مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با شایع ترین انواع سرطان در مردان آشنا شوید / مردان این استان ها بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد. آزمایش پروستات بدهید.

علی قنبری مطلق به مناسبت هفت ملی پوشان سلامت مردان (1 تا 19 اسفند) افزود: هر ساله به ازای هر 100 هزار مرد ایرانی، 20 نفر در کشور به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: خطر ابتلا به این سرطان با افزایش سن بعد از 50 سالگی افزایش می یابد، اما اکثر آنها در طول زندگی از نظر بالینی بدون علامت می مانند و تا پایان عمر مشکلی برای فرد مبتلا ایجاد نمی کنند.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردان توصیه کرد: با رعایت رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی، ورزش و کنترل وزن از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

قنبری مطلق خاطرنشان کرد: سرطان پروستات یکی از اولین سرطان های شایع در مردان است که در سال های اخیر به دلیل تغییر سبک زندگی افزایش یافته است و هر ساله از هر 100 هزار مرد ایرانی، 20 نفر در کشور به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 60 درصد مردان کم تحرک و 60 درصد اضافه وزن دارند، سرطان پروستات رو به افزایش است و یکی از شایع ترین سرطان های مردانه است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، سرطان پروستات در مراحل اولیه و در مراحل پیشرفته با علائمی مانند خون در ادرار یا مدفوع، تکرر ادرار در شبانه روز، درد استخوان، کم خونی و سنگینی هیچ علامتی ایجاد نمی کند. از دست دادن. نیاز به مراجعه به پزشک و آزمایش زودهنگام سرطان را می یابد.

بیشتر بخوانید  محدودیت‌های ترافیکی جاده چالوس اعلام شد

قنبری مطلق افزود: سرطان معده و روده بزرگ نیز در مردان بسیار شایع است و سبک زندگی ناسالم، استعمال دخانیات، مصرف غذاهای آماده و کم تحرکی باعث افزایش ابتلا به این سرطان ها در مردان شده است.

وی افزود: آلودگی آب و هوا نیز نقش بسزایی در افزایش ابتلا به سرطان داشته است و با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به پیری است، شیوع این بیماری به ویژه در مردان بسیار بیشتر شده و سرطان نیازمند گزارش و گزارش است. مطرح شد.” پیشگیری و کنترل می شود.

گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که استان‌های یزد، زنجان و آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در 10 سرطان شایع در مردان و سرطان روده بزرگ در سمنان، تهران، جزدا و سرطان معده در استان‌های کشور هستند. اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی. سرطان تیروئید در کهگیلویه و بویراحمد، یزد، چهارمحال و بختیاری، سرطان خون در اصفهان، یزد، اردبیل، سرطان ریه در بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سرطان سیستم عصبی در یزد، زنجان، آذربایجان غربی زنجان، خراسان شمالی، گلستان، سرطان تخمدان در جز، تهران و سمنان، سرطان رحم در زنجان، جز و تهران بیشتر است.

شعار هفته ملی سلامت مردان ایران (سما 1400)؛ «مشارکت مردان، حداکثر واکسیناسیون (تاج)، حفاظت جمعی» در نظر گرفته شده است.

باورهای غلط درباره واکسیناسیون علیه کووید 19، همه گیری کووید 19 و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جمعیت جوان، مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونری در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت و نقش مردان سبک زندگی سالم در پیشگیری از سرطان های شایع در مردان یکی از موضوعات هفته ملی سلامت مردان است.

بیشتر بخوانید  بلده فردوس ؛ قنات یادگاری از ساسانیان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *