مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین راه ترمیم مبلمان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اگر هم می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید قیمت دوخت کاور مبل در شهر خودتان را بپرسید. مثلا اگر به دنبال دوزنده کاور مبلمان در تهران باشید می‌توانید درخواست خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در سنجاق را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.


ممکن است با دیدن کاتالوگ های آنلاین ایده خرید روکش برای مبلمان به ذهنتان خطور کرده باشد، و حالا ماموریت دارید که بررسی کنید چرا و چگونه یک روکش میتواند چند سال دیگر به عمر مبل عزیزتان اضافه کند.


کار یک روکش چیست؟ از کجا بفهمم مبل من برای روکش دار شدن مناسب است یا خیر؟ تمامی بایدها و نبایدهای این کار در این پست توضیح داده می شود.


انواع روکش های مبلمان


دو نوع روکش اصلی داریم:


  • روکش عمومی؛ معمولا یک تکه پارچه کشی است که روی کل مبل قرار می گیرد.

  • روکش سفارشی که به طور مخصوص برای مبلمان ساخته می شود و تنها برای همان مبل مناسب است.


روکش های عمومی معمولا ساده بوده، رنگ هایی معمولی دارند و نصب آنها آسان است. مشخص است که در مقایسه با روکش های سفارشی این نوع روکش کم هزینه تر می باشد. روکش های عمومی کشی بوده و دارای یک کش بیرونی هستند که روی قسمت پایینی قرار می گیرد و قسمت های اضافی آن را نیز می توان پنهان کرد.


به راحتی می توان این نوع روکش را از سایت های مختلف و فروشگاه ها تهیه کنید. به دلیل کشی بودن این روکش می توان آن را روی بیشتر مبل های دو نفره استفاده کرد، و نوع دسته آن فرقی ندارد.


با گفتن این حرف ها می توانید دریابید که هر چقدر خرج کنید همانقدر کیفیت خواهید داشت، و روکش های عمومی جذابیت خاصی به پذیرایی تان اضافه نخواهند کرد.


از طرف دیگر با توجه به نوع مبلمان، روکش های سفارشی می توانند چند تکه باشند. این نوع روکش ظاهری به شکل عکس بالا دارد و بله، مبلمان بالا از نوع ایکیا ماستند می باشد که با روکش راحت ما مزین شده است.


اگر به دنبال خرید یک روکش سفارشی هستید، اما نمی دانید شکل مبلمان تان مناسب خرید این نوع روکش است یا خیر در اینجا راهنماییتان خواهیم کرد که کدام مبل ها قابل روکش دار شدن بوده و کدام مبل ها امکان روکش داشتن را ندارند.


بهترین راه ترمیم مبلمان چیست؟


مبل هایی که قابل روکش کردن هستند.


  • در صورتی که مبلمانتان از قبل روکش داشته باشد


خب این یک نشانه واضح است که مبل شما قابل روکش کردن است، و این که می توانید روکش دلخواهتان را از هر جایی تهیه کنید!


بسیاری از مبلمان های ایکیا، پاتری برن و دیگر انواع مبل ها قابل روکش کردن هستند، اما به ندرت پیش می آید این امکان وجود نداشته باشد آن هم زمانی که مبلمان مورد نظر خیلی پیچیده و خاص باشد و روکش مخصوصی داشته باشد. اما در 99 درصد مواقع اگر مبلمان تان روکش دارد، حتما می توانید روکشی برای آن بدوزید.


  • اگر مبلمانتان پارچه ای باشد


لطفا اگر مبلمان تان روکش ندارد تسلیم نشوید! در واقع بسیاری از مبلمان های پارچه ای قابل روکش کردن هستند. همه چیز به میزان پیچیدگی و شکل مبل بستگی دارد، اما اگر مبلتان تقریبا متقارن بوده و دسته های آن بیش از حد گرد نیستند، پس باید خوب باشد!


برای مواجهه با بهترین نتیجه، قسمت بالش نشیمن و کوسن ها باید کاملا جداگانه باشند، مگر این که خودتان بخواهید آنها را جدا کنید. خلاصه، اگر هر قطعه می تواند روکش جداگانه خود را داشته باشد، در انتها نتیجه متناسب تر و بهتر خواهد بود.


  • در صورتی که مبلمانتان بیشتر بالش نشیمن و کوسن داشته باشد


این ها بهترین نوع روکش مجدد است! تا وقتی که قاب چوبی مبل از لحاظ ساختاری مناسب باشد، می توانید تغییری آنی ایجاد کنید، چرا که تنها کوسن ها به روکشی جدید نیاز پیدا خواهند کرد. همانطور که قبلا گفته شد، هر چه قطعه شخصی تر باشد، ظاهر زیبای تری خواهید داشت.


اما در برخی شرایط، کوسن چسبیده و قابل جدا شدن نمی باشند، در این صورت اوضاع کمی سخت می شود. همین مسئله برای مبلمان های معمولی وجود دارد که کوسن ها به قاب مبل متصل هستند؛ دوخت روکش برای این نوع مبل کار زیاد سختی نخواهد بود اما ساخت روکشی زیبا بحثی جداست.


بهترین راه ترمیم مبلمان چیست؟


مبل هایی که نمیتوان آنها را روکش کرد


  • مبل و صندلی وینگ بک/ کمل بک


در ادامه بحث ساخت روکش های زیبا، این قسمت تنها بر کیفیت کار تاکید دارد.


اگر توجه کنید، صندلی های وینگ بک می توانند روکش شوند، اما نه در همه موارد. اما، به دلیل ساختار و شکل این صندلی ساخت روکشی مخصوص تنها با اندازه گیری کار پرزحمتی خواهد بود، به همین دلیل این کار را به متخصصان لوازم خانگی می سپاریم.


به طور معمول روکش این نوع مبل باید به صورت محلی ساخته شود، در غیر این صورت باید پارچه آن را تعویض کرد. البته، روکش ها همیشه مزیت جدا شدن و قابل شستشو بودن را دارند، که همین باعث می شود دوام بیشتری داشته باشند.


هر خیاطی می داند که دوخت روکش برای این نوع صندلی به اندازه گیری های زیادی نیاز دارد چرا که تنها در این صورت می توان روکشی مناسب برای آن دوخت. منطق پشت این مسئله این است که در یک مبل شکل ها و المان های انحنا دار زیادی در مبل وجود دارد، به همین دلیل اندازه گیری بیشتری برای آن نیاز است.


  • مبل ریکلاینر/ لی زی بوی


اگر به دنبال روکشی سفارشی برای مبل راحتی هستید، باید بگویم با یک “نه” بزرگ روبرو خواهید شد.


بهترین راه ترمیم مبلمان چیست؟


البته، ما وقتی به کلمه روکش فکر می کنیم، یک لایه پارچه را تصور می کنیم که رو مبل قرار می گیرد، و این کاملا خوب است. در این صورت یک روکش عمومی مارک کمارت یا مارسلا برای آن مناسب است.


اما اگر میخواهید آن را زیبا کنید، متاسفانه کار سختی در پیش دارید. متاسفانه ساختار مبل ریکلاینر بسیار پیچیده است. با توجه به این که دسته ها در پشت قرار دارند و هیچگونه فضایی روی پشتی آن وجود ندارد، دوخت روکشی برای این نوع مبل غیر ممکن خواهد بود. باید بگویم من معمولا از کلمه غیرممکن استفاده نمی کنم.


اگر عمر مبل ریکلاینرتان به پایان رسیده مقرون به صرفه تر است که یک مبل جدید تهیه کنید.


البته اگر مطمئن نیستید چه نوع مبلی دارید، می توانید عکس آن را برای ما ارسال کرده و سوال کنید.


بیشتر بخوانید  دفاتر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رضوانشهر، گیلان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *