مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بلیط هواپیما برای شهروندان دلار شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آذرماه سال 1400 در بحبوحه افزایش قیمت بلیت های داخلی، در دستورالعملی به شرکت های هواپیمایی، نرخ بلیت مسیرهای داخلی برای مسافران غیرایرانی متفاوت اعلام شد.

بر این اساس سقف پروازهای داخلی زیر یک ساعت 100 دلار و بالای یک ساعت 150 دلار است.

مقصود اسدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز گفت: محاسبه نرخ فروش بلیت این مسافران معادل قیمت «بیزینس کلاس» است. این آیین نامه به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است و مسافرانی که قصد خرید بلیط با پاسپورت را دارند اتباع خارجی محسوب می شوند.

اکنون با گذشت حدود هفت ماه از صدور دستورالعمل، تعدادی از شرکت های هواپیمایی به مراکز خدمات مسافری و فروش بلیت اعلام کرده اند که قیمت بلیت هواپیماهای داخلی برای اتباع غیرایرانی از ابتدای تیرماه 1401 محاسبه می شود.

ایرلاین ها خدمات پروازهای داخلی را با نرخ ارز ارائه می کردند که در روزهای اخیر زمزمه هایی در مورد بلیط هواپیما برانگیخته شده و شرکت هواپیمایی بارها به آنها هشدار داده است.
هتلداران ایرانی هفته گذشته در نشستی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار ارائه خدمات به مسافران غیرایرانی با نرخ ارز شدند. در حال حاضر برخی از هتل ها بدون مجوز خدمات خود را با قیمت های مختلف و ارز به مسافران غیرایرانی ارائه می دهند.

تعدادی از تورگردانان و مدیران خدمات مسافرتی در تماس با ایسنا نسبت به اقدام معاونت خدمات مسافرتی مبنی بر دوبرابر شدن قیمت و عرضه محصولات به نرخ ارز و دلار اعتراض کردند و فروش خدمات با نرخ و نرخ های مختلف به مسافران غیرایرانی تنها نیست. تبعیض آمیز اما از نظر اقتصادی و اجتماعی ناپسند، که در عین حال این احتمال را که سفر به ایران برای اتباع خارجی گران تمام می شود و از فهرست مقاصد گردشگری خارج می شود، می دانست.

بیشتر بخوانید  افتتاحیه ساختمان جدید پلاسکو / نمای جدید پلاسکو چگونه است؟

اپراتورهای تور از شرکت های هواپیمایی می پرسند که آیا هنگام فروش بلیط هواپیما و سایر خدمات، از مسافران پول بیشتری دریافت می کنند، زیرا آنها ملیت های مختلفی دارند. این سوال نیز با توجه به حجم سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران از جمله عراقی ها و میزان مبادله مسافری که ایران با این کشور دارد مطرح می شود، در صورتی که در ازای آن قیمت بلیط هواپیما در این کشورها متفاوت محاسبه می شود و بیشتر. گرانی برای شهروندان ایرانی واکنش ما چیست؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *