مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با مصرف این مکمل از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، بسیاری از افراد به شکل منظم مکمل مصرف می کنند. برای مثال همه ما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از مکمل ویتامین سی بهره می بریم. حال تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف مکمل های روغن ماهی می تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد.

این مطالعه که اخیراً در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است، اطلاعات رژیم غذایی بیش از 215000 فرد مسن بدون زوال عقل را در طی یک دوره زمانی حدوداً هشت ساله ​​مورد بررسی قرار داد و مصرف مکمل روغن ماهی را با خطر ابتلا به زوال عقل مقایسه کرد. محققان دریافتند که استفاده از این مکمل با کاهش خطر زوال عقل مرتبط است.

مکمل روغن ماهی سرشار از اسید های چرب امگا 3 است که با طیف گسترده ای از مزایا برای سلامتی از جمله کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و حتی بهبود سلامت و زیبایی پوست همراه است.

زوال عقل

این تحقیق همچنین نشان داد که مصرف این نوع از اسید های چرب می تواند در بهبود عملکرد شناختی شما نیز مؤثر بوده و آن را بهبود ببخشد. به گفته متخصصین اطمینان از دریافت ویتامین های آنتی اکسیدانی و چربی های امگا 3 که مغز برای محافظت و عملکرد اوج خود به آن نیاز دارد، حیاتی است.

برای تامین این نوع از ویتامین ها و همچنین اسید های چرب امگا 3 از طریق رژیم غذایی لازم است غذا هایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و همچنین ماهی های چرب مانند سالمون و آجیل هایی مانند گردو مصرف کنید.

بیشتر بخوانید  سوتی وحشتناک طناز طباطبایی در برنامه زنده

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *