بهترین مقاصد گردشگری در ولز


جاذبه های کشور ولز

کشور ولز شباهت های زیادی با سایر نقاط بریتانیا دارد، اما زیبایی و چشم انداز آن، آن را به مقصدی منحصر به فرد تبدیل کرده است. برای کسانی که برای اولین بار به ولز می آیند، واضح ترین تفاوت بین این بخش با سایر نقاط بریتانیا، ولز است. اگرچه اکثر مردم و گردشگران انگلیسی نیز صحبت می کنند، برخی از قدیمی ترین زبان های اروپایی را می توان در این منطقه آموخت. علاوه بر فرهنگ سلتیک، ولز دارای تعداد زیادی قلعه است. کوه ها، دره ها و سواحل منظره ای زیبا و مسحورکننده ایجاد می کنند که باعث می شود مناظر ولز را از نزدیک حس کنید.

این شهر کوچک در رودخانه وای، بسیار نزدیک به مرز انگلیس و در طرف دیگر پارک ملی Brecon Beacons است. کتابخانه عمومی این شهر بیش از 20 کتابفروشی دارد. این شهر که یکی از جاذبه های ولز است احتمالاً به دلیل برگزاری جشنواره سالانه یونجه شهرت خود را به دست آورده است. حامی این جشنواره روزنامه معروف گاردین است. این رویداد در سال 1988 آغاز شد و امروزه 80000 نفر در سال جذب هنر، نویسندگان، فیلسوفان و هنرمندان می شوند.


کلیسای داوود

کلیسای جامع سنت دیوید کلیسای جامع داوود

این کلیسا در شهری به نام سنت دیوید در منطقه پمبروکشایر واقع شده است. این کلیسا نمونه ای از قرون وسطی مذهبی است. حاکم ولز به نام سنت ویوید در قرن ششم پس از میلاد یک کلیسای کاتولیک در این مکان ساخت. ساخت کلیسای جامع در سال 1180 با استفاده از ماسه سنگ آغاز شد. در حال حاضر بخشی از آثار کلیسای ولز و کلیسای نورمن و بخشی از گنجینه آنها در اینجا نگهداری می شود. اینها شامل طاق طلاکاری شده 800 ساله اسقف اعظم، و همچنین یک جام نقره ای از قرن سیزدهم و یک نسخه از کتاب مقدس ولز از سال 1620 است.

بیشتر بخوانید  مقاصد شگفت انگیز خارجی برای تور پاییزی در تورگشت!

کاردیف در گوشه جنوب شرقی ولز واقع شده است و در سال 1955 به عنوان پایتخت انتخاب شد. پس از آن، تعدادی پروژه برای بهسازی این شهر بندری باستانی آغاز شد. استادیوم 74200 نفری ورزش خزر و همچنین مرکز هنرهای نمایشی هزاره آینده، اکنون در قلعه کاردیف واقع شده و به عنوان یکی از جاذبه های ولز شناخته می شود. این قلعه قرن یازدهمی مقدمه ای عالی برای تاریخ ولز ارائه می دهد و اگر به قسمت های بالای آن صعود کنید می توانید منظره ای خیره کننده از شهر و حومه آن را ببینید. موزه ملی کاردیف با نمایشگاه های منحصر به فرد طلا و سفال و جواهرات، قدمت آن به عصر برنز باز می گردد و جذابیت خود را ارائه می دهد.


قلعه باستانی کانوی

|نوی | Convi

شهر باستانی کانوی با تاریخی بسیار غنی در شمال و نزدیک جنگل های اسنودونیا قرار دارد و یکی از جاذبه های ولز است. قلعه کانوی که از سنگ تیره ساخته شده است، از نظر شهر کاملاً چشمگیر است. این قلعه توسط ادوارد اول در دهه 1280 ساخته شد و دیوارها و هشت برج آن هنوز هم باشکوه هستند. از سوی دیگر، منظره جنگل به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا ساختار قلعه را در اطراف شهر قرون وسطایی ببینند. علاوه بر این، در این منطقه ارزش بازدید از کلیسای سنت مارین را دارد که توسط معماری بیزانسی در قرن 15 ساخته شده است.


ساحل پمبروک شایر

ساحل پمبروک شایر ساحل پمبروکشایر

تنها پارک ملی ساحلی در ولز پمبروک شایر است که شامل شبه جزیره در جنوب غربی کشور و جزایر ساحلی آن است. این پارک ملی هر ساله بیش از 4 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند و بیشتر به عنوان جاده ساحلی پمبروک شناخته می شود. زیرا باد با سرعت 300 کیلومتر در ساعت در میان صخره های منطقه ساحلی می وزد. این منطقه به خاطر طبیعت وحشی خود شناخته شده است. بر روی صخره ها فوک ها یافت می شوند و صدها گونه پرنده در اطراف پرواز می کنند. علاوه بر این، می توانید از گشت و گذار یا پرواز بادبادک لذت ببرید و همچنین می توانید از دهکده های ماهیگیری و قلعه های اطراف دیدن کنید.

بیشتر بخوانید  صفر تا صد ویزای ورزشی + شرایط اخذ ویزای ورزشی استرالیا

لندن

لندونو | لاندودنو

Landodno بین مناطق سنگ آهک Big Orme و Little North Wales واقع شده است. Landodno بیشترین ترافیک ساحلی را دارد و قطعا یکی از جاذبه های ولز خواهد بود. این منطقه که در دهه 1950 توسط یک خانواده ثروتمند ساخته شد، تمام ویژگی هایی را دارد که ویکتوریا ثروتمند در یک سفر تابستانی به دنبال آن بود. در امتداد ساحل شمالی می توانید از بندر حدود 700 متر به خلیج عبور کنید. در سال 1902 تراموای اورم راه اندازی شد که می توانست 200 متر تا قسمت های بالای منطقه بالا برود. البته بازدیدکنندگان هنگام عبور از یک معدن مس قدیمی باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.


کوه های پارک ملی اسنودونیا

اسنودونیا اسنودونیا

کوه های پارک ملی اسنودونیا در شمال یکی از محبوب ترین مکان ها و جاذبه های ولز هستند. تعداد کمی از قله های اسنودونیا 900 متر ارتفاع دارند، اما دامنه آنها شیب حسی متفاوتی را نشان می دهد. تپه ها همچنین چشم اندازهای خیره کننده ای از دریاچه ها، رودخانه ها، معادن و روستاها ارائه می دهند. پیاده روی یکی از محبوب ترین فعالیت ها در اسنودونیا است و یک پارک ملی در آن وجود دارد. تله کابین در این منطقه بازدیدکنندگان را به بالای اسنودونیا می برد و پارک و قله نامیده می شود.

باید بخوانید:

قاره استرالیا - ولز جنوبی

قاره استرالیا – ولز جنوبی

نیو ساوت ولز یا «نیو ساوت ولز» نام یکی از ایالت های استرالیا است. مرکز ایالت سیدنی است که بزرگترین شهر…

ولز کشوری است که بخشی از بریتانیا در جزایر بریتانیا است. ولز در سال 2011 بیش از 3 میلیون نفر جمعیت داشته و مساحت کل آن بیش از 20000 کیلومتر مربع است. این کشور همچنین بیش از 2700 کیلومتر خط ساحلی دارد که بیشتر آن کوهستانی است. علاوه بر این، دارای آب و هوای دریایی معتدل و متغیر است.

بیشتر بخوانید  جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر قم


دیدگاهتان را بنویسید