مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

به بیمه، بازنشستگی و درمان توجه ویژه شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: رهبر انقلاب در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با تاکید بر دستور همیشگی خود برای بهبود زندگی معلمان افزودند: با وجود مشکلات امکانات دولتی باید به زندگی معلمان، بیمه و… حقوق بازنشستگی و درمان».

مهمترین بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

دوازده سال شاگردی بزرگترین فرصت برای نهادینه سازی ارزش ها و آرمان های انقلاب است.

* فرصتی بزرگتر و بهتر از این دوازده سال (دوره دانشجویی) برای جمهوری اسلامی وجود ندارد.

*این دوازده سال بزرگترین فرصت برای جمهوری اسلامی است تا بتواند ارزش ها و آرمان های انقلاب را به درستی به این نسل منتقل کند و هویت اسلامی و ایرانی را در آن نهادینه کند.

* این دوازده سال بهترین فرصت است. خب این رسالت آموزش و پرورش است، رسالت کارگران، ببینید کار خیلی بزرگی است، این کار خیلی بزرگی است، این فقط آموزش عادی نیست، این آموزش ابتدایی است.

باید دانش آموزمان را هویت ملی داشته باشیم/ نظرسنجی در مدارس ببینید کاظمی آشتیانی چند درصد را می شناسد چند درصد رونالدو را می شناسند

* باید کاری کنیم که دانش آموزمان هویت ملی داشته باشد.

* مهمتر از علم آموزی یا حداقل در مورد علم آموزی این است که احساس هویت کند، انسان را از هویت خارج کند، هویت ملی بسازد، هویتی را احساس اعتماد به نفس ملی کند.

*بگذارید فرزندمان از ته دل با افتخارات زمین آشنا شود، چیزی است که امروز وجود ندارد، افتخارات بسیار است، حالا نام مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را به زبان آورد. رونالدو را بشناسید چند درصد چرا افتخارات ملی خود را نمی دانیم؟ بسیار مهم است که بخشی از آنچه هویت ملی می نامیم، شناخت افتخارات ملی، گذشته علمی، گذشته سیاسی، گذشته بین المللی است.

اسناد و تصمیمات خوب کم نداریم. اقدام جدی و جدی انجام دهید

* ممنون جناب وزیر. چه در تصمیماتی که گرفتند و چه در اسنادی که تهیه می شد نکات خوبی در صحبت هایشان وجود داشت. اما اجازه دهید یک نکته را به آنها و همه کارکنان شما تاکید کنم. ما از تصمیمات خوب، قوانین خوب و اسناد خوب کم نداریم. در ایالت هم که شما بخواهید تصمیمات خوب و اسناد خوب و امثال اینها داریم. مهم این است که این تصمیمات اجرا شوند. این را دنبال کن. ساختن کمپ آسان است. اما ادامه کار این اردوها و نتیجه این اردوها بسیار مهم است. اقدام جدی و جدی انجام دهید.

مشروح بیانات رهبرانقلاب به این شرح است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از معلمان و فرهنگیان، آموزش و پرورش را تربیت کننده نسلی از تمدن خواندند و از زحمات معلمان به ویژه در دوران ولیعهد قدردانی کردند و بر ضرورت اجرای این برنامه تاکید کردند. زندگی خود را بهبود بخشند هویت ملی و اسلامی – ایرانی، خودباور، مقاوم، آگاه به افکار و آرمان های امام، دانشمند و کارآمد بسازید.

بیشتر بخوانید  فهری: حذف دو قهرمان جهان شاهکار نمایندگان شمشیرهای ایران بود

وی معلمان را مفتخر به رهبری نسل های آینده خواند و افزود: هدف از دیدار با معلمان برجسته سازی نقش آنان و تثبیت و ماندگاری ارزش معلم در افکار عمومی است تا هم معلم و هم خانواده اش به کار او افتخار کنند. و جامعه به عنوان یک معلم.» فرد به تماشای آن افتخار می کند.

رهبر معظم انقلاب با تشکر از وزیر آموزش و پرورش به خاطر نکات خوب وی افزودند: کشور از نظر قانون، سند و تصمیمات خوب کم ندارد. مهم این است که این تصمیمات و قوانین با تلاش جدی و سخت اجرا و اجرا شود.»

وی در تشریح دو کاربرد واژه معلم گفت: معلم از حیث تعلیم ارزش والایی است زیرا خداوند بر اساس آیات قرآن و پیامبر و همه علما و علما و عالمان و شخصیت های برجسته معلم است. مانند استاد شهید مطهری از اساتید این ارزش بسیار بالایی برخوردارند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در کاربرد دوم که در راستای کار تربیتی است، علاوه بر تدریس، ارزش بیشتری دارد زیرا مخاطبان این آموزش در بهترین سال‌های نفوذ و تربیت هستند و تحصیلات آنها بسیار بالاتر است. . موثرتر از آموزش گروه های دیگر.»

وی با اشاره به هدف بلندمدت ایجاد تمدن نوین و شکوفا اسلامی گفت: نیروی انسانی زیربنای هر تمدنی است و بنیانگذاران تمدن نوین اسلامی نسلی هستند که اکنون در اختیار معلمان قرار گرفته است، بنابراین اهمیت و ارزش دارد. معلمان باید از این منظر باشند.» البته.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: این نسل با این هدف بزرگ باید دارای هویت ایرانی-اسلامی، باورهای قوی و عمیق، خودباور، مستقل، آگاه به تمدن های منسوخ شرق و غرب، دانشمند باشد. و کارآمد برای آن تمدن بزرگ. ”شکل.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تربیت عناصر برجسته در آموزش و پرورش پس از انقلاب افزودند: به همت معلمان در چهار دهه اخیر، عناصر مؤثری در عرصه‌های مختلف رشد کرده است، اما کافی نیست و برای این تمدن شکوفا، چنین کشت هایی باید گسترده باشد.”

وی فرصت دوازده ساله آموزشی برای تربیت چنین نسلی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: تشکیلات آموزشی گسترده در همه شهرها و روستاها زمینه خوبی برای انتقال شایسته ارزش ها و آرمان های انقلاب به قلب و گوش مردم دارد. مردم.” فرزندان ملت در پرتو زحمات معلمان.» و هویت اسلامی – ایرانی را در آنها نهادینه کند.

بیشتر بخوانید  حضور راهنمای نماز جمعه بونورد در میان کشاورزان / پرداخت خرگوش باعث برکت می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رهبر انقلاب، وزارت آموزش و پرورش را دستگاه بسیار بزرگ آینده ساز خواندند و افزودند: از امروز می توان آینده کشور را حدس زد.

وی با تاکید بر تمجید واقعی از تعهد معلمان افزود: البته برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید با درایت، دانش، تلاش، مجاهدت و صبر مشکلات موجود را برطرف کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشریح مسائل مورد نیاز برای حل مشکل، به تدوین متون آموزشی مناسب و تعداد معلمان مورد نیاز برای تحصیل اشاره کردند و افزودند: کیفیت معلمان و ایمان، اخلاق و مهارت‌های آنان بسیار مهم است و نباید مورد توجه قرار گیرد. ، امروز نیز مانند زمان های دیگر از معلمان فداکار و دلسوز کم نداریم.

رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش چند نکته را بیان کردند: دانش آموز باید هویت ملی داشته باشد و علاوه بر اهتزاز پرچم علم، پرچم «هویت ملی و غرورآفرین اسلامی ایرانی» را با اطمینان خاطر به اهتزاز درآورد.

وی با انتقاد از بی اطلاعی کشور از مدال آوری از جمله عناصر ارزشمند بعد از انقلاب، ناآگاهی آنان از اندیشه های خطیر امام خمینی (ره) و آرمان های سرنوشت ساز انقلاب و بی اطلاعی از حوادث انقلاب، گفت: باید این گونه مسائل را با قلب خود مخلوط کنند. و روح ها

وی شناخت ارزش‌های تاب‌آوری و تاب‌آوری را یکی دیگر از نیازهای دانش‌آموزان دانست و افزود: در دنیایی که همه چه در شرق و چه در غرب در حال پیشروی هستند، نسل آینده باید ارزش و اهمیت تاب‌آوری را بیاموزد. در پرتو این آموزه ها متمدن شوند.

رهبر معظم انقلاب، جداسازی «علم مفید» از «علم بی فایده» را در برنامه های درسی دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش توصیه کردند و گفتند: علم مفید علمی است که با سرمایه گذاری، استعدادهای نوجوانان و جوانان را شکوفا کند و باعث اعتلای کشور شود. در آینده آنها.”

وی افزود: برخی از مطالب برنامه درسی فعلی صرفاً آرشیوهایی است که بدون هیچ سودی برای حال و آینده در ذهن دانش آموزان جاری می شود که باید شناسایی و از آموزش حذف شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اختصاص ساعت‌های مهارت‌آموزی به‌جای محتوای غیرانتفاعی، گفتند: مسائلی مانند سبک زندگی اسلامی، تعاون و همکاری اجتماعی، مطالعه و پژوهش، فعالیت‌های جهادی، مبارزه با بیماری‌های اجتماعی و نظم و قانون از جمله مهارت‌هاست. که باید در مدرسه توسط افراد از کودکی و نوجوانی آموزش دیده و نهادینه شود.

وی میزان تحقق سند تحول آموزش و پرورش را رضایت بخش ندانست و گفت: پس از گذشت بیش از 10 سال از تهیه سند و رفتن وزرای مختلف که البته نوعی آسیب و آفت است، این سند تا به حال نشده است. به عنوان یک گردهمایی کامل و به هم پیوسته تحقق یافته است.

بیشتر بخوانید  راز مجرد ماندن مریلا زارعی فاش شد | عشق خانم بازیگر علنی شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: اگر سندی نیاز به اصلاح دارد باید توسط مسئولان انجام شود و شاخص های کمی برای سنجش پیشرفت سند مشخص شود.

در آن زمان حضرت آیت الله خامنه ای با ارائه مطالب متعددی در خصوص مسائل معلمی، بار اجرای مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت را بر دوش معلمان دانستند و گفتند: خودشان رهبری نوجوانان و جوانان را بر عهده داشتند. امروز آنها باید بیش از هر زمان دیگری به نقش و مسئولیت مهم خود آگاه باشند و مسائلی مانند مشکلات زندگی نباید باعث کسل کننده یا تحقیر آنها شود یا کار بزرگشان را کوچک جلوه دهند.

وی نوجوانان و جوانان را آفت های کشور و امانت بزرگ در دستان معلمان دانست و افزود: این امانت های گرانقدر باید با تربیت معلمان دینی و دینی به افرادی با ارزش علمی، اخلاقی و رفتاری بیشتر تبدیل شود. “

رهبر معظم انقلاب بر این باورند که دانشگاه فرهنگیان و همه مراکز تربیت معلم وظایف سختی دارند و نیازمند تقویت همه جانبه هستند و گفتند: این مراکز باید از نظر امکانات سخت افزاری، مدیریتی، اساتید، متون آموزشی و فعالیت های آموزشی تقویت شوند تا بتوانیم برای آموزش “معلمان مطلوب”.

وی همچنین با اشاره به سختی های تدریس در دوره تاج و تعهد معلمان، هماهنگی حوزه تدریس معلمان را با تدریس خود توصیه و خاطرنشان کرد: در این دوره تلاش اساتید دوچندان شده است و در این راستا جا دارد از همه معلمان صمیمانه تشکر کنم. .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر دستور همیشگی خود برای بهبود زندگی معلمان، افزودند: با وجود مشکلات دستگاه‌های دولتی، باید به مسائل معیشتی، بیمه، بازنشستگی و درمان معلمان توجه ویژه شود.

وی در پایان سخنان خود به معلمان توصیه کرد علیرغم توقعات فراوان وزارت آموزش و پرورش برای انجام تعهدات خود منتظر برآورده شدن آن انتظارات نباشند و با ابتکارات شخصی خود برنامه های تربیتی دانش آموزی و کارهای بزرگ را اجرا کنند. دارای روحیه ای مهربان و مهربان

در ابتدای این جلسه مهندس نوری وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در خصوص اجرای سند تحول، استفاده از فضای مجازی و فناوری های نوین در آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی، مهارت آموزی ارائه کرد. آموزش، پرورش استعداد، رتبه بندی و معیشت معلمان و تغییرات قابل توجه در منابع برنامه درسی.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *