مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با مصرف این نوشیدنی در بهار بدن را پاکسازی می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از Born; در فصل زمستان بسیاری از افراد به دلیل تحرک کمتر و پرخوری مواد زائد را در بدن انباشته می کنند که در فصل بهار باعث بروز بیماری های بیشتری می شود و در فصل زمستان به دلیل سرمای غالب مواد زائد در بدن یخ زده و در بدن تجمع یافته و گرم می شوند. همچنین به تدریج ذوب شده و حرکت می کند. این تغییرات در بدن منجر به پیدایش بیماری های قدیمی می شود و در برخی افراد بروز جوش و جوش باعث بدتر شدن هجوم مواد اضافی به پوست برای خارج شدن از بدن می شود. در فصل بهار یکی از بهترین راه ها برای پاکسازی بدن استفاده از آبجو است.

علت بیماری در بهار

فصل بهار گرم‌تر است و در زمستان به دلیل قوی‌تر شدن سیستم گوارشی و نیاز بدن به مقابله با هوای سرد، معمولاً میل به غذا خوردن افزایش می‌یابد و در نتیجه مواد زائد بیشتری در بدن به دلیل کاهش فعالیت بدنی و سردی هوا تولید می‌شود. . با فرا رسیدن فصل بهار و آب و هوای معتدل آن، این مواد زائد در بدن رقیق و پراکنده می شوند و در صورت عدم دفع کامل به اندام های ضعیف وارد می شوند و افراد را مستعد بیماری های پوستی مانند جوش و ذات الریه، زخم، گلودرد، گرفتگی صدا می کند. . خارش پوست، سرفه، آلرژی های فصلی (رینیت آلرژیک)، درد و تورم مفاصل و حتی صرع و سکته مغزی.

زمان مناسب برای استفاده از رژیم پاکسازی بدن

بهترین زمان برای پاکسازی بدن کودک، شروع بهار شفا است، یعنی زمانی که زمستان دیگر سرد نیست و زمان آن بهار است، اما نه خیلی گرم، یعنی بین نیمه دوم اسفند تا اول ماه. اواسط آوریل

رژیم غذایی برای پاکسازی بدن در اوایل بهار

یکی از ساده ترین راه های پاکسازی بدن در فصل بهار، مصرف 3 روز ماءالشعیر طبی سنتی است. البته در این مدت غذای دیگری نخورید و بعد از آن تا چند روز فقط از سبزیجات پخته بدون ادویه و به مقدار کم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  وضعیت فقر در ایران | مروری بر گزارش اخیر بانک جهانی

در این قسمت روش های تهیه آبجو طبی در منزل را به شما می گوییم که عبارتند از:

روش اول:

برای تهیه ماءالشعیر 50 گرم جو پوست کنده سالم را با چهار لیوان معادل یک لیتر آب در ظرفی ریخته و روی آتش بجوشانید. بعد از 50 دقیقه که جو کاملاً پخته شد قبل از اینکه سرد شود آن را از صافی رد کرده و در جای خنک قرار دهید. این آبجو طبیعی را می توان تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد.

روش دوم:

جو را به مدت 12 ساعت یا یک شب تا صبح خیس کنید و سپس آب حاصل را که مایعی سفید رنگ است بنوشید.

افرادی که معده آنها سردتر است (نفخ، اسیدیته، ترشح بزاق با غذای سرد) بهتر است به هر لیوان یک قاشق عسل اضافه کنند، اما باید به میزان قند و کالری نوشیدنی توجه کنند. آب برای آبجو طبی نباید غلیظ و ژله باشد. در حین مصرف، آبجو را تکان دهید تا رسوب و قسمت رقیق شده مخلوط شوند. اگر دوست ندارید آبجو با رسوب بنوشید، می توانید فقط آب رقیق شده بالای آن بنوشید و رسوب را دور بریزید. افزودن کمی آب لیموی تازه نیز طعم بهتری به نوشیدنی می دهد و فواید آن را بهبود می بخشد.

ماءالشعیر را از هر طریقی که تهیه کنید، می توانید از دانه های جو خشک شده در پخت و پز استفاده کنید. جو خیس خورده را فقط تا زمان پختن غذا در یخچال نگهداری کنید و حتما یکی دو روز بعد از آن استفاده کنید.

نکات مهم در تهیه آب طبی برای آبجو

40 تا 50 دقیقه برای پخت جو تازه خوب است، اما می تواند تا 1.5 ساعت طول بکشد. مهم این است که جو کاملا پخته شود. اگر نمی توانید این رژیم را به مدت 3 روز تحمل کنید، می توانید این مدت را به دو روز کاهش دهید. البته افزودن عسل باعث افزایش انرژی در این دوران می شود.

بیشتر بخوانید  تحقیق قطعی اتحادیه اروپا از فیس بوک به علت خرید انحصارطلبانه

افرادی که متوجه علائم غلبه بر مخلوط در فصل بهار نشده اند یا آن را به پایان نرسانده اند، مجبور به رعایت این رژیم نیستند، این افراد می توانند روزانه 2 تا 3 لیوان آبجو با غذای کمتر و سبزیجات پخته بیشتر بنوشند. البته افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید در مصرف آبجوی طبی دقت بیشتری داشته باشند. اگر اضافه کردن عسل باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ، حالت تهوع و ضعف نیز می شود، بهتر است در آخرین دقایق دم کشیدن چند عدد چوب دارچین اضافه کنید.

نشانه ها:

این شربت طبیعی برای رفع تشنگی و گرما بسیار مناسب است.

استفاده از این ماءالشعیر دارویی برای افراد با مزاج گرم و خشک توصیه می شود زیرا از عوارضی مانند خشکی پوست، التهاب چشم، یبوست، غلظت خون، تحریک پذیری عصبی و … جلوگیری می کند.

خواص آبجو طبی

منبع خوبی از فیبر است

دانه های جو سرشار از فیبر هستند، اما مقدار فیبر موجود در آبجو کمی کمتر از دانه جو است، اما در هر صورت می توان آن را منبع فیبر دانست. همانطور که می دانید فیبر موجود در غذا باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. به همین دلیل است که یکی از غذاها برای رعایت رژیم غذایی برای پاکسازی بدن مهم است. همچنین برای کنترل وزن مفید است.

کلسترول بد را کاهش دهید

تحقیقات نشان می دهد که غذای تهیه شده از جو به دلیل وجود ایتوکل، کلسترول بد خون را کاهش می دهد که در مورد آبجو نیز وجود دارد. سطوح پایین کلسترول بد یکی از مهم ترین عوامل در سلامت سیستم قلبی عروقی است.

بیشتر بخوانید  اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی لوکس برای دریافت مالیات شناسایی شد

کنترل اشتها

محققان بر این باورند که غذاهایی که از جو در ترکیب خود استفاده می کنند، هورمون های گرسنگی را به طور موثرتری تنظیم می کنند. این هورمون ها علاوه بر تنظیم اشتها، توانایی افزایش متابولیسم پایه را نیز دارند.

کاهش قند خون

افزودن جو به غذا باعث افزایش تعداد باکتری های مفید در بدن به نام پری وینکل می شود که نقش مهمی در کاهش قند خون دارند. در واقع وجود این باکتری در غذاهای حاوی جو منجر به کاهش قند خون می شود. البته افزودن شکر یا عسل به آبجو این خاصیت را از بین می برد.

متعادل کننده باکتری های روده

باکتری هایی در روده ها وجود دارند که برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. البته در کنار این باکتری های مفید، برخی باکتری های بی فایده نیز وجود دارند که در صورت افزایش تعدادشان می توانند برای بدن مشکل ایجاد کنند. مطالعات نشان می دهد که مصرف جو این نوع باکتری ها را کاهش می دهد.

هشدار آبجو داخلی

جو پوست کنده حاوی گلوتن است، بنابراین اگر به بیماری سلیاک مبتلا هستید، باید بدانید که این نوشیدنی حاوی گلوتن نیز است و می تواند علائم آلرژی ایجاد کند. افرادی که به گلوتن حساسیت دارند می توانند با مشورت پزشک از بلغور جو دوسر برای تهیه آبجو استفاده کنند.

به دلیل خواص تغذیه ای جو، مصرف بیش از دو لیوان آبجوش خانگی در یک روز توصیه نمی شود، زیرا علاوه بر افزایش کالری دریافتی، می تواند بر سیستم گوارشی نیز تاثیر بگذارد و علائمی مانند اسهال ایجاد کند.

افرادی که در معده خود ماءالشعیر ترش دارند می توانند به جای یک لیتر آب از 20 برابر جو برای تهیه آبجو استفاده کنند. اگر با این روش مشکل آنها حل نشد، می توانند با افزودن ادویه های تند مشکل خود را حل کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *