مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با حضور مهندس اکبری مقدم و مدیران کشوری و استانی آیین معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یکی از نکات جالب روند انتصاب مدیرکل بندر و دریانوردی استان؛ همکاری سازمان بندر و دریانوردی با سازمان مناطق آزاد انزلی در اجرای ماده ۲۷ قانون مدیریت مناطق آزاد و ماده ۶۵ قانون ترتیبات دائمی که بر اساس این دو قانون تنظیم شده است. آن را گامی مهم در اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد در این زمینه می داند. موضوعی که مهم ترین استفاده کننده آن فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی داخلی و خارجی هستند.

لازم به ذکر است که منطقه آزاد انزلی با وجود 2500 هکتار وسعت، کوچکترین منطقه آزاد کشورمان است. دارای دو مجتمع بندری بندر انزلی و بندر کاسپین است که بندر انزلی در خلیج طبیعی بندرانزلی و در خور اصلی باتلاق بین المللی انزلی با بیش از 300 سال فعالیت یکی از مهمترین و بزرگترین بنادر دریای خزر دریا. توسعه و ترانزیت کالاهای داخلی و خارجی را بر عهده دارد که در حال حاضر دارای 21 اسکله فعال، 17 اسکله در بندر انزلی و 4 اسکله در بندر کاسپین با ظرفیت حدود 17 میلیون تن در سال در این دو بندر است. واقع بین کریدورها ترانزیت کالا بین کشورهای اوراسیا، جنوب و غرب آسیا. راهبردی که این دو بندر را با خط راه آهن سراسری متصل می کند و در نتیجه ابعاد آن را گسترش می دهد.

گفتنی است مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان گیلان با مدرک کارشناسی ارشد دریانوردی بیش از 23 سال سابقه فعالیت دریایی در زمینه ارتقای استانداردهای کشتی ها به ویژه کشتی های تحت پوشش دارد. پرچم ایران بهبود امور دریانوردی و بنادر شمال و جنوب کشور باعث ارتقای سطح آموزش دریانوردی در کشور شده است.

بیشتر بخوانید  دورهمی نفیسه روشن با مهدی سلوکی و همسرش

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *