مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهبود سریع زخم ها

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان زخم چیست؟

با دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان زخم آن ها ملاقات می کنند.

درمان درمان

درمان درمان

چوب پنبه یک عفونت عمیق است

این پوستی است که فولیکول های مو و بافت اطراف آن را احاطه کرده است. طب سنتی درمان چوب پنبه را تقریباً مانند باد قرمز می دانند، ابتدا زالو را متناسب با سن و بدن می پاشند و سپس مخلوطی از کافور و سرکه یا کافور و آبلیمو می مالند و این روند ادامه دارد. چند روز..

درمان درمان

دلایل ایجاد زخم چیست؟

بیشتر زخم ها توسط باکتری به نام استافیلوکوک ایجاد می شوند. این باکتری از طریق ترک ها یا بریدگی های روی پوست وارد بدن شده و به فولیکول های مو می رسد، در صورت داشتن مشکلات زیر، بثورات پوستی شما شدیدتر است.

این مشکلات عبارتند از: دیابت، مشکلات سیستم ایمنی، سوء تغذیه، بهداشت ضعیف و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی علائم چوب پنبه: چوب پنبه با یک توده سخت، قرمز و دردناک به اندازه 1.2 سانتی متر شروع می شود. در چند روز آینده این برآمدگی نرمتر، بزرگتر و دردناکتر می شود سپس چرک در بالای پلاگین جمع می شود.

درمان درمان

علائم عفونت جدی زخم عبارتند از:

  • پوست اطراف زخم عفونی، قرمز، دردناک، داغ و متورم می شود.
  • چندین زخم در یک منطقه خاص تجمع می یابد.
  • تب نیز ممکن است رخ دهد.
  • غدد لنفاوی متورم می شوند.
  • یک کمپرس گرم (مانند یک حوله گرم یا یک کیسه آب گرم) روی درب قرار دهید. این به کاهش درد کمک می کند

درمان درمان

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

  • اگر تب دارید.
  • اگر پوست اطراف زخم قرمز است یا دارای رگه های قرمز است.
  • اگر درد شدید شود. اگر دوشاخه باز نشد.
  • اگر این چوب پنبه دیگر ظاهر شود.
  • اگر بیماری قلبی یا دیابت دارید، یا هر گونه مشکلی در سیستم ایمنی خود دارید، یا از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی (مانند کورتیکواستروئیدها یا شیمی درمانی) استفاده می کنید، یا دائماً در نوبت هستید، این فرد باید به پزشک مراجعه کند.
بیشتر بخوانید  درمان کم کاری تیروئید با علل آن

درمان درمان

پیشگیری از بیماری
  • پوست خود را تمیز نگه دارید.
  • اگر یکی از اعضای خانواده شما دارای چوب پنبه است، به هیچ وجه از حوله یا لباس های مشترک استفاده نکنید.
  • اگر به بیماری مزمن (مانند دیابت) مبتلا هستید، دستورالعمل های درمانی مربوطه را دقیقاً دنبال کنید.

درمان درمان

عواقب بیماری چوب پنبه

بدون هیچ درمانی، چوب پنبه در 10 تا 20 روز بهبود می یابد. اما با درمان، سریع‌تر ناپدید می‌شود، علائم کمتر مشخص می‌شوند و احتمال ایجاد زخم‌های جدید کمتر است. به خاطر داشته باشید که چرکی که هنگام باز کردن بیرون می‌آید می‌تواند پوست مجاور را آلوده کرده و باعث ایجاد جوش‌های جدید شود.

درمان درمان

عوارض جانبی احتمالی
  • عفونت وارد جریان خون شده و به سایر قسمت های بدن سرایت می کند
  • جای زخم در ناحیه

درمان درمان

درمان چوب پنبه

چوب پنبه یک عفونت عمیق پوستی است که فولیکول های مو و بافت های اطراف آن را می پوشاند. معمولاً توسط استافیلوکوک ها و گاهی میکروب های دیگر ایجاد می شود. محل عارضه اکثر نقاط پرموی بدن به ویژه نواحی است که در معرض تحریک، فشار، سایش و رطوبت هستند. این عفونت معمولاً منتقل می شود زیرا در بسیاری از موارد زخم به روش های مختلفی دیده می شود.

افرادی که به صورت گروهی زندگی می کنند، گاهی اوقات دچار اپیدمی زخم می شوند، اما باید توجه داشت که ارگانیسم مطلوب است و میزان مقاومت به این بیماری نیز در صورت اتصال چند زخم مجاور، در بروز این بیماری بسیار مهم است. فولیکول های آنها توده عفونی بزرگ و عمیقی با ترشحات متعدد ترشحات چرکی تشکیل می دهد که به آن گال می گویند هر چه درد کمتر باشد قویتر است.

بیشتر بخوانید  ۱۶ روش خانگی برای درمان مشکل بلع غذا

درمان چوب پنبه در خانه

راه های مختلفی برای درمان زخم وجود دارد. علاوه بر درد، ممکن است تب و ناراحتی عمومی در چوب پنبه وجود داشته باشد، به خصوص در گال، درد و تب و کسالت بسیار بیشتر از چوب پنبه است. در درمان زخم به این نکته توجه کنید که قبل از چرکی شدن کامل ورم، با پوشاندن دارو و آغشته به آن با زالو و گاهی اوقات با استفاده از داروهای خوراکی با کمپرس، زخم ها را می توان آنالیز کرد.

اما اگر از بین نرود بعد از چند روز و گاهی یکی دو هفته تبدیل به چرک می شود و دهان را باز می کند و چرکی که در آن جمع شده به تدریج خارج می شود و بعد باید چرک را درمان کرد. با چرک از اعماق زخم جذب کنید تا روی آن بگذارید تا چرک جذب و خارج شود.

طب سنتی درمان چوب پنبه را تقریباً مانند باد قرمز می دانند، ابتدا زالو را متناسب با سن و بدن می پاشند و سپس مخلوطی از کافور و سرکه یا کافور و آبلیمو می مالند و این روند ادامه دارد. چند روزه .. اگر ورم کم شد و زخم ها خوب شد چیزی نیست ولی اگر زخم ها تبخیر شد یعنی وقتی انگشت از پایین نرم شد باید دارو گذاشت تا دهان باز شود و خارج شود. چرک

در این صورت یک کاسه از آرد جو، گل ختمی، مارچوبه و شیر گاو درست کنید و روی آن آتش داغ بگذارید تا دهانتان باز شود. درمان چوب پنبه اگر با انداختن این ظرف دهانتان را باز نمی کنید، می توانید زرده تخم مرغ را با کمی نمک مخلوط کنید و کمی روی آن بگذارید تا دهانتان باز شود. حالا بعد از بازکردن دهان باید پمادی به نام پماد مینا روی آنها بزنید که از کتیرا آگاو 4 کیلویی و گل ارمنی 12 کیلویی که هر دو پودر شده و کمی آب جوش روی آن می ریزند، مخلوط کنید. و قرار دهید .Cool.

بیشتر بخوانید  ۱۵ غذای ناسالم جهان کدامند ؟

گریس به دست آمده را گریس لعابی می نامند. این ضماد را که چرک زخم های چرکی را به خوبی جذب می کند در دهان او می گذارند. همچنین اگر اطراف آن قرمزی باشد می توان از مخلوط کافور و سرکه برای درمان زخم قرمزی استفاده کرد.

درمان درمان

توصیه ها

  • هرگز دوشاخه را ترک نکنید، زیرا می تواند باکتری را پخش کند.
  • به جای خوابیدن در وان پر از آب، دوش بگیرید. این امر احتمال گسترش عفونت را کاهش می دهد.
  • برای جلوگیری از پخش شدن چوب پنبه، فقط یک بار از حوله تمیز استفاده کنید یا از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید و آن را دور بیندازید.
  • اگر علائم در عرض 6-3 روز بهبود نیافت، علائم جدیدی ظاهر شد یا سایر اعضای خانواده به این بیماری و همچنین درجه حرارت مبتلا شدند، بلافاصله با پزشک مشورت کنید.
  • فعالیت خود را تا زمان بهبودی چوب پنبه کاهش دهید. سعی کنید کمتر عرق کنید و تا زمانی که ضایعات وجود دارد از ورزش های تماسی (مانند کشتی) خودداری کنید.

درمان درمان

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *