برای ناهار وحدت چی ببریم مدرسه؟ ۶ ایده ساندویچی ساده و کاربردی برای تغذیه مدرسه


با این ایده‌ها می‌توانید سانویچ‌های متفاوتی را تا پایان سال برای فرزندتان تهیه کنید و دیگر دغدغه تغذیه مدرسه فرزندتان را نداشته باشید.

ساندویچ تغذیه مدرسه

اگر فرزند شما باید برای مدرسه خود تغذیه ساندویچی یا ناها ببرد، بهتر است توجه کنید که برای این ناهار بایستی به نکات ویژه‌ای دقت کنید. 

۱. ظاهر ساده‌ای باشد

۲. در حالت سرد هم خوشمزه باشد

۳. غذای ویژه‌ای نباشد که در دسترس همه نیست.

۴. درهنگام خوردن دردسری نداشته باشد و به آسانی خورده شود.

۵. قابل تقسیم با دیگران باشد.

۶. محتویات سنگینی نداشته باشد.

در ادامه با ۶ ساندویچ و ایده غذای ساده برای تغذیه مدرسه همراه ما باشید؛

۱. سمبوسه سیب زمینی

سه عدد سیب زمینی را بپزید، سپس داخل ظرفی خوب آنها راله کنید. دوتا چهار قاشق کره آب شده گرم هم اضافه کنید. صد گرم تره، صد گرم جعفری ویک عدد پیازچه را ریز خرد کرده و همراه با مقدار لازم نمک و فلفل به سیب زمینی های له شده اضافه کنید. مواد را

نان های لواش رابه صورت مستطیل هایی به عرض هفت سانتیمتربرش بزنید. مقداری ا ز مخلوط را روی مثلث بالایی نان بریزید و سپس نان رابه شکل سمبوسه بپیچید. سمبوسه ها را داخل روغن سرخ کنید، سپس آنها را روی حوله کاغذی قرار دهیدتا روغن اضافی شان گرفته شود. سمبوسه ها را با سس قرمز سرو کنید.

۲. رول مرغ با سیب زمینی

یک یا دو عدد سینه مرغ رابپزید و ریش ریش کنید. در ظرف تکه‌های مرغ را آغشته به مقداری زعفران دمکرده کنید. دو عدد سیب زمینی را بپزید، سپس آنها رابه صورت ورقه های نسبتا ضخیمی خرد کنید. صد گرم اسفناج رابپزید و همراه با دو حبه سیر و مقداری آبلیمو ونمک سرخ کنید. مقداری زرشک را هم همراه با کمی آبلیمو و شکر سرخ کنید.

بیشتر بخوانید  فال عطسه یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ | عطسه کردن در ساعات مشخص چه پیامی دارد؟

اسفناج و زرشک رابه صورت لای های روی نان ها بریزید. دوباره مقداری سس بریزید و سپس نانها را لوله کنید.

۳. ساندویچ مرغ و قارچ

دو عدد سینه مرغ رابه صورت مکعب های دوتا سه سانتیمتری خرد کنید.یک عددپیاز خرد شده را داخل مقداری روغن سرخ کنید، سپس تکه های مرغ را همراه بایک قاشق سوپ خوری زردچوبه و مقداری نمک و فلفل اضافه کرده وبه تفت دادن ادامه دهید صبرکنید مرغ بپزد.

دویست گرم قارچ رابشویید وبگذارید خشک شوند، سپس به صورت ورق های برش بزنید. در ادامه سیر را به گوشت مرغ اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ را به همراه فلفل دلمه‌ای و آویشن و نمک و فلفل به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

در ادامه گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد می‌کنیم، سپس به خوراک مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود. داخل دو عددنان ساندویچی مقداری سس خردل بمالید و مواد را داخل نان ساندویچی بریزید.

۴. ساندویچ کوکو سبزی

سیصد گرم سبزی کوکو را در ظرفی بریزید. چهار عددتخم مرغ هم داخل ظرف بشکنید.یک دوم قاشق چا یخوری پودر سیر، یک دوم ق چ بیکینگ پودر،یک قاشق چایخوری زردچوبه و مقداری نمک و فلفل هم بریزید.یک دوم پیمانه زرشک رابشویید

مواد را خوب با هم مخلوط کنیدتا مایه کوکو آماده شود. مقداری روغن داخل یک تابه بزرگ بریزید و روی حرارت قرار دهیدتا داغ شود،سپس مایه کوکو را یکباره داخل آن بریزید و دو طرف کوکو را سرخ کنید. موقع سرو، کوکو رابرش بزنید و داخل نان قرار دهید.

بیشتر بخوانید  ترجیح می دهم با یک نقش جدی و تاثیرگذار به سینما برگردم / غم و غصه از دست دادن مادرم از بین رفت

چندبرگ کاهو و مقداری خیار و گوجه خرد شده هم داخل نان قرار دهیدتا ساندویچ های شما آماده شود.

۵. اسنک مرغ

فیله مرغ را به صورت نازک خلالی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کرده و قارچ‌ها را پس از شستن به صورت ورقه‌ای خرد کنید.پیاز را پوست گرفته و با رنده درشت رنده کنید، سپس برش‌های مرغ را همراه با کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مرغ مزه دار شود.

روغن را در تابه‌ای داغ کرده و برش‌های مرغ را در آن سرخ کنید، در حدی که مرغ‌ها خشک نشوند و فقط اطراف آن‌ها طلایی شود. مرغ‌ها را از تابه خارج کرده و ورقه‌های قارچ را به آن اضافه کنید، کمی نمک روی قارچ‌ها بپاشید و حرارت را کمی زیاد کنید تا آب قارچ‌ها کشیده شود.

دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید. با استفاده از یک برس داخل دستگاه ساندویچ ساز را چرب کرده و نان‌های تست را در آن بچینید. روی نان‌های تست را با یک ردیف از مرغ، قارچ و فلفل دلمه‌ای بپوشانید و کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید.یک لایه نان تست دیگر روی مواد قرار داده و در دستگاه را ببندید.

حدود ۴ الی ۵ دقیقه صبر کنید تا نان تست طلایی شده و اسنک مرغ آماده شود. اسنک‌ها را از وسط برش بزنید و در دیس بچینید، سپس روی آن را با سس خردل، سس مایونز یا سس کچاپ تزیین کنید.

۶. ساندویچ تن ماهی

کنسرو تن ماهی رابیست دقیقه بجوشانید، سپس روغن آن رابگیرید و دوربریزید. در ظرفی تن ماهی رابریزید و ریز کنید. یک عدد ساقه کرفس ریز خرد شده و یک عدد فلفل دلمه ای نگینی خرد شده هم اضافه کنید. یک چهارم پیمانه سس مایونز رابا یک قاشق سوپخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه سالاد ذرت | یه سالاد متفاوت درست کن + ویدیو

حالا مواد آماده شده را داخل نان باگت یا لواش بپیچید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید