مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با چه چیزی کاردستی درست کنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چطور در خانه کاردستی درست کنیم؟


امروزه استفاده از وسایل بازیافتی برای درست کردن انواع کاردستی‌های خلاقانه کاربرد زیادی پیدا کرده است. با انجام این کار نه تنها می‌توان از وسایل دور ریختنی استفاده بهینه کرد، بلکه باعث ایجاد سرگرمی، خلاقیت و آموزش فرهنگ صرفه جویی در کودکان می شود.


ساخت کاردستی در خانه با وسایل دور ریختنی


یکی از جالب‌ترین سرگرمی‌ها؛ ساخت کاردستی با ضایعات خانه است. ساختن کاردستی به دلایل مختلف سرگرمی مناسبی برای شما و فرزندتان است؛ زیرا باعث می‌شود تا کودک شما از اوقات بیکاری خود به‌صورت بهینه استفاده کند و همچنین باعث تقویت اعتمادبه‌نفس و خودباوری کودکان می شود.


کاردستی ساختن نیاز به کمی ابتکار دارد و یک سری وسایل ساده که چه بهتر این وسایل از بین وسایل دورریختنی انتخاب شوند، آنچه که امروز قصد معرفی آن را داریم ساخت کاردستی با مواد بازیافتی و دور ریختنی برای کلاس اول، کلاس دوم، کلاس سوم، کلاس چهارم، کلاس پنجم، کلاس ششم، کلاس هفتم، کلاس هشتم و کلاس نهم است. با ما در مجله دلگرم همراه باشید .


ساخت کاردستی آموزش اعداد با کمک سنگ


ساخت کاردستی آموزش اعداد با کمک سنگ


بسیاری از والدین علاقه دارند قبل از رفتن کودکانشان به مدرسه به آنها اعداد را آموزش دهند، این کار را می توان با تهیه کاردستی به طور غیر مستقیم آموزش داد. آموزش اعداد به کودکان از طریق سنگ یکی از موارد بسیار ارزشمندی است که شما می توانید با کودک خود در خانه انجام دهید سنگ هایی را پیدا کنید که سطحی صاف داشته باشد و با یک روان نویس قرمز رنگ روی آنها تعدادی نقطه بگذارید(نقطه ها از اعداد 1 تا 9 باشند).


از کودک بخواهید سنگ هایی که شماره ۱ هستند را به همدیگر بچسبانند و پس از آن سنگ هایی که شماره ۲ را دارند و پس از آن سنگ های شماره ۳ به همین منوال ادامه دهید تا کم کم آنها اعداد را یاد بگیرند. شما می توانید در قالب یک بازی آموزش های بسیاری را به کودک بدهید در حالتی که کودک اصلا متوجه آموزش مستقیم اعداد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید  10 کاردستی خلاقانه و بسیار زیبا برای روز پدر


ساخت کاردستی قورباغه با کاغذ


ساخت کاردستی قورباغه با کاغذ


ابتدا روی کاغذ سبز یک دایره سبز درست کنید. بعد دست های کودک را روی کاغذ بگذارید و دورتادور آنها را خط بکشید. سپس از او بخواهید دستها را با قیچی جدا کند.


برای چشم ها دو دایره سفید درست کنید و وسط آن را با ماژیک مشکی رنگ کنید. با کاغذ قرمز یک نوار حدود ده سانتی متری درست کنید و آن را یک بار دور انگشت خود بپیچید تا گرد بشود. سپس تکه های کاغذ را به هم بچسبانید.



ساخت کاردستی سیب نواری


Making apple ribbon crafts


برای درست کردن این کاردستی به یک رول دستمال کاغذی، کاغذرنگی قرمز و سبز نیاز دارید. در مرحله اول کاغذ رنگی قرمز را به نوار هایی با عرض یک سانتی متر تبدیل کنید. طول نوار های کاغذی باید تقریبا دوبرابر طول رول دستمال باشد.


کاغذهای قرمز را به داخل رول دستمال بچسبانید. با مقوا یک ساقه برای سیب درست کنید و داخل رول دستمال بچسبانید. سپس برگ را روی آن وصل کنید.



ساخت کاردستی ماهی با کاغذ


ساخت کاردستی ماهی با کاغذ


از کاردستی ماهی می توانید برای درست کردن دریا یا آکواریوم کاغذی استفاده کنید. برای این کار به یک رول دستمال کاغذی و آبرنگ یا گواش نیاز دارید.


ابتدا رول دستمال را تا کنید. بعد آن را با آبرنگ، رنگ کنید. سپس بالای آن یک برش نیم دایره دهید و از وسط آن دو مثلث درآورید. حالا با رنگ دلخواه پولک های ماهی را بکشید.


یک روش دیگر برای درست کردن ماهی کاغذی این است که یک کاغذ بردارید و آن را برش دهید. قسمت پایین باید دارای شش نوار باشد (تعداد نوارها باید زوج باشد).

بیشتر بخوانید  ۱۲ راهکار جالب برای خنک کردن خانه بدون کولر


بعد دو نوار وسط آن را روی هم بیاورید و بچسبانید. سپس دو نوار کنار آنها را (یکی از سمت چپ و یکی از سمت راست) روی هم بیاورید و چسب کنید. همین کار را برای نوارهای بعدی نیز انجام دهید.



ساخت کاردستی قلک با شیشه نوشابه


ساخت کاردستی قلک با شیشه نوشابه


همه ما هر روزه زباله‌های زیادی تولید می‌کنیم که آسیب جدی به محیط ‌زیست می‌زنند. بطری‌های نوشابه، قوطی‌های خالی، پلاستیک‌ها و چیزهای بسیاری زیاد دیگری که زباله‌های روزانه ما هستند. اگر حواسمان باشد، می‌توانیم زندگی دوباره‌ای به برخی از زباله‌ها بدهیم. از آن‌ها کاردستی‌های تزئینی جذاب بسازیم و همچنین می‌توانیم وسیله‌ای برای سرگرمی کودکانمان فراهم کنیم.


ساخت کاردستی‌ قلک می‌تواند انگیزه و آموزشی باشد در مورد مدیریت مالی کودکان. شما می‌توانید به شکل‌های خلاقانه بسیاری این کار را به آنها آموزش دهید. می‌توانید قلک‌هایی به شکل هواپیما، گربه، سگ و هر حیوان یا وسیله موردپسند فرزندتان بسازید.


برای ساخت قلک قسمت ابتدایی و انتهایی شیشه نوشابه را به‌اندازه دلخواه ببرید. سپس دو قسمت بریده‌شده را با استفاده از چسب به هم بچسبانید. روی شیشه شکافی به‌اندازه مناسب جهت ریختن پول به داخل قلک ایجاد کنید. با چسباندن چهار درب شیشه نوشابه به زیر قلک یا با مقوا دست‌وپا و گوش‌های حیوان را درست کنید. تا اینجا بدنه اصلی قلک ساخته شد.


حالا بدنه قلک را با اسپری یا رنگ اکرلیک ‌رنگ آمیزی کنید. بعد از خشک شدن رنگ با استفاده از دکمه یا ماژیک چشم‌ها و دهان حیوان را طراحی کنید. برای ساخت دم حیوان از باقیمانده شیشه نوشابه یک نوار نازک و کوتاه برش بزنید و با استفاده از مداد به آن حالت فر بدهید و پس از رنگ‌آمیزی با استفاده از سنجاق و یا چسب آن را به بدنه متصل کنید.

بیشتر بخوانید  چه کار کنیم برنج شپشک نزند ؟


ساخت گلدان با شیشه نوشابه


ساخت گلدان با شیشه نوشابه


شما می‌توانید با استفاده از شیشه‌های نوشابه و هر شیشه پلاستیکی دیگری گلدان‌های متنوع و زیبایی برای پرورش انواع گیاهان و سبزی‌ها آماده کنید. برای این کار می‌توانید از مدل‌ها و سبک‌های مختلف ایده بگیرید و شیشه‌ها را بر اساس آن‌ها برش بزنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که فراموش نکنید در همه مدل‌ها سوراخ‌هایی در انتهای گلدان برای خروج آب اضافی گلدان در نظر بگیرید.



ساخت النگو با بطری پلاستیکی


ساخت النگو با بطری پلاستیکی


کاردستی با وسایل دور ریختنی حتی می‌تواند یک وسیله زینتی باشد. برای ساخت النگوهای زیبای دخترانه به یک بطری نوشابه، چسب و مقداری نوار پارچه‌ای نیاز دارید.


ابتدا بطری را به صورت حلقه‌های یک سانتی متری ببرید، سپس روی آن را چسب بزنید. حالا نوار پارچه‌ای را دور حلقه بپیچید و صبر کنید تا چسب‌ها خشک بشوند. به این ترتیب می‌توانید چند النگوی زیبا ست لباس‌های خود درست کنید. البته سایز النگو می تواند به دلخواه شما تغییر کند و همانطور که در عکس هم مشاهده می کنید می توانید بطری را به صورت حلقه سه سانتی نیز برش دهید و النگوی پهن بسازید .



ساخت ماکت خانه با مقوا و کاغذ


ساخت ماکت خانه با مقوا و کاغذ


انواع مختلف مقوا، کارتن و کاغذ به دلیل سهولت و آسانی در برش خوردن و همچنین ساخت کاردستی های مختلف، یکی از پرمصرف ترین وسایل و مواد اولیه برای ساخت انواع کاردستی است. کلبه های مقوایی و کاغذی نمونه های جالبی از انواع کاردستی خلاقانه و زیبا برای کودکان می باشند که ساخت آنها هزینه زیادی ندارد و بسیار راحت تهیه می شوند.


separator line


چگونه کاردستی بادبادک درست کنیم ؟


10 ایده جذاب برای ساخت کاردستی با چوب بستنی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *