مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین راه درمان اگزما در طب سنتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اگزما را خودتان درمان کنید!!

اگزما چیست؟

خارش پوست آزاردهنده است و بیمار مدام پوست بدن و بدن خود را می گیرد. او سراغ کرم ها و لوسیون های مختلف می رود، اما بی نتیجه است. قبل از انجام هر کاری برای کاهش خارش پوست یا اگزما، بهتر است ریشه مشکل را کشف کرده و با توجه به علت آن درمان کنید. دلگرم کننده با من باش.


درمان اگزما


اگزما یک بیماری مزمن پوستی است به آن درماتیت آتوپیک نیز می گویند. با این بیماری، پوست ملتهب، خارش و تحریک می شود. اغلب در صورت، بازوها و پاها ظاهر می شود. اما می تواند در هر نقطه از بدن ظاهر شود. تخمین زده می شود که بیش از 30 درصد آمریکایی ها از اگزما رنج می برند و شیوع آن در حال افزایش است.

اگزما در کودکان بسیار شایع است و تا 20 درصد از نوزادان یا خردسالان را مبتلا می کند. درمان اگزما یک چالش بزرگ است، زیرا اغلب بیماری ها با روش های درمانی عود می کنند و عوارض جانبی بر روش های درمانی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و در نهایت اگزما را بدتر می کند.

خارش پوست واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به مواد محرک است، اما گاهی اوقات از بین نمی رود و به تدریج باعث التهاب، قرمزی و لایه برداری می شود. در این حالت حتی مرطوب کننده ها هم راه حل نیستند و پوست خشک و ملتهب می شود به حدی که می تواند خونریزی کند.

این مشکل پوستی رایج که بیشتر در صورت، آرنج، مچ دست و زانو است، اگزما نامیده می شود. محققان بر این باورند که اگزما پاسخ غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به محرک های محیط است. البته در برخی موارد این بیماری جنبه ژنتیکی نیز دارد که در این صورت علائم آن از دوران کودکی ظاهر می شود و می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه یابد.

اگر قبلاً دچار چنین حساسیت هایی بوده اید، سخنان دکتر شیدا جزدانیان، متخصص پوست و زیبایی مو و لیزر زیبایی از آمریکا را بخوانید تا با روش های درمانی و پیشگیری آشنا شوید. اگزما یک اصطلاح عمومی برای درماتیت است. یا التهاب پوست. این بیماری واکنش غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن به محرک ها است.

البته در حالت طبیعی، سیستم ایمنی به محرک ها واکنش نشان می دهد، اما در افراد مبتلا به اگزما، این واکنش بیش از حد است. اگزما انواع مختلفی دارد، بنابراین علل و علائم آن می تواند متفاوت باشد.


درمان اگزما

انواع مختلف اگزما

به طور کلی تاکنون دو نوع مختلف اگزما به نام های نوع بافت همبند و نوع آتوپیک شناسایی شده است. شایع ترین نوع اگزما که احتمال بروز آن بیشتر است آتوپیک نام دارد. این نوع عارضه پوستی در دوران کودکی به خصوص در زمان بزرگ شدن کودکان بیشتر دیده می شود، اما در عین حال پس از گذشت چند سال و رسیدن به سن بلوغ، فرد همچنان می تواند بیماری را مشاهده کند. همچنین می تواند اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را تحت تأثیر قرار دهد.


درمان اگزما

نوع دیگری از اگزما که در تمام سنین دیده می شود، در بزرگسالان شایع تر است. این بیماری می تواند پس از تماس و تماس با اشیایی که به آنها حساس است ایجاد شود. موادی مانند نیکل، پاک کننده های بدون صابون، صابون ها، عطرها و غیره. می تواند باعث اگزما شود. اگرچه اگزما می تواند در شرایط دیگری نیز رخ دهد، اما این دو نیز مهم ترین هستند و می توانند در این دو دسته قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  آیا رابطه زناشویی باعث چاقی و اضافه وزن میشود؟


درمان اگزما


علائم اگزما

برخی از علائم اگزما عبارتند از: خارش و سوزش پوست، قرمزی، تاول و برجستگی، تورم، برجستگی، لایه برداری پوست. نوعی اگزما، و همچنین اگزمای آلرژیک ناشی از تماس با محرک باعث قرمزی، خارش و ترشح از پوست می شوند. اگزمای شوره سر می تواند پوست را زرد، چرب و پوسته پوسته کند. این نوع اگزما می تواند در هر قسمتی از بدن به خصوص در صورت ظاهر شود.

اگزما معمولا در کف دست یا کف پا بروز می کند و بسیار دردناک است و تاول های عمیقی روی پوست ظاهر می شود که معمولاً خارش دارند و می سوزند. با اگزمای نامولار، پوست پوسته پوسته می شود و پوسته های دکمه ای شکل روی پوست ایجاد می شود. از آنجایی که اگزما اشکال مختلفی دارد و اشکال مختلفی دارد، مهم است که یک متخصص پوست بسیار ماهر بیمار را معاینه کند تا مشخص کند که آیا مشکل پوستی اگزما است یا یک بیماری پزشکی دیگر.


درمان اگزما


علت خارش پوست

اگزمای تماسی نوعی بیماری شایع است که در اثر تماس با محرک ها یا آلرژن ها ایجاد می شود. این نوع اگزما خود به دو زیر گروه تقسیم می شود: اگزمای تماسی تحریک کننده و اگزمای تماسی آلرژیک. ا

تماس با محرک از اولین تماس پوستی با محرک اتفاق می افتد، اما در نوع آلرژیک ممکن است فرد در اولین تماس با محرک علائمی نداشته باشد و در تماس های بعدی واکنش های آلرژیک ایجاد شود. بنابراین وقتی به بیمار می گوییم احتمالاً به ماده خاصی حساسیت دارد، تعجب می کند و می گوید قبلاً با این ماده تماس داشته و علائم آلرژی نداشته است.


درمان اگزما


عوامل تشدید کننده اگزما:

بسیاری از افراد مبتلا به اگزما بر این باورند که برخی چیزها می توانند بیماری را بدتر کنند. این عوامل تشدید کننده از نظر علمی اثبات شده شامل موارد زیر است:

  • استرس روحی و جسمی
  • قاعدگی برای خانم ها
  • انواع مختلف بیماری ها
  • نوعی غذا
  • تغییرات آب و هوایی

پیشگیری از اگزما در انسان بسیار دشوار است، اما در عین حال روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از آن ها خود را از این عارضه در امان بدارند و در زمانی که دچار اگزما می شوند، آن را درمان کنند.

آخرین تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که باکتری که به طور معمول روی پوست همه افراد زندگی می کند و STAFILOCOCC نام دارد، عامل اصلی این بیماری است. خاراندن پوست هنگام ابتلا به اگزما می تواند لایه بیرونی پوست را از بین ببرد و اجازه دهد این باکتری ها وارد بدن شوند.


درمان اگزما


نقش میراث چیست؟

اگزمای آتوپیک نوع دیگری از بیماری است که زمینه ژنتیکی دارد و از دوران کودکی شروع می شود. در واقع از حدود دو تا سه ماهگی این ضایعات به صورت پوست خشک و قرمز روی گونه ها ظاهر می شوند. پس از آن، با بالا رفتن سن، نواحی درگیری تغییر می کند، اما اگزمای آتوپیک در برخی افراد پس از سال دوم از بین می رود و ادامه نمی یابد.

افرادی که در بزرگسالی هنوز ضایعات اگزما دارند معمولاً دچار حساسیت های پوستی، تنگی نفس و آسم می شوند، بنابراین همیشه باید نکاتی را برای پیشگیری از اگزما رعایت کنید.


درمان اگزما


درمان های خانگی برای اگزما

درمان اگزما با درمان های خانگی، علاوه بر ساده و ارزان بودن، معمولاً عوارض کمتری نیز دارد، در اینجا به تعدادی از این روش ها اشاره می کنیم که برای افراد مختلف مفید بوده است. ارجاع به:

استفاده از کمپرس سرد برای رفع خارش آب فراوان بنوشید (این روش بسیار مفید است) حمام بلغور جو دوسر التهابات پوستی را برطرف می کند و یک مرطوب کننده عالی است. یک حمام با آب ولرم در یک چهارم فنجان جوش شیرین ریخته می شود. روغن شترمرغ خالص دارای خواص ضد التهابی است و اگزما را درمان می کند. روغن زیتون را روی پوست بمالید و بعد از چند دقیقه با شامپوی ضد حساسیت بشویید.


درمان اگزما


با تغییر سبک زندگی خود اگزما را درمان کنید



علاوه بر درمان اگزما با درمان های خانگی، برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند علائم اگزما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کاهش استرس: به اندازه کافی استراحت کنید، تفریح ​​کنید و استراحت کنید و افکار منفی را از خود دور کنید، دوش آب گرم در رسیدن به آرامش بسیار موثر است. برای سلامتی و زیبایی از محصولات ضد حساسیت و ضعیف استفاده کنید. همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. کرم های مرطوب کننده از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند.

هوای خانه را مرطوب نگه دارید. همچنین می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید. 15 تا 20 دقیقه بدون ضدآفتاب یا ضد آفتاب خود را در معرض نور خورشید قرار دهید و مطمئن شوید که این مدت کوتاه به پوست شما آسیبی نمی رساند. به این روش درمان UV می گویند. اجتناب از تغییرات ناگهانی دما؛ اگرچه با وجود تغییر الگوهای آب و هوایی می تواند کمی دشوار باشد. لباس های نخی بپوشید و سعی کنید ملحفه ها و پتوهای خود را از نخ یا نخ بسازید.

اگر خارش شدید است، با جوراب و دستکش بخوابید. از قرار گرفتن در معرض آلرژن های بالقوه مانند گرد و غبار گیاهان و گرده خودداری کنید. از لوسیون‌ها، صابون‌ها و شامپوهای تند و مواد شیمیایی خشن که حاوی رنگ‌های مصنوعی، روغن‌های ضروری یا محرک‌هایی مانند سدیم لوریل سولفات هستند، خودداری کنید. از محصولات گیاهی و ضد حساسیت استفاده کنید که معمولاً هیچ ماده تحریک کننده ای ندارند.


درمان اگزما


درمان اگزما با رژیم غذایی

برخی افراد معتقدند که تغییر رژیم غذایی می تواند اگزما را درمان کند. یکی از این افراد دکتر لیم است که برای اولین بار کتاب اگزما و اسرار یک کودک را نوشت. تخم مرغ، لبنیات، شکلات، رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها و غذاهای فرآوری شده را از زندگی خود حذف کنید. میوه ها و سبزیجات خام بخورید و از رژیم غذایی سرشار از آب میوه و میوه استفاده کنید.

60 درصد میوه ها و سبزیجات خام و 40 درصد آب شیرین، میوه ها و سبزیجات بخورید. اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن ماهی، تخم مرغ، آجیل، ساردین و ماهی سالمون را فراموش نکنید. این بهترین نوع اسیدهای چرب امگا 3 است که می توانید به عنوان مکمل مصرف کنید. به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد روی باعث کمبود مس در بدن می شود. پروبیوتیک هایی مانند اسید، فیلو و بی فنیل را فراموش نکنید. این باکتری های مفید می توانند به درمان اگزما در کودکان کمک کنند.


درمان اگزما


درمان گیاهان دارویی



مطالعات اخیر نشان می دهد که طب سوزنی چینی و داروهای گیاهی می تواند اگزما را درمان کند. نوشیدن ترکیبی از گیاهان چینی و استحمام با آنها و استفاده از کرم های گیاهی اگزما را در اکثر بیماران درمان می کند. چای سبز و سیاه باعث بهبود اگزما می شود. علاوه بر نوشیدن، روی پوست نیز اسپری می کند، البته توصیه می شود در حد اعتدال از آنها استفاده کنید، زیرا دارای کافئین هستند. آب لیمو، رزماری و روغن زیتون نیز موثر است. روغن درخت چای یکی دیگر از درمان های مفید برای اگزما است.


درمان اگزما


درمان دارویی اگزما


درمان اگزما

در اگزمای مزمن این روش ها نه تنها کمکی نمی کند، بلکه باعث عود بیماری نیز می شود و روش های درمانی ذکر شده باعث تضعیف سیستم ایمنی و عود و چرخه التهاب و افزایش استرس می شود. از آنجایی که محققان هنوز نمی دانند چه چیزی باعث اگزما می شود، یک رویکرد جامع برای درمان آن وجود دارد که در واقع شامل تغییر در رژیم غذایی، کاهش استرس و اجتناب از آلرژن است. این می تواند منجر به اگزما شود. گاهی اوقات بدن آنقدر تحت فشار قرار می گیرد که همه رژیم های غذایی طبیعی و داروهای گیاهی در درمان اگزما موثر نیستند.

کرم های هیدروکورتیزون که بدون نسخه نیز فروخته می شوند. کرم های کورتونی که استفاده از آنها عوارض جدی خواهد داشت و فقط با تجویز پزشک به فروش می رسد.
آنتی بیوتیک هایی که می توانند باکتری های مفید روده را از بین ببرند و در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی را کاهش دهند آنتی هیستامین ها فتوتراپی و درمان با اشعه ماوراء بنفش هستند که خطر سرطان پوست و پیری زودرس را افزایش می دهند.

مرطوب کننده ها می توانند از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و یک لایه محافظ روی پوست ایجاد کنند که از پوست در برابر مواد شیمیایی مضر محافظت می کند. اگزما در کودکان بسیار شایع است و اکثر آن ها تا ماه سوم دچار اگزما می شوند و در برخی اگزما تا نوجوانی ادامه خواهد داشت. یکی از موثرترین راه های درمان و کنترل اگزما در نوزادان شیردهی است. با شیردهی حداقل به مدت شش ماه از اگزما پیشگیری کنید. خوشبختانه اگزما مسری نیست، اما خانواده هایی که سابقه اگزما، آلرژی یا آسم دارند نیز بیشتر در معرض ابتلا به اگزما هستند.


درمان اگزما


گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق


مرجان امینی


بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض کپسول لانزو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *