مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین روش برای انداختن سیر ترشی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



روشی مناسب برای تهیه سیر ترشی


بهترین سیر ترشی را میتوانید با سیرهای تازه در فصل بهار تهیه کنید چرا که هم طعم بهتری دارد و هم پوست آن را حت تر جدا میشود پس از اینکه سیر ها را خوب شستید و پوست آنرا تا جایی که روی هر حبه فقط یک لایه نازک باشد ،جدا کردید زمان بدهید تا سیر ها خشک شوند.


طرز تهیه ترشی سیر در منزل مرحله به مرحله


پس از خشک شدن ، یک ظرف شیشه ای در دار را که کاملا خشک و تمیز است برداشته و سیر ها را داخل آن بچینید ، دقت کنید که بهتر است حتما ظرفی که انتخاب میکنید شیشه ای باشد و از قرار دادن ترشی داخل ظروف پلاستیکی خودداری کنید و از میان ظرف های شیشه ای نیز بهترین انتخاب ، ظروفی است که رنگهای تیره دارند.


نمک و سرکه را هم اضافه کنید و در یک مکان خشک قرار بدهید تا به تدریج سرکه جذب سیر شده و سیرترشی شما آماده شود. همانطور که میدانید ارزش ترشی سیر به قدمت آن است ، معمولا این ترشی پس از دو ماه آماده میشود اما هرچه بیشتر بماند ترشی خوشمزه تر و بهتری خواهید داشت فقط توجه داشته باشید که در طی این زمان هر چند وقت یک بار بخصوص در اوایل باید به ترشی سر بزنید و زمانیکه دیدید سرکه کاملا جذب سیر شده و یا مقدارش کم شده است باز هم با سرکه ظرفتان را پر کنید.


ترشی سیر


خواص فوق العاده مصرف سیر


همه ی ما از خواص بیشمار سیر آگاهیم برای مثال در درمان سرماخوردگی و میکروب کشی و از بین بردن ویروس ها موثر است .در لاغری و کاهش وزن بدلیل کاهش اشتها و تحریک سلولهای عصبی و افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا میکند . سیر همچنین باعث تنظیم فشار خون شده و از بروز سکته های قلبی و مغزی که بدلیل بالا بودن فشار خون بدن اتفاق میفتند جلوگیری میکند .

بیشتر بخوانید  مواد لازم + روش پخت گلت کدو حلوایی


سیر در کاهش کلسترول خون نیز مفید است و میتواند با کاهش جذب چربی های بد و کاهش کلسترول خون مانع از مسدود شدن رگ های قلب شود ، سیر دارای مواد آنتی اکسیدان زیادی است و همانطور که میدانید آنتی اکسیدان ها میتوانند در مقابله با رادیکال های آزاد مفید واقع شوند و در نتیجه روند پیری و چروکیده شدن پوست را کند کرده و هم چنین در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر هم کمک کننده است ، سیر میتواند تمامی میکروبهایی که در دستگاه گوارش ما اختلال ایجاد میکنند را از بین برده و به کارکرد بهتر دستگاه گوارش و از بین بردن سو هاضمه کمک کند.


امیدوارم این مطلب مورد پسند شما عزیزان بوده باشد


گردآوری مجله اینترنتی دلگرم


مریم امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *