مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با علل انفارکتوس میوکارد آشنا شوید و از بروز آن جلوگیری کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علل و پیشگیری از حمله قلبی

علل و پیشگیری از حمله قلبی

اصلاح سبک زندگی

رعایت این نکات به شما در پیشگیری از حملات قلبی کمک می کند:


من سیگاری نیستم

اگر سیگار می کشید باید بدانید که هر لحظه زمان سلامتی قلب خود را کوتاه می کنید. حتما سعی کنید سیگار را ترک کنید.
دیگران را در معرض دود سیگار قرار ندهید

بودن در جایی که دود سیگار وجود دارد با کشیدن سیگار فرقی ندارد. زیرا همان مواد مضری که فرد سیگاری دریافت می کند در فضا نیز وجود دارد و توسط افراد نزدیک استنشاق می شود.

تست کلسترول

همیشه سطح کلسترول خون خود را چک کنید. اگر کلسترول خونتان بالاست حتما به پزشک مراجعه کنید و با مصرف دارو و تغییر رژیم غذایی سعی کنید آن را بهبود ببخشید.

معاینات پزشکی منظم داشته باشید

بسیاری از عوامل خطر حمله قلبی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت، علائم واضحی را در مراحل اولیه نشان نمی دهند. اما اگر آزمایشات پزشکی انجام دهید و از وجود این عوامل خطر آگاه باشید، می توانید از شرایط شدید بعدی و حمله قلبی جلوگیری کنید.

کنترل فشار خون

هر فرد سالم باید دو بار در سال فشار خون خود را اندازه گیری کند.
به طور منظم تمرین کن

ورزش و ورزش عملکرد ماهیچه قلب را به طور طبیعی حفظ می کند. ورزش با حفظ وزن ایده آل و کنترل دیابت به پیشگیری از حملات قلبی کمک می کند. 30 دقیقه در روز، پنج روز در هفته ورزش کنید، سلامت شما را تضمین می کند.
رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول، عروق را باریک می کند. اگر یک بار سکته کرده اید، چربی، کلسترول و نمک کمتری بخورید.
وزن ایده آل را حفظ کنید

بیشتر بخوانید  مزایای فوق العاده پودر فیبر 400 گرمی دوبیس

وزن طبیعی از فشار خون بالا و دیابت جلوگیری می کند و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول، عروق را باریک می کند. اگر یک بار سکته کرده اید، چربی، کلسترول و نمک کمتری بخورید. نمک زیاد باعث افزایش فشار خون می شود. ماهی حاوی امگا 3 است و سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد و از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند. مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از آسیب به رگ ها جلوگیری می کند.

علل و پیشگیری از حمله قلبی

کنترل استرس

تمام تلاش خود را برای جلوگیری از استرس به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود انجام دهید. در غیر این صورت، احتمال حمله قلبی را افزایش می دهید.

اگر دیدید فرد دیگری دچار حمله قلبی شده است چه باید کرد؟

اگر دچار حمله قلبی شدید، فورا با آمبولانس تماس بگیرید. اگر در زمینه احیای قلبی ریوی آموزش دیده اید، CPR را شروع کنید. این به رسیدن اکسیژن به بدن و مغز کمک می کند.

در طی CPR، قفسه سینه بیمار باید 5 سانتی متر با سرعت 100 بار در دقیقه فشرده شود. بعد از هر 30 فشار لازم است راه های هوایی فرد معاینه شود و باقی مانده تنفس خارج شود. اگر برای این کار آموزش ندیده اید، فقط فشرده سازی قفسه سینه را انجام دهید.

علل و پیشگیری از حمله قلبی
هنگام وقوع حمله قلبی اقدام کنید

هنگام حمله قلبی باید سریع عمل کنید. پس مراحل زیر را به خاطر بسپارید:

* با مرکز اورژانس تماس بگیرید. اگر مشکوک هستید که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید، دریغ نکنید و بلافاصله با آمبولانس تماس بگیرید. اگر به مرکز اورژانس دسترسی ندارید، از کسی بخواهید که شما را به نزدیکترین مرکز پزشکی برساند. فقط در صورتی رانندگی کنید که نتوانید شخص دیگری را پیدا کنید. با رانندگی شرایط خطرناکی را برای خود و دیگران ایجاد می کنید. بنابراین تا حد امکان این کار را انجام ندهید.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد عفونت کلیه

* اگر قبلاً برای شما قرص نیتروگلیسیرین تجویز شده است، حتماً تا رسیدن آمبولانس از آن استفاده کنید.

از قبل با پزشک مشورت کنید و در صورت حمله قلبی اجازه استفاده از آسپرین را بگیرید. جویدن آسپرین خطر آسیب قلبی در هنگام حمله قلبی را کاهش می دهد زیرا احتمال تشکیل لخته را کاهش می دهد. البته آسپرین ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. بنابراین فقط در صورت تجویز پزشک یا متخصص اورژانس از آن استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *