مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برخی از غذاها چربی بدن را می سوزانند که بهتر است در طول وعده های غذایی مصرف شود، مانند:

آره

کلم خون را تصفیه می کند و اکسیری است که همه بیماری ها را درمان می کند. در واقع عذابی نیست که در برابر کلم طول بکشد.

برگ کلم سرشار از کلسیم و گوگرد است و به دلیل داشتن آهک، آرسنیک و ید فراوان، یکی از غذاهای عالی و مفید است که در درمان ضعف استخوان، سل و کم خونی همتا ندارد.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

کلم حاوی نمک های سولفات، نیترات دوپاتاز و اکسیدهای آهن است و از آنجایی که گلوکوزینولات بهترین ماده برای پیشگیری از سرطان روده است، نشان داده شده است که کلم یک چربی سوز واقعی است.

بادمجان

بادمجان سرشار از فیبر و پکتین است که چربی را جذب کرده و به از بین بردن آن کمک می کند. اگر سرخ نشود برای هضم غذا مفید است.

بادمجان دارای خواص فراوان و سرشار از ویتامین های B، A، C و مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن است و دارای مواد مغذی گیاهی است که خواص آنتی اکسیدانی بسیار خوبی دارد.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

بادمجان دارای خواص ضد سرطان، ضد بد و ضد ویروسی است. از این گیاه می توان به عنوان پادزهر برای مسمومیت با قارچ های سمی استفاده کرد. سرخرگ ها را باز می کند، از خطر حمله قلبی جلوگیری می کند و چربی سوز خوبی است.

آناناس

آناناس چربی می سوزاند و کالری این میوه با کالری سیب یکی است.

به گفته دانشمندان، این میوه ضد سرطان است و حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی و آب است. مواد معدنی آناناس شامل کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منگنز، منیزیم و پتاسیم است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با 15 خوراکی که باعث تولید گاز در روده میشود

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

این میوه منبع غنی ویتامین C و حاوی ویتامین های A، B1 و B2 است.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

جو دو سر

بلغور جو دوسر حاوی فیبر محلول و نامحلول است و چربی سایر غذاها را جذب و می سوزاند. بلغور جو دوسر ملایم است، یعنی نه سرد است و نه گرم. به طور معجزه آسایی کلسترول را کاهش می دهد.

این گیاه اثرات ضد سرطانی دارد و استفاده مداوم از این گیاه از بروز سرطان جلوگیری می کند. برای کاهش وزن هر روز بلغور جو بخورید موارد زیر برای کاهش وزن واقعا عالی است.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

بلغور جو دوسر قند خون را متعادل می کند و بهترین دارو برای تقویت قلب به خصوص برای افرادی است که در معرض خطر سکته قلبی هستند و همچنین روده ها را تمیز می کند.

دارچین

جایگزین خوبی برای قند است و همچنین سطح قند خون (گلوکز) را در بدن تنظیم می کند و به چربی سوزی کمک می کند. دارچین اثرات منفی غذاهای پرچرب را کاهش می دهد.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

چای سبز

چای سبز به سوزاندن چربی و هضم غذا کمک می کند. دارای آنتی اکسیدان و سرشار از فلاونوئیدها است که اثر ضد التهابی دارد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. چای سبز جذب چربی را کاهش می دهد.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!

توصیه ها:

از غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، غلات کامل، عدس و غیره بیشتر استفاده کنید. سعی کنید 45 دقیقه در روز ورزش کنید زیرا از ذخیره چربی جلوگیری می کند.

با چربی سوزهای مفید آشنا شوید!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *