مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بغداد: مذاکرات با واشنگتن شامل مذاکره درباره یک برنامه خروج آمریکا است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل فارس ، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که به ایالات متحده سفر می کند جزئیاتی از دور چهارم گفتگوهای استراتژیک بین بغداد و واشنگتن را ارائه داده است.

به نقل از خبرگزاری رسمی واآ عراق ، فواد حسین امشب گفت: “دور چهارم گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده آخرین دور خواهد بود.”

وی گفت: “تمام روابط عراق و ایالات متحده در دیدار بایدن و الكاظمی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.”

حسین گفت: “ایالات متحده هیچ پایگاه مستقر در عراق ندارد” و افزود که “این مرحله از گفتگو شامل توافق در مورد زمان خروج آمریكا خواهد بود.”

وی گفت: “آمریکایی ها در چندین پایگاه عراقی حضور دارند ، نه پایگاه های آمریکایی.” “عراق و ایالات متحده ممکن است پس از پایان مذاکرات به توافق 2008 برگردند.”

وزیر امور خارجه عراق گفت: “داعش همچنان تهدید است و ما به پشتیبانی اطلاعاتی ایالات متحده نیاز داریم.”

فواد حسین وزیر خارجه عراق روز سه شنبه وارد واشنگتن شد تا تیم مذاکره کننده کشورش را برای دور جدید مذاکرات استراتژیک با ایالات متحده هدایت کند.

دور جدید مذاکرات استراتژیک روز جمعه (23 ژوئیه) بین هیئت های عراقی و آمریکایی مقدمه ای برای گفتگوهای نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی و رئیس جمهور آمریکا در زمان سفر آینده خود به واشنگتن خواهد بود.

حسین العلاوی ، مشاور نخست وزیر عراق در سفر مصطفی الکاظمی به ایالات متحده در تاریخ 26 ژوئیه ، گفت که نخست وزیر عراق ، در سفر خود به واشنگتن ، در حال بررسی برنامه ای برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق است زیرا عراق رابطه وی با ایالات متحده برای بازگشت به صحنه قبل از سقوط موصل در سال 2014.

بیشتر بخوانید  مصوبه جدید دولت وضعیت مسکن را بهبود نمی بخشد

دور اول این گفتگوها سال گذشته در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار شد و چندین ساعت به طول انجامید. گفتگوهایی با حضور برخی از مقامات امنیتی و سیاسی در بغداد و واشنگتن و همچنین مقامات وزارت امور خارجه.

دور دوم گفتگوها در سفر نخست وزیر عراق مصطفی القادیمی به واشنگتن انجام شد. نخست وزیر عراق در ماه آگوست گذشته با دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا دیدار کرد.

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *