مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهرام رادان سکوتش را شکست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

اخبار از بهرام رادان در فضای مجازی منتشر شد که در آن عزاداری برای این هنرمند عزیز اعلام شد. این چیزی است که اخبار می گوید بهرام رادان پدرش را از دست داد. بهرام رادان او تاکنون در فیلم های زیادی ایفای نقش کرده است. بهرام رادان او علاوه بر بازیگری در زمینه های هنری دیگری نیز فعالیت دارد. بهرام رادان او طرفداران زیادی دارد. بهرام رادان (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) بازیگر، خواننده و تهیه کننده ایرانی است. وی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

زندگی هنری بهرام رادان

وی دوران بازیگری خود را در سال ۱۳۷۸ در آموزشگاه فیلم هیوا گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق نادر مقدس انتخاب شد. در اولین حضورش در این فیلم، او را با نام «شور عشق: هنر بازیگری را تا سنین سالگی بیاموز» می‌شناختند. در نقش چهارم، او نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما: آواز قو شد. رادان سپس در نقش اصلی (شمعی در باد و سنتوری) برنده دو سیمرغ بلورین شد.

او چند سالی است که در سینمای ایران فعالیت می کند. سبک بازیگری او با جریان اصلی بازیگری سینمای ایران ارتباطی ندارد. او سرد و درونگرا است. سردی و خونسردی چهره اش اما فرصتی برای نوع دیگری از بازی است. برای استفاده از فرصت هایی که از گروه بازیگران تماشاگر پسند محروم می شود. برای نشان دادن شوخ طبعی، رنجش یا عصبانیت ناگهانی.

بیشتر بخوانید  برخورد قضایی با اصناف بی توجه به پروتکل های بهداشتی/ لزوم عدم تردد به گیلان

او در این دسته همسالانی چون محمدرضا فروتن و پیمان معادی و البته علی مصفا دارد. او در این مدت طولانی چند ساله به عنوان اولین جوان سینمای ایران باقی ماند. در اوج جوانی، در حالی که همه فکر می کردند او شکارچی مضامین و تمام سینمای تجاری است، او آگاهانه نظرش را تغییر داد و توانست شهرت مضاعف خود را به عنوان یک بازیگر محبوب و نخبه تا به امروز حفظ کند.

بهرام رادان

او در چند فیلم پرفروش سینمای ایران ظاهر شده است. یکی از معروف ترین شمایل های تاریخ سینمای ایران صورتش بر بدنش (علی سنتوری) است. او در سال های اخیر در فیلم هایی چون پل چوبی، آتش بس 2 یا عصر یخبندان ظاهر شده و نشان داده همچنان بازیگری معتبر در این سینماست و مانع از جایگاه سینمایی اش شده است. او تقریباً هرگز درگیر جنجال های سینمایی نبود. بهرام رادان آگاهانه جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر محبوب سینما می شناسد و سعی کرده با استفاده از تمهیدات معمول در فرهنگ غرب (که در اینجا بیشتر به آن توجه نمی شود) وجهه و اعتبار خود را حفظ کند – او می گوید ستاره بودن یک حرفه تمام وقت است. منظره ای که در هالیوود یا دنیای موسیقی پاپ و اینجا در ایران طرفداران زیادی دارد، شاید هضم آن کمی سخت باشد.

خانواده بهرام رادان

بهرام رادان یک خواهر به نام (الهام) و یک برادر به نام (شهرام) دارد که هر دو در آمریکا زندگی می کنند و از بهرام بزرگتر هستند. خواهرش 40 ساله و برادرش 33 ساله است. خواهرش وقتی ازدواج کرد به آمریکا رفت اما برادرش در جوانی به آمریکا رفت و هنوز مجرد است. بهرام هم در 15 سالگی برای یک سال به آمریکا رفت اما نتوانست آنجا بماند و تصمیم گرفت برگردد. چون بیشتر به ایران علاقه داشت.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی خطر مرگ با کمک تلفن همراه

بهرام رادان

خواهرش دو پسر به نام های امین و ایمان دارد و در لس آنجلس زندگی می کند و پدر و مادر بهرام رادان تحصیل کرده و بسیار شخصی هستند. نام پدر بهرام رادان رضا رادان است که وکیل پایه یک دادگستری می باشد.همانطور که می دانید منزل بهرام در زعفرانیه قرار دارد و به صورت مستقل زندگی می کند. خانه او ۲ طبقه و یک ویلای بسیار شیک است بهرام رادان در ۲۲ خرداد ۸۵ برای یک هفته به دبی رفت. او در 31 تیر 1364 قصد سفر به آمریکا را داشت و تصمیم گرفت تا اواسط شهریورماه در آمریکا بماند تا استراحت کند و نظرات خود را مطرح کند.بهرام تنها بازیگر ایرانی است که مدیر برنامه دارد. مدیر برنامه های بهرام علیرضا بذل است که این دو در دانشگاه با او آشنا شدند. او در هدایت بسیار خوب است و همیشه به بهرام کمک کرده است. بهرام رادان اصلا اهل بازی نیست و همیشه سعی می کند سرش را در کار باشد! او حتی دوستان سینمایی بسیار بسیار محدودی دارد. خودش می گفت من در تعطیلات بیشتر اوقات در خانه می مانم و فیلم می بینم و سعی می کنم اگر رفتم شلوغ بیرون نروم!

بهرام رادان

ویژگی های اخلاقی بهرام رادان

بهرام رادان وقتی از خانه بیرون می رود آدم بسیار جدی و سختی است و به اصطلاح اهل شوخی و خنده بی جهت نیست! همیشه وقتی از خانه بیرون می آیند با عینک آفتابی بیرون می روند، چه در زمستان یا تابستان و چه در فصول دیگر، تا مردم فکر نکنند که کلاس را ترک می کند یا مثلاً می خواهد بگوید من بهرام رادان هستم و به همین دلیل است. همه می گویند طرف و امضای او! نه! در ضمن اصلا خودخواه نیست که بگه من با بقیه فرق دارم! چون یک بار در کوچه او و ماشینش روبروی هم قرار می گیرند تا راه بسته شود و تو باید اول بروی تا راه را به سمت دیگر جلوی رادان باز کنی، او را می شناسد و می گوید اول دستور بده و رادان می گوید نه. ، شما بزرگتر هستید و اول سفارش می دهید.

بیشتر بخوانید  خبر مهم یک مقام دولتی از تغییر سهمیه سوخت

جوایز و تقدیرنامه های بهرام رادان از جشنواره های مختلف

بهترین بازیگر مرد سینما برای آهنگ قو

مجله بهترین بازیگر زن برای آواز قو

بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم خانوادگی آواز قو

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر شمع دربد 1361.

نامزد بهترین بازیگر مرد هشتمین جشن خانه سینما

جوایز دیگر جشنواره های دفاع مقدس در کانادا، آنتالیا، اسپانیا و… برای گیلانه

جایزه جشنواره فیلم کن

بهرام رادان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *