مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برای واریز نشدن یارانه معیشتی چه باید کرد «۱۴۰۱» – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سپرده مدت دار کرونا برای امرار معاش

بسیاری از خانوارها برای دریافت بسته حمایت از زندگی کد رهگیری دریافت کرده اند، کسانی که کد رهگیری دریافت نکرده اند طی دو تا سه روز آینده کد رهگیری دریافت می کنند و جای نگرانی نیست. همچنین هموطنان می توانند تا 20 آذرماه برای ثبت درخواست بررسی با سایت پشتیبانی تماس بگیرند. با توجه به اینکه شماره گیری با کد دستوری 6369 به حداقل ممکن رسیده است، در صورت نیاز و تقاضا در هفته آینده، فرصتی برای سرپرستان خانواری که از این کد دستوری استفاده نکرده اند، فراهم می شود. همزمان با تمدید زمان اعتراض، برای شهروندانی که در روزهای گذشته کد دستوری وزارت رفاه اجتماعی و کد نظارتی داده شده را وارد کرده اند، به دلیل حجم تردد با سامانه تماس گرفته شده است. در روزهای آینده مراجعه کنید از روزی که قیمت بنزین اصلاح شد و قرار بود دولت برای زندگی 60 میلیون نفر کمک کند، سوالات پرمخاطب روزنامه های ایران افزایش یافته است. عده ای پرسیدند روزی به چه کسی پرداخت می شود؟ گروهی از افرادی که مستمری خود را دریافت نکردند با وارد کردن کد دستوری #6369* پاسخی دریافت نکردند و از پاسخگویی نشدن طرح خانواده به زندگی گلایه داشتند. سوال پرطرفدار دیگر این بود که کسانی که اعتراض خود را در سامانه پشتیبانی اعلام کردند چگونه باید از پاسخ مطلع شوند؟

روزنامه ایران برای پاسخ به سوالات و ابهامات مردم با سخنگوی ستاد طرح خانواده تماس گرفت اما پاسخی داده نشد. اما بر اساس اطلاعات دریافتی از معاونت های مختلف وزارت رفاه، به برخی از شکایات پاسخ خواهیم داد.

کسانی که کد رهگیری دریافت نکردند حتما بخوانند

سایت https://hemaiat.mcls.gov.ir برای افرادی که کد دستوری 6369* را وارد کرده اند و تاکنون پاسخی از سوی وزارت رفاه اجتماعی دریافت نکرده اند قابل دسترسی است. مرحله بعدی وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و شماره حساب بعدی است که یارانه 45000 تومانی به آن واریز می شود. پس از گذراندن این مرحله، پیام زیر را دریافت خواهید کرد: «هموطنان گرامی، بر اساس مصوبه دولت، 18 میلیون خانوار (7 دهک اولیه) دارای شرایط معیشتی در این فاز هستند. روی Continue کلیک کنید. ” وقتی روی Continue کلیک می کنید، اولین مرحله برای ثبت اعتراض شروع می شود.
یک قدم دیگر

بیشتر بخوانید  لحظه نجات یک لاک پشت غول پیکر در ساحل / فیلم

در این مرحله به شما هشدار می دهیم: «موافقت با دسترسی به اطلاعات بانکی» در اجرای ماده 6 مصوبه 19 تیرماه هیئت وزیران موضوع آیین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه سال 1377 کل کشور. بسته حمایتی دریافت می کنم، به دولت اجازه می دهم تمام اطلاعات بانکی و مالی من را بررسی کند. من فرم را با دقت خوانده ام و با مطالب آن موافقم. (توجه: سرعت در تمام فازها بسیار پایین است و کسانی که نت ضعیفی دارند به سختی وارد فازهای بعدی می شوند و گاهی اوقات با وقفه های سایت مواجه می شوند)

اگر دکمه Continue را فشار دهید، به این معنی است که به دولت اجازه داده‌اید تمام حساب‌های مالی شما را بررسی کند و یک آزمایش گسترده پرداخت معیشت را دنبال کند.

تست گسترده را با دقت بخوانید

وزارت رفاه اجتماعی پس از گذراندن این مرحله به طور مستقیم دلایل و شاخص هایی را که مانع از دریافت کمک های زندگی برخی خانواده ها می شود، بیان کرد. به عنوان مثال در مرحله دوم ثبت نام اعتراضات تذکرات و تذکراتی در سایت پشتیبانی داده می شود: خانواده هایی که بیش از 3 سفر غیر زیارتی به خارج از کشور داشته اند. دوم، مالکان خودرو به ارزش 3 میلیارد ریال یا خودروهای عمومی به ارزش 4 میلیارد ریال، سوم، کارفرمایان با بیش از 3 بیمه گذار. مشمولان بیش از 3 میلیارد ریال سود بانکی دارند و سپس میزان درآمدی که به واسطه آن به فرد مستمری پرداخت نمی شود ذکر می شود. مرحله بعدی که سرپرست خانوار برای ثبت اعتراض خود باید طی کند، درج اطلاعات محل سکونت است.

بیشتر بخوانید  خداحافظی انگلیسی ها با ملکه الیزابت + عکس

حداقل 30 روز صبر کنید

پس از اتمام این مرحله، پیامی بر روی صفحه نمایشگر شما ظاهر می شود مبنی بر اینکه درخواست بررسی وضعیت بسته نگهداری ارائه شده است. لطفا پس از 30 روز به سیستم مراجعه کنید تا وضعیت بررسی را مشاهده کنید.

مزیت سایت

وارد کردن کد ملی و شماره حساب یارانه باعث شد افرادی که تلفن همراه ندارند یا به هر دلیلی نمی توانند سیم کارت دریافت کنند اعتراض خود را اعلام کنند.

48 ساعت فرصت دهید

یکی دیگر از توضیحاتی که در رابطه با حمایت از زندگی باید ارائه دهیم این است که افرادی که کد حساب وزارت رفاه اجتماعی را وارد کرده اند و اکنون پیامک دارند می توانند با کد رهگیری وارد سایت پشتیبانی شوند اما باید مراقب باشند که 48 ساعت بعد وارد سایت شوند. دریافت پیامک در غیر این صورت با وارد کردن کد رهگیری امکان ورود به سایت مذکور را نخواهند داشت.

کسانی که یارانه نمی گیرند چه کار کنند؟

در این بین کسانی که یارانه ای دریافت نمی کنند (یارانه 45 هزار تومانی) و تاکنون کاری برای دریافت یارانه انجام نداده اند، می توانند با پلیس پلاس 10 تماس گرفته و اطلاعات خود را اعلام کنند. این افراد پس از ثبت نام و انجام آزمایشات گسترده شناسایی خواهند شد.

شکایت نکن!

خانوارهای دهک های بالای جامعه که یارانه آنها در سال گذشته و در ماه های اخیر لغو شده است، به هیچ وجه از سیستم حمایتی گلایه نداشته باشند چرا که مشمول یارانه و کمک هزینه زندگی نیستند.

قابل تمدید است

بیشتر بخوانید  زیباترین خانه ای که فقط ۲۴ متر است! + تصاویر

گفته می شود 20 آذرماه مهلت مقرر نیست و احتمال دارد سایت برای ثبت اعتراض باز باشد.

وقفه های مکرر در سایت

از طرفی سایت پشتیبانی نیز مشکلاتی را برای متقاضیان امداد و نجات ایجاد کرد، زیرا سایت دائما قطع می شود و خطاهای مختلفی می دهد. در برخی موارد، متقاضی همزمان با گذراندن مراحل از سایت اخراج می شود. برخی از سرپرستان خانوار چندین بار برای گزارش اعتراض به محل مراجعه کردند اما با این تصمیم مواجه شدند. روزنامه های ایران علت بسته شدن سایت را پیگیری کردند و در نهایت مسئولان گفتند که به دلیل ترافیک زیاد و تقاضای زیاد، سایت قابل پشتیبانی نبوده و اغلب بسته می شود.

نه 200 کلمه

نکته دیگری که در سایت پشتیبانی موجود نیست، چارچوب چرایی اعطای روزمزد است. سخنگوی ستاد مادام العمر چند روز پیش گفته بود کسانی که با عدم دریافت معیشت مخالف هستند، در 200 کلمه توضیح دهند که چرا به آنها کمک هزینه معیشت تعلق می گیرد. بنابراین متقاضیان تنها با ثبت نام می توانند شکایت کنند و دیگر نیازی به توضیح 200 کلمه ندارند. علت آن همانطور که بیان می شود سرعت در رسیدگی و کوتاه شدن زمان گزارش اعتراض است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

2 پاسخ

  1. جان مادرتان یارانه خرداد را باز کنید تا بتونیم مشکلات اقتصادی خونه مون حال کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *