مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بزرگترین سوسک های دنیا را ببینید!!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با وجود اندازه وحشتناک و قدرت وحشتناک نیشش، این سوسک برای انسان کاملا بی ضرر است. این موجود در جنگل های بارانی گرمسیری آمریکای جنوبی پنهان شده و تنها برای جفت گیری خود را نشان می دهد.

بزرگترین سوسک دنیا

دانشمندان بر این باورند که لارو (کودک حشره) این سوسک 5 تا 30 سانتی متر طول دارد و از چوب های پوسیده تغذیه می کند و قبل از بلوغ کامل چندین سال در زیر زمین باقی می ماند، اما جالب است که لارو این حشره هنوز مشاهده نشده است. است. یک سوسک نر در دوران بزرگسالی خود به تغذیه زیادی نیاز ندارد، اما برای پرواز به انرژی نیاز دارد، این انرژی از ذخیره ایجاد شده در مرحله تبدیل از بچه به سوسک بالغ به دست می آید. یک سوسک فقط باید آنقدر پرواز کند که بتواند به جفتش غذا بدهد.

از طرفی این موجود به قدری بزرگ است که انرژی کافی برای پرواز از زمین را ندارد و به جای آن از درختان می پرد.

بزرگترین سوسک دنیا

بزرگترین سوسک دنیا

پاهای این سوسک‌ها فوق‌العاده قوی است و آرواره‌های آن‌ها قدرت گاز گرفتن گوشت انسان و حیوان را دارد، اما تا زمانی که تحریک نشوند حمله نمی‌کنند.

این سوسک ها در جنگل های بارانی برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، پرو و ​​گویان (گویان فرانسه، گویان بریتانیا، گویان هلند) زندگی می کنند. در حالی که بسیاری از مردم سعی می کنند از این سوسک وحشتناک دوری کنند، برخی از گردشگران برای دیدن این موجود در زیستگاه طبیعی خود هزینه زیادی می پردازند.

بزرگترین سوسک غول پیکری که تاکنون کشف شده است 16.7 سانتی متر طول داشته است.

بیشتر بخوانید  ریزش زمین در خیابان سلمان فارسی اهواز

در گویان فرانسه مراکز صنعتی وجود دارد که با روشن کردن لامپ‌های گازی تایتان‌های نر را جذب می‌کنند و به قیمت بیش از 500 دلار به علاقه‌مندان می‌فروشند.

بزرگترین سوسک دنیا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *