مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین برنامه هفتگی مراقبت از پوست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این روزها بیش از هر زمان دیگری در معرض بمباران تبلیغاتی محصولات مختلف مراقبت از پوست هستیم. وبلاگ نویسان و سایت های مختلف نیز راهکارهای علمی و سنتی مختلفی را برای پوستی تمیز و سالم ارائه می دهند. اما مشکل اینجاست که دقیقا نمی دانیم کدام یک برای سلامت پوستمان بهتر است!

پزشکان و متخصصان پوست همیشه تاکید می کنند که یک برنامه هفتگی یا روتین مراقبت از پوست به شما کمک می کند سالم و شاداب بمانید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله یک برنامه هفتگی مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم. این برنامه توسط مجله علمی تحقیقاتی Healthline ارائه می شود و نتیجه مشاوره و نظرسنجی ده ها متخصص پوست در اروپا است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با جزئیات این برنامه این مقاله را دنبال کنید.

نظرات پزشکان متخصص در مورد برنامه هفتگی مراقبت از پوست

متخصصان بر این باورند که پوست ما در روز و شب نیازهای متفاوتی دارد. در طول روز، پوست ما نیاز به محافظت دارد زیرا در معرض نور خورشید، گرما، آلودگی و آلودگی هوا هستیم که همه اینها می تواند به پوست آسیب برساند و منجر به پیری زودرس شود.

اما در شب باید پوست را بعد از تمام مشکلاتی که در روز پشت سر گذاشت یا به توصیه پزشک برای آبرسانی، تغذیه و ترمیم آن، نوازش کنیم. در بخش‌های بعدی با روتین‌های مراقبت از پوست در روز و شب آشنا می‌شوید که بسیار سریع، ساده و مؤثر هستند.


بهترین برنامه هفتگی مراقبت از پوست

روال روزانه مراقبت از پوست

در اینجا چند مرحله مهم برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری وجود دارد.

فاز اول؛ هر روز صبح پوست خود را تمیز کنید

شاید از خود بپرسید که شستن صورت خود در صبح با پاک کننده مناسب چقدر مهم است! در پاسخ باید بگوییم که بر خلاف تصور رایج، بالش ما می تواند منبع باکتری و گرد و غبار باشد، بنابراین در اولین قدم باید هر روز صبح با یک شوینده مناسب صورت خود را بشویید.

بیشتر بخوانید  آموزش مراحل انواع مش کردن مو با کلاه و فویل

لازم نیست از مواد شوینده قوی، مداد یا فوم استفاده کنید، شوینده سبک کافی است. پوست را با آب ولرم و پاک کننده ملایم به مدت 1 دقیقه ماساژ داده و تمیز کنید. استفاده از پاک کننده مناسب به پاکسازی منافذ پوست و روشن شدن رنگ آن کمک می کند.

فاز دوم؛ دو بار در هفته از لایه برداری استفاده کنید

استفاده از اسکراب یا اسکراب یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست است. از آنجایی که سلول های مرده ای که باعث تیره شدن رنگ پوست می شوند را از بین می برد، پایه آرایشی صاف و تمیزی ایجاد می کند. اگر پوست شما حساس است، هفته ای دو بار از یک اسکراب ملایم استفاده کنید.

اگر پوست شما نرمال است، از اسکراب یا اسکراب قوی تری استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار هنگام حمام کردن است.

سطح سوم؛ از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید

در این روتین پوستی، پس از شستن صورت، استفاده از 3 محصول مراقبتی پیشنهاد می شود. کرم های مرطوب کننده و مرطوب کننده، کرم ویتامین C و ضد آفتاب. بلافاصله پس از شستن صورت از مرطوب کننده و کرم مناسب استفاده کنید.

کرم های ضد آفتاب محصولات مراقبت از پوست هستند که از ترکیبات فعال خود برای محافظت از سلول های پوست در برابر اشعه UVB و به حداقل رساندن احتمال آسیب پوست استفاده می کنند. پس بهترین ضدآفتاب را متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید و چند قطره آن را با چند قطره کرم ویتامین C مخلوط کنید و روی پوست ماساژ دهید. می توانید از ضد آفتاب اکتیو و کرم ضد شوره (بی رنگ) ایزدین یونیفا یا ضد آفتاب واتر فیوژن رنگی ایزدین استفاده کنید. این تقویت کننده روزانه یک انتخاب عالی است زیرا از ایجاد لکه های پوستی و آکنه جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با سِت مسافرتی مراقبت از پوست سینره

روال شبانه مراقبت از پوست

دومین و مهمترین بخش فرآیند مراقبت از پوست زمانی است که پوست نیاز به استراحت دارد. یعنی شب و قبل از خواب.

فاز اول؛ آرایش را پاک کنید

اگر آرایش می کنید، حتما قبل از رفتن به رختخواب، آرایش را از روی پوست، چشم ها و لب های خود با تونیک یا آب میسلار پاک کنید. ممکن است بخواهید از فوم شوینده استفاده کنید، مهم نیست. مهم این است که با آرایش به خواب نروید!

فاز دوم؛ از لایه برداری پوست غافل نشوید

لایه برداری پوست قبل از رفتن به رختخواب از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا نه تنها سلول های مزاحم و مرده پوست را از بین می برد، بلکه راه را برای جذب بهتر محصولات درمانی باز می کند. ژل ها و ماسک های لایه بردار برای استفاده در شب مناسب هستند. مانند ژل پاک کننده و لایه بردار ضد جوش نوتروژنا.

سطح سوم؛ از مرطوب کننده و مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از کرم های مرطوب کننده یا مرطوب کننده در شب برای تغذیه، آبرسانی و ترمیم پوست در هنگام خواب ضروری است. کرم مرطوب کننده و مرطوب کننده می تواند به حفظ رطوبت و طراوت پوست کمک کند. با افزایش سن، غدد چربی که پوست را سالم نگه می دارند، قدرت خود را از دست می دهند. مرطوب کردن روزانه پوست باعث می شود روند پیری این غدد به تاخیر بیفتد و رطوبت طبیعی پوست حفظ شود.

برای آبرسانی پوست می توانید از ژل آب مرطوب کننده Neutrogina Hydrobust، ژل کرم مرطوب کننده Hydrance On، ژل کرم مرطوب کننده و آبرسان Auroche و سرم آبرسان هیالورونیک اسید قوی و سرم آبرسان هیدروژن هیدروگوست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر تونیک مو الی ژن (Oligen Hair Tonic)

فاز چهارم؛ از کرم های ضد چروک و لک استفاده کنید

از آنجایی که شب بهترین زمان برای استفاده از محصولات ترمیم کننده است، پس از استفاده از مرطوب کننده مناسب حتما از ضد چروک یا لکه بر استفاده کنید، به خصوص اگر بالای 30 سال سن دارید. این محصولات خاصیت ضد پیری دارند و به تدریج چین و چروک های ریز دور چشم، گوشه لب و پیشانی را برطرف می کنند و لک های پوستی ناشی از نور خورشید و مشکلات هورمونی را از بین می برند.

بهترین فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت از پوست

استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت و طبیعی به همان اندازه که پیروی از روال روزانه پوست شما مهم است. برندهای مختلف محصولات مراقبت، ترمیم و جوانسازی پوست را تولید می کنند. از برندهای خارجی Clinique، Ives Rocher و La Roche-Posay گرفته تا برندهای داخلی، اما با توجه به وجود محصولات تقلبی در بازار، انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید محصولاتی که ارتباط مستقیمی با سلامت پوست ما دارند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است!

در این صورت ما فروشگاه را پیشنهاد می کنیم شیمان شاه است. در این فروشگاه می توانید به راحتی محصولات برندهای معروف دنیا را با هم مقایسه کرده و با ضمانت اصل بودن کالا، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. همچنین می توانید برای داشتن بهترین انتخاب از مشاوران مجرب شیمون شاپ مشاوره رایگان دریافت کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *