آن تأثیر منفی بگذارد. هنگام خرید هواپیمای سفید، مالکان مجبور نیستند هواپیما را دوباره رنگ کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام فروش نام و لوگوی شرکت را تغییر دهید. علاوه بر این، این گزینه نیز مقرون به صرفه است.

باید بخوانید:

رنگ سفید در روانشناسی به چه معناست؟

رنگ سفید در روانشناسی به چه معناست؟

دنیای رنگارنگ و زیبای رنگ ها پر از انرژی های پنهانی است که هرکسی نمی تواند آن ها را درک کند یا از آن ها آگاه نباشد و این رنگ ها را نشناسد…

صرفه جویی یا کاهش وزن هواپیما:

برای رنگ آمیزی هواپیما به چندین رنگ نیاز است. اگر می خواهید هواپیمای خود را چند رنگ بسازید، وزن رنگ های مختلف بیشتر و بیشتر به وزن هواپیما می افزاید. بنابراین رنگ سفید ساده آن مزایای دیگری به شما می دهد و همچنین وزن هواپیما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  چرا طوطی سانان مدفوع (فضله) خواری می کنند؟

شناسایی هواپیما حتی در شب آسان است:

سفید تمام نوری را که به آن می تابد منعکس می کند. بنابراین، اگر هواپیما سفید باشد، تعقیب هواپیما بسیار آسان خواهد بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *